De ce șoseaua Hunedoara – Sântuhalm nu a intrat în planurile de reabilitare pe fonduri de la UE

Cel mai tranzitat drum județean al Hunedoarei nu este inclus în niciun proiect de reabilitare, chiar dacă în ultimii ani reprezentanții autorităților publice din județul Hunedoara se lăudau cu planurile de modernizare a șoselei și susțineau nevoia de reabilitare a acesteia.

Anul trecut, cei zece kilometri ai șoselei Hunedoara – Sântuhalm au fost propuși pentru refacere în cadrul proiectului care viza modernizarea Drumului Județean 687 Deva – Hunedoara – Călan, depus la Agenția de Dezvoltare Regională Vest de Consiliul Județean Hunedoara.

În final, doar tronsonul Hunedoara – Călan a fost inclus în proiectul de modernizare, explicația oferită de Consiliul Județean fiind una stranie: de șapte ani s-au încheiat ultimele lucrări de reabilitare a șoselei. „Tronsonul Hunedoara – Sântuhalm nu a fost inclus în proiectul de reabilitare a Drumului Județean 687, depus la Agenția de Dezvoltare Regională Vest, deoarece lucrările la obiectivul Reabilitare DJ 687 Sântuhalm – Hunedoara – Călan, km 0 – 10+090, tronsonul Sântuhalm – Hunedoara, kilometrul 0 – 7 + 590 au fost finalizate la sfârșitul anului 2009. Nu a fost întocmit un proiect de reabilitare al tronsonului Hunedoara – Sântuhalm”, a comunicat Consiliul Județean Hunedoara, într-o adresă semnată de administratorul public Dan Stoian și de Viorel Rotar, directorul executiv al Direcției Tehnice de Investiții.

Doar trei kilometri au fost reabilitați

În ultimii șapte ani, Drumul Județean Hunedoara – Deva a stârnit numeroase controverse privind calitatea carosabilului. Lucrările la rețeaua de apă și canalizare au dus la deteriorarea șoselei, la fel și traficul greu, în special camioanele încărcate cu zgură transportată de pe haldele Hunedoarei pentru a fi folosită la lucrările de construcție a autostrăzii. Autoritățile județene afirmau că au în plan modernizarea șoselei și chiar realizarea a cinci sensuri giratorii între Hunedoara și Sântuhalm. Un alt plan al Consiliului Județean Hunedoara era realizarea unui traseu de troleibuze şi autobuze electrice pe traseul Huendoara – Deva și înființarea unor depouri, cu finanţări de la UE. În prezent, planurile par abandonate, iar tronsonul rutier este degradat, iar singurele lucrări așteptate sunt cele de întreținere. Acestea nu îi mulțumesc însă pe hunedoreni, iar în sesizările adresate autorităților, unii dintre ei s-au plâns că Hunedoara rămâne izolată.

Trei kilometri din șoseaua Hunedoara – Deva au fost, totuși, reabilitați, pe fonduri de la Uniunea Europeană. Tronsonul de la intrarea în Hunedoara a fost modernizat, în perioada august 2015 – ianuarie 2016, printr-o investiție de aproape 3,4 milioane de lei, finanţată din fonduri obținute prin Programul Operațional Regional 2007 – 2013, de la Uniunea Europeană, şi cu o finanțare de la bugetul local. Proiectul pentru cei trei kilometri a fost depus încă din 2009 la Ministerul Dezvoltării Regionale, însă modul în care a fost conceput a făcut obiectul unei anchete a Direcției Naționale Anticorupție, care a dus la condamnarea fostului primar al municipiului Hunedoara, Ovidiu Hada, la cinci ani de închisoare. Procurorii susțineau că vechea conducere a primăriei a acordat ilegal unei firme suma de 15.000 de euro + TVA pentru servicii de consultanță.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

18 − cincisprezece =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Americanii și canadienii au explorat Ținutul Pădurenilor         40 de locuințe ANL pentru tineri vor fi construite în Călan         Doi șoferi din Deva au fost prinși drogați la volan         Copil lovit de mașină pe bulevard         Șofer de autotren la un pas de tragedie         CJH A COMIS-O ŞI ACUM STĂ DE CHIBIŢ. Gunoierul Brai – Cata, repudiat în Deva, Hunedoara, Simeria şi Orăştie         Târgul de fete de pe Muntele Găina – 2019 (VIDEO)         Spitalul Județean de Urgență din Deva are în stoc ser antiviperin în caz de urgență         Scene groaznice pe DN 7: un motociclist a izbit frontal un autotren (VIDEO)         Primarul Devei a cerut rezilierea contractului cu firma de salubrizare         Scene cumplite într-o spălătorie: un copil a fost rănit, doi angajați au scăpat ca prin minune înainte de a fi striviți de o mașină. Totul a fost înregistrat video         Copil adus la Urgențe după ce a fost mușcat de un șarpe         „Și tu decizi pentru Brad!” USR Brad îl obligă pe Cazacu să-i respecte pe brădeni         Alunecări de teren pe șoseaua Lacului Cinciș         Scandal în fața adăpostului de câini fără stăpân din Călan         Carmen Hărău: „Alarmă în primării: nu mai sunt bani!”         “Și tu decizi pentru Brad!” USR Brad îl obligă pe Cazacu să-i respecte pe brădeni         Povestea zidului uriaș de pe Autostrada Lugoj – Deva         Cele 11 brățări dacice de aur masiv rămase dispărute         ASEDIAŢI DE EVENIMENTE. Garda Cetăţii în acţiune fitness în aer liber la Cetatea Deva