Degradarea continuă. Drumul judeţean Hunedoara – Deva, invadat de camioanele cu zgură

Lunile următoare se anunţă şi mai grele pentru participanţii la trafic, deoarece au început transporturile de materiale spre şantierul autostrăzii

hunedoara

Zilnic, sute de camioane încărcate cu zgură şi pământ pornesc de pe haldele Hunedoarei spre şatierul autostrăzii, pe un drum judeţean, 687, aflat deja într-o stare precară.

Taxă atacată de prefect

De aproape un deceniu, şoseaua care leagă municipiile Hunedoara şi Deva nu a mai fost restaurată în totalitate. Au avut loc doar lucrări de întreţinere şi reparaţii, care s-au dovedit insuficiente pentru a îmbunătăţi starea celui mai tranzitat drum judeţean. Numărul mare al camioanelor cu zgură ce folosesc şoseaua va duce la degradarea accentuată a carosabilului, spun specialiştii în construcţii, iar acest lucru se va resimţi în special în lunile de vară. În 2013, Consiliul Judeţean Hunedoara a instituit un regulament potrivit căruia proprietarii maşinilor grele, cu încărcătura de peste 5,5 tone pe ax, care folosesc drumurile judeţene, trebuiau să plătească o taxă suplimentară de drum. Prefectura Hunedoara a intervenit şi a atacat decizia în justiţie, din cauza unor neclarităţi în formularea hotărârii adoptate de autorităţile judeţene. Recent, Tribunalul Hunedoara s-a pronunţat faţă de cererea prefectului de anulare a hotărârii Consiliului Judeţean Hunedoara nr. 237/29.11.2013 care viza introducerea taxei suplimentare pentru autovehiculele care folosesc drumurile judeţene şi depăşesc încărcătura maximă admisă. A admis acţiunea formulată de reclamantul Prefectul Judeţului Hunedoara în contradictoriu cu pârâtul Consiliul Judeţean Hunedoara şi a anulat regulamentul Consiliului Judeţean, decizia putând fi atacată cu recurs.

Cel mai devreme la anul

Potrivit autorităţilor judeţene, drumul judeţean 687 Deva (Sântuhalm) – Hunedoara – Călan va intra în reabilitare cel mai devreme în anul 2016.

„Proiectul de modernizare a acestui tronson este una din priorităţile Consiliului Judeţean Hunedoara, pentru 2016, alături de cel de modernizare al drumului judeţean pe culoarului Nord, în paralel cu autostrada, pe tronsonul Ilia – Şoimuş – Geoagiu”, a precizat Dorin Gligor, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Hunedoara.

Şoseaua în lungime de aproximativ 30 de kilometri, traversează municipiul Hunedoara şi este considerată unul dintre drumurile judeţene cele mai periculoase. În toamna anului 2014, Consiliul Judeţean Hunedoara a aprobat studiul de fezabilitate pentru proiectul de modernizare al DJ 687. Pe acest tronson vor fi amenajate, conform proiectului CJ Hunedoara, cinci giratorii, la Sântuhalm, Macon, Cristur, Peştiş şi Mânărău. Proiectul prevede şi lărgirea drumului pe câte două benzi pe sens pe toată lungimea sa, plus un acostament de 75 de centimetri. De la Sântuhalm la Hunedoara va fi amplasat şi un separator de sensuri din beton. Investiţia este estimată la 40 de milioane de euro, iar autorităţile judeţene speră să o realizeze prin fonduri de la Uniunea Europeană. De asemenea, în următoarele săptămâni, o porţiune de 2,3 kilometri de pe această şosea, pe raza municipiului Huendoara, va intra în reabilitare, printr-un proiect finanţat de Uniunea Europeană, prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013. Investiţia se ridică la 10,6 milioane de lei. (Daniel Guţă)

Comentarii FB

comentarii




Răspuns la “Degradarea continuă. Drumul judeţean Hunedoara – Deva, invadat de camioanele cu zgură

  1. Nicolae

    Nici o problema ! Intr-un an nu se va mai transporta nimic ! Peste 60 de kilometrii nu mai e economic ! Intrebarea e pe Hunedoara Calan ce se transporta de arata ca Valurile Dunarii ? Hunedoara ramane cu drumul nemodernizat si fara acces direct la autostrada ?
    Multumim Consiliullui Judetean ! Multumim primarilor ! 🙁

    Răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

treisprezece − 5 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Primăria Deva premiază performanţa la învăţătură şi în sport         GICĂ POPESCU: “Tremurau chiloții pe noi când aveam deplasare la Hunedoara”         Zona Monumentului Lupeni ’29, reabilitată și modernizată         Singurul centru public din județ pentru copii cu autism funcționează la Orăștie         Dramă într-o familie din Deva. Fiica de 16 ani, dispărută fără urmă. Cine a văzut-o?         Suspiciunea de coronavirus la o femeie din Deva a fost infirmată         Copil de patru luni abandonat de propriul tată, la Poliție         Accident spectaculos produs de șoferul unui BMW. Un sat întreg a fost lăsat în beznă         Exponatul lunii februarie 2020: un aparat de fotografiat cu burduf         Dezastru în pădurile din Valea Jiului         Explicaţiile psihologului: Cum învingem singurătatea de Ziua Îndrăgostiților?         Cum poate fi dezvoltată Valea Jiului. Întâlnire cu experți internaționali, la Petrila         IULIU WINKLER: “UE are nevoie de un buget solid, fără tăierea finanțărilor Politicii de coeziune și PAC”         JUDEŢUL HUNEDOARA. Prefectul „bagă viteză” în birocraţii care se ocupă de Legile proprietăţii         ÎN PREZENŢA LUI GICĂ POPESCU. Semnarea contractului de colaborare între CS Hunedoara şi Academia Hagi         Moartea suspectă a unui localnic din Vulcan         Bărbat șantajat de vecini         Bărbat tâlhărit după ce s-a îmbătat         “CEATA LUI PIŢIGOI”, DAI ÎN UNUL ŢIPĂ TREI. Amenda primarului Ridzi a stârnit mâzga electorală în Petroşani         PENTRU ŞOMERI. Cinci meserii cu mare căutare, prin AJOFM Hunedoara