Drumul Național 66A, construit de 20 de ani şi blocat în sălbăticie

La sfârșitul anilor ’90, mineritul se afla într-un declin profund, iar autoritățile locale și reprezentanții Guvernului României au decis ca modernizarea unui drum prin munți, care să lege Valea Jiului de regiunea Banatului și a Dunării, ar putea fi o soluție pentru redresarea zonei miniere.

De la începerea modernizării Drumului Naţional 66 A au fost construiţi doar 20 de kilometri de şosea, între Uricani (judeţul Hunedoara) şi Câmpuşel, un vechi canton aflat la limita Parcului Naţional Retezat şi a Parcului Naţional Domogled – Valea Cernei. Din Câmpuşel, pe o distanţă de circa 80 de kilometri, drumul de pământ care traversează Parcul Naţional Domogled – Valea Cernei, continuat cu unul asfaltat şi din dale de beton vechi din anii ’60, a rămas în unele porţiuni aproape impracticabil, iar din cauza alunecărilor de teren sectorul din munţi este închis de la începutul anului 2018.

Autorităţile din Valea Jiului au strâns între timp peste 20.000 de semnături de la localnici, pe o petiţie în care solicitau Guvernului României reluarea lucrărilor la DN 66A, pe un sector de circa 20 de kilometri spre Izvoarele Cernei, iar zilele trecute, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, anunţa că acest lucru este o prioritate a ministerului pe care îl conduce. „Voi fi personal pe teren să verific modul în care se vor executa lucrările”, afirma acesta într-o conferinţă de presă organizată la Deva. Noua şosea care se termină în munţi a rămas, însă, contestată de ecologişti, care susţin că este pe cât de inutilă, pe atât de dăunătoare mediului.

Povestea controversată a drumului național din munți

Construcţia Drumului Naţional 66 A a fost anunţată din 1997, ca o alternativă pentru revigorarea zonei afectată de disponibilizările masive din sectorul minier. În 1999 drumul forestier care trecea prin vecinătatea Parcului Național Retezat și prin rezervația națională Valea Cernei a fost ridicat la rangul de drum naţional. Lucrările au început în anul 2002, iar într-un deceniu au fost construiţi circa 20 kilometri din şosea, de la ieşirea din localitatea Uricani, până în zona Câmpuşel, a Parcului Naţional Retezat. Până în 2010, urmau să fie finalizaţi şi restul de 18 de kilometri ai DN 66A, până la Izvoarele Cernei. Aici şoseaua se intersectează cu un alt drum naţional, DN 67D, şi leagă astfel oraşele Văii Jiului de Băile Herculane. Finalizarea lucrărilor de modernizare a acestui ultim tronson al DN66A a fost programată pentru anul 2010, însă proiectul a fost suspendat iniţial după ce mai multe organizaţii ecologiste au contestat investiţia, pe motiv că şoseaua va afecta ecosistemul din rezervaţiile naturale. „Asfaltarea ar distruge ultimul Peisaj Forestier Intact aflat în Munţii Retezat-Godeanu-Ţarcu, pentru că dumul ar urma să traverseze chiar zona de protecţie integrală din Parcul Naţional Domogled – Valea Cernei”, reclamau ecologiştii în 2010.  Ulterior, proiectul a fost refăcut şi a obţinut avizele de mediu, însă nu a mai primit finanţare.

Comentarii FB

comentarii




3 Răspunsuri la “Drumul Național 66A, construit de 20 de ani şi blocat în sălbăticie

  1. Nicolae

    Guvernantii daca vor sa dezvolte Valea Jiului sa termine drumul intre campusel si Valea Cernei si sa asfalteze drumul intre Petrosani si Obarsia Lotrului . Astfel zona va devenii exceptionala ca diversitate si acces pentru turism ! Enumer doar masivul Parang , Retezatul Mic , zonele carstice etc samd !

    Răspuns
  2. Valea Jiului

    Vrem ca in acest an sa se asfalteze drumul DN 66 A spre Herculane ! Valea Jiului a votat tot timpul cu PSD (28 de ani) la presedentiale , parlamentare , europarlamentare , locale , … Vrem deschiderea Vaii Jiului si dezvoltarea turismului in acesta zona saraca !

    Răspuns
    1. desapointed

      Păi asta este de fapt problema. Politicienii, indiferent de culoarea lor politică, nu doresc dezvoltarea regională niciunde. Dacă ești sătul te gândești la drepturi, dacă ești flămând te gândești la mâncare. Este mai ieftin să dai de mâncare decât să acorzi drepturi. Să aveți spor la ștampilat…..

      Răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

2 × doi =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Bărbat lăsat fără bani într-o parcare din Deva         Sportivi din Deva, campioni la o competiție națională de karate         Clipe de groază trăite de o femeie, în scara unui bloc din Hunedoara         Atenuatori de impact noi pe autostrăzile din vestul țării         Poliţia Locală Deva – bilanţul activităţii pe anul 2019         Cenaclul „Amurg sentimental”. Interviu cu Gabriela Alef         Bătaie de joc pe seama unui copilaș de patru luni. Tatăl l-a părăsit, iar mama s-a spălat pe mâini de el         Au trecut 52 de ani de când Deva, Hunedoara și Petroșani au devenit municipii         Eleva de 16 ani din Deva a fost găsită… departe         BUGETARE PARTICIPATIVĂ 2020. Primele 3 idei de îmbunătățire a calității vieții în Deva         DUPĂ INTERVENŢIA PREFECTULUI. Ceferiştii, amendaţi cu 60.000 de lei pentru mizeria de la Ilia         Tragedie pe DN 66, în comuna Pui         Povestea emoționantă a lui Darius, elevul premiant îngrijit de bunici         Primăria Deva premiază performanţa la învăţătură şi în sport         GICĂ POPESCU: “Tremurau chiloții pe noi când aveam deplasare la Hunedoara”         Zona Monumentului Lupeni ’29, reabilitată și modernizată         Singurul centru public din județ pentru copii cu autism funcționează la Orăștie         Dramă într-o familie din Deva. Fiica de 16 ani, dispărută fără urmă. Cine a văzut-o?         Suspiciunea de coronavirus la o femeie din Deva a fost infirmată         Copil de patru luni abandonat de propriul tată, la Poliție