De ce șoseaua Hunedoara – Sântuhalm nu a intrat în planurile de reabilitare pe fonduri de la UE

Cel mai tranzitat drum județean al Hunedoarei nu este inclus în niciun proiect de reabilitare, chiar dacă în ultimii ani reprezentanții autorităților publice din județul Hunedoara se lăudau cu planurile de modernizare a șoselei și susțineau nevoia de reabilitare a acesteia.

Anul trecut, cei zece kilometri ai șoselei Hunedoara – Sântuhalm au fost propuși pentru refacere în cadrul proiectului care viza modernizarea Drumului Județean 687 Deva – Hunedoara – Călan, depus la Agenția de Dezvoltare Regională Vest de Consiliul Județean Hunedoara.

În final, doar tronsonul Hunedoara – Călan a fost inclus în proiectul de modernizare, explicația oferită de Consiliul Județean fiind una stranie: de șapte ani s-au încheiat ultimele lucrări de reabilitare a șoselei. „Tronsonul Hunedoara – Sântuhalm nu a fost inclus în proiectul de reabilitare a Drumului Județean 687, depus la Agenția de Dezvoltare Regională Vest, deoarece lucrările la obiectivul Reabilitare DJ 687 Sântuhalm – Hunedoara – Călan, km 0 – 10+090, tronsonul Sântuhalm – Hunedoara, kilometrul 0 – 7 + 590 au fost finalizate la sfârșitul anului 2009. Nu a fost întocmit un proiect de reabilitare al tronsonului Hunedoara – Sântuhalm”, a comunicat Consiliul Județean Hunedoara, într-o adresă semnată de administratorul public Dan Stoian și de Viorel Rotar, directorul executiv al Direcției Tehnice de Investiții.

Doar trei kilometri au fost reabilitați

În ultimii șapte ani, Drumul Județean Hunedoara – Deva a stârnit numeroase controverse privind calitatea carosabilului. Lucrările la rețeaua de apă și canalizare au dus la deteriorarea șoselei, la fel și traficul greu, în special camioanele încărcate cu zgură transportată de pe haldele Hunedoarei pentru a fi folosită la lucrările de construcție a autostrăzii. Autoritățile județene afirmau că au în plan modernizarea șoselei și chiar realizarea a cinci sensuri giratorii între Hunedoara și Sântuhalm. Un alt plan al Consiliului Județean Hunedoara era realizarea unui traseu de troleibuze şi autobuze electrice pe traseul Huendoara – Deva și înființarea unor depouri, cu finanţări de la UE. În prezent, planurile par abandonate, iar tronsonul rutier este degradat, iar singurele lucrări așteptate sunt cele de întreținere. Acestea nu îi mulțumesc însă pe hunedoreni, iar în sesizările adresate autorităților, unii dintre ei s-au plâns că Hunedoara rămâne izolată.

Trei kilometri din șoseaua Hunedoara – Deva au fost, totuși, reabilitați, pe fonduri de la Uniunea Europeană. Tronsonul de la intrarea în Hunedoara a fost modernizat, în perioada august 2015 – ianuarie 2016, printr-o investiție de aproape 3,4 milioane de lei, finanţată din fonduri obținute prin Programul Operațional Regional 2007 – 2013, de la Uniunea Europeană, şi cu o finanțare de la bugetul local. Proiectul pentru cei trei kilometri a fost depus încă din 2009 la Ministerul Dezvoltării Regionale, însă modul în care a fost conceput a făcut obiectul unei anchete a Direcției Naționale Anticorupție, care a dus la condamnarea fostului primar al municipiului Hunedoara, Ovidiu Hada, la cinci ani de închisoare. Procurorii susțineau că vechea conducere a primăriei a acordat ilegal unei firme suma de 15.000 de euro + TVA pentru servicii de consultanță.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

3 × doi =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Pagina de Facebook a Primăriei Hunedoara a fost închisă după un atac informatic         Accident grav pe DN 76 Deva – Brad         Încep lucrările de anvelopare la Blocul 13A, strada Mihai Eminescu         Teribilism la volan. Un tânăr a produs dezastrul pe DN 68 A Deva – Lugoj         Accident grav în Hunedoara. O ambulanță a lovit un biciclist         Accident mortal. Un bărbat s-a prăbușit cu mașina în râul Cerna         Accident grav în apropiere de Brad         Momente traumatizante pentru mama unei fetițe de cinci luni, după ce a adus bebele la spital         Politicienii care râvnesc la primăriile celor mai mari municipii hunedorene         Laureatul Premiului Internațional „Leonardo Da Vinci – Artist Universal” 2019. Romeo Dobrotă (Romi) din Toronto – Artistul plastic din vecini         Au fost scoase la licitație lucrările la Casa de Cultură din Hunedoara         Primarul Marcel Goia nu va mai candida la Hațeg         Seceta și MHC-ul au transformat Lacul Cinciș. Ce se întâmplă la bisericile părăsite         Accident produs de un tânăr de 18 ani         Cum este „chinuită” o angajată a CFR, în fața barierelor de pe DN 7, la Simeria         Elev atacat și buzunărit pe holurile unei școli din Deva         Lucrări de modernizare la Stadionul Municipal Deva         Buget 2020. Proiectele Primăriei Hunedoara pentru acest an         AICI SUNT BANII DUMNEAVOASTRĂ. Cum a fost drămuit bugetul Devei         Investiții în fabrica de clăpari din Orăștie