Drumarii explică situaţia de pe Lotul 3: „Lucrăm şi noaptea. Utilajele sunt mobilizate 24 din 24”

Lucrările la Lotul al treilea al Autostrăzii Lugoj – Deva au demarat în primăvara anului 2014, iar potrivit contractului semnat între constructori şi fosta Companie Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) trebuiau finalizate în luna mai 2016. Compania de autostrăzi a atribuit lucrările asocierii Teloxim Con – Comsa – Aldesa Construcciones – Arcadis Eurometudes, valoarea contractului fiind de 579,93 milioane de lei, fără TVA, din care 492,94 milioane de lei din fonduri europene.

Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis 27 noiembrie 2013, iar durata contractului era, iniţial, de 30 de luni (proiectare – şase luni şi execuţie – 24 de luni).

Tronsonul de 21,1 de kilometri dintre Ilia şi Holdea se află încă în şantier, iar cele mai complexe lucrări au loc la Holdea, unde se construieşte un nod rutier şi la Ilia, unde au existat probleme de stabilitate a terasamentului, iar construcţia a trebuit refăcută. Se mai aşteaptă încheierea licitaţiei pentru lucrările suplimentare, de la Holdea, astfel încât să poată fi executată breteaua de conectare a autostrăzii cu Drumul Naţional 68A.

Reprezentanţii antreprenorului Comsa au făcut precizări despre situaţia lucrărilor la Lotul III al Autostrăzii Lugoj – Deva, în zona Holdea şi în zona Ilia, unde sunt mobilizaţi cei mai mulţi muncitori şi utilaje.

„La Holdea, în momentul de faţă se execută lucrări de excavaţie, pentru a ajunge la cota finală de excavaţie şi a începe aşternerea sistemului rutier. Se lucrează în două schimburi, se lucrează şi peste noapte, şi încercăm şi în condiţii nefavorabile de vreme să menţinem un ritm susţinut. La 15 decembrie vom încheia lucrările în acest an”, au informat antreprenorii, pe baza imaginilor aeriene realizate în 26 octombrie, la Holdea. Drumarii nu au dat un termen la care se vor finaliza lucrările, în zona Holdea.

Mureşul a pus probleme autostrăzii

La Ilia, potrivit constructorilor autostrăzii, sunt executate umpluturile la terasament, într-o zonă de circa 200 de metri, în care a fost nevoie de lucrări suplimentare, deoarece pânza freatică era ridicată, iar solul instabil.

„În zona pasajului, de fapt pe toată zona de alunecare s-au făcut excavări, sub terenul natural. A fost scos materialul neconform, mâl şi noroi. În momentul acela fiind pânza freatică foarte sus, pentru că locul se află lângă Mureş, pentru a realiza umpluturile de piatră, am avut nevoie să menţinem nivelul de apă totdeauna scăzut, folosind pompele. Suntem la nivel de 10 – 12 metri mai jos faţă de cota finală a umpluturilor de la terasament, dar utilajele sunt mobilizate 24 de ore din 24. Până la 1 decembrie, în condiţii de vreme bună, va fi realizată toată umplutura, urmând să intrăm cu sistemul rutier”, au precizat drumarii.

Potrivit unui raport al CNAIR, stadiul fizic al lucrărilor la Lotul III din Autostrada Lugoj – Deva a ajuns la 88 la sută, în octombrie 2018. Alte două loturi ale viitoarei Autostrăzi Lugoj – Deva se află în prezent în construcţie, lucrările fiind întârziate şi pe acestea, faţă de termenul de finalizare stabilit iniţial, prin contract, respectv 26 mai 2016.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Jupânii criminali ai șoselelor. Ce a putut face un șofer de bolid pe DN 7         Accident grav la o exploatare forestieră         Un vârstnic și soția sa au fost găsiți morți         Gestul nobil al unui localnic din Bobâlna         Revelion în aer liber la Deva și Hunedoara         S-A FĂCUT ECOLOGIST. Conducerea centrală PER confirmă: Mareş este preşedinte la Hunedoara         Birou europarlamentar USR la Deva         UNDE SE RĂRESC PĂDURILE. Lista noilor exploatări forestiere din 2020, în județul Hunedoara         Arheolog reclamat în instanță după o poză în faţa Consiliului Judeţean: „Aveți grijă unde vă fotografiați”         Noul program Erasmus, cât mai echitabil și inclusiv         Un atelier de prelucrare a lemnului a fost mistuit de un incendiu         Carmen Hărău: ”Se ieftinește combustibilul și se renunță la supra-impozitarea muncii part-time!”         Razie la transportatorii de lemne         Cetatea Devei a primit peste 173.000 de turiști în 2019. Iarna rămâne „sezonul mort” pentru fortul medieval         CAD MINCIUNILE TALIBANILOR DE MEDIU Procurorii nevoiţi să admită: La Râul Alb, violenţele au izbucnit după tentativa de omor         Pădurar anchetat penal pentru transport ilegal de lemne         Primăria Hunedoara a mărit pragul de acordare a facilităților la transportul în comun         Un nou teren de sport, la Colegiul Național “Iancu de Hunedoara”         Și-a luat soarta în mâini. Un localnic a reparat singur un drum judeţean, cu roaba şi lopata         ADMINISTRAŢIE. Primarul Devei, tot mai implicat în problemele Termocentralei Mintia