DN 68 A, șoseaua dezastruoasă care dublează „autostrada – muzeu”

Cei 40 de kilometri din Drumul Național 68 A, între Ilia (județul Hunedoara) și Margina (județul Timiș), sectorul care „dublează” tronsonul nefinalizat din Autostrada Lugoj – Deva, au ajuns unul dintre cele mai detestate drumuri din România.

Problemele pe DN 68 A încep încă de la primul kilometru al acestuia, în zona localități Săcămaș (comuna Ilia). În lipsa locurilor de popas pentru camioane, pe un teren de pe malul Mureșului, din apropierea vechiului pod de la Ilia, a fost improvizată o parcare.

„Șoferii opresc aici pentru a-și face nevoile pe malul Mureșului, în boscheți. Mulți își golesc mașinile de gunoaie, aruncă uleiuri și cauciucuri, astfel că s-au adunat tone de deșeuri lângă Mureș, pe care nimeni nu le-a adunat vreodată. E plin și de câini vagabonzi și au fost o mulțime de accidente în zonă”, se plânge Ioan, unul dintre localnici.

Șoferii își continuă drumul spre Timișoara pe o șosea „în valuri”, pe care sunt nevoiți să circule cu prudență, adesea în coloane de mașini care se întind pe mai mulți kilometri. Pe margine, în satul Dobra, un pod devastat, cu gardul rupt și cu structura șubrezită oferă o priveliște. „Cele mai mari neplăceri le pun trecerile la nivel peste calea ferată, de la Dobra și Ohaba. Trebuie să oprim înainte de a trece peste ele, căci este ca și cum am trece cu camioanele peste borduri, atât de mult s-a degradat drumul”, povestește șoferul unui autotren. În 2018, carosabilul a fost reparat în vecinătatea liniilor ferate care se intersectează cu drumul național, însă denivelările au apărut la scurt timp și s-au adâncit.

De la Dobra la Margina, unde șoferii pot intra pe Autostrada Lugoj – Deva pentru a se îndrepta spre Timișoara sau Arad, neplăcerile acestora continuă. „Șoseaua este din plăci de beton, pe care în ultimii ani au turnat asfalt, dar nu a ținut. De aici apar denivelările”, explică un alt șofer.

În vara anului trecut, DN 68 A se afla într-o stare atât de precară încât Direcția Regională dr Drumuri și Poduri Timișoara le-a recomandat șoferilor să aleagă rute ocolitoare pentru a ajunge în vestul țării, la Lugoj și Timișoara. Între timp, tot în 2018, pe unele sectoare de câteva sute de metri ale drumului național au fost turnate covoare noi de asfalt, craterele din șosea au fost acoperite, iar în zonele trecerilor la nivel peste calea ferată carosabilul a fost reparat. Reabilitarea capitală a DN 68 A fusese programată abia după finalizarea lucrărilor la Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, din cauza valorilor mari de trafic rutier înregistrate pe drumul național.

În 2019, în așteptarea inaugurării celor 21 de kilometri de autostradă, între Ilia și Holdea, intervențiile drumarilor pe DN 68 A au fost minime. Autostrada nu a mai fost deschisă în august, așa cum au solicitat constructorii Lotului 3, iar șoferii care ajung în vestul țării sunt nevoiți să circule pe același drum național, unde efectul reparațiilor provizorii de anul trecut s-a stins demult și pe care au apărut noi probleme. În 11 septembrie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prezentat imagini cu fisurile vizibile la capătul de la Holdea al autostrăzii Lugoj – Deva, pentru a justifica decizia de a nu recepționa Lotul 3 al autostrăzii. Crăpăturile au fost măsurate cu un pix, însă pentru mulți dintre șoferii care circulă pe șoseaua paralelă cu „autostrada muzeu”, imaginile cu instrumentul așezat pe caldarâm nu au avut efectul așteptat. Membrii Asociației Pro Infrastructură, care a monitorizat lucrările la autostradă, au „măsurat”, la rândul lor, tot cu ajutorul unui pix, craterele și spărturile din drumul național, despre care susțin că reprezintă un pericol mult mai mare pentru șoferi decât fisura observată într-un loc pe care oricum nu se va circula în următorii cinci ani.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

doi + 7 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Taxele de studii pentru învățământul de stat nu vor opri tinerii absolvenți să plece din România         Primarul Marcel Goia, diagnosticat cu noul coronavirus         Mircea Moloț: „Hunedoara trebuie să meargă mai departe!”         A fost găsit trupul fetei de 6 ani, înecată în canalul Streiului         Motociclist lovit de mașină pe DN 7, la Simeria         O CATARAMĂ DIN FIER DESCOPERITĂ LA ARDEU         Fetiță de 9 ani lovită de mașină         Guvernul României a alocat 34,1 milioane lei pentru acoperirea pagubelor produse de inundații în județul Hunedoara.         Căutările fetiței dispărute în canalul de fugă al Streiului, reluate vineri dimineață         Accident mortal pe Autostrada A1, între Deva și Ilia         Recomandări I.T.M. Hunedoara privind prevenirea răspândirii noului coronavirus         Bărbat rătăcit în pădure, găsit de jandarmi         Jandarmii montani, pregătiți în Cheile Tăii         2800 de recoltoare oferite de Asociația de Prietenie China – România au ajuns la două instituții din subordinea CJ Hunedoara         Casa de cultură din Hunedoara intră în șantier         Accident pe DN 76, în zona Brad. Tânără la un pas de tragedie după ce a pierdut controlul mașinii         Momente cumplite pe râul Strei. O fetiță a dispărut în apele canalului de derivație         Tavanul s-a prăbușit peste biroul lui Costel Avram, din Consiliul Județean Hunedoara         27 de noi cazuri de Covid 19 în județul Hunedoara, într-o singură zi         Când vom vedea rapoartele anuale de activitate ale aleșilor locali din Orăștie?