Data inaugurării „autostrăzii – muzeu” va fi decisă la sfârșitul lunii septembrie

140

Constructorii care au lucrat la Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, cei 21 de kilometri de autostradă între Ilia și Holdea au făcut lucrări „la mâna a doua”, iar în acest moment tronsonul rutier din vestul țării nu poate fi dat în folosință, a declarat, joi, Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, în urma unei vizite pe autostradă.

Ministrul, însoțit de Sorin Scarlat, directorul general al Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) i-a invitat pe jurnaliști să ia la pas împreună cu el sectoarele unde CNAIR a reclamat neconformități. Au prezentat locurile unde autostrada prezintă denivelări, unde s-au constatat defecte la construcția podurilor și podețelor, zonele în care infiltrațiile de apă din terenul de sub autostradă nu ar fi fost gestionate corect și cele în care scurgerile au creat ravene și șanțuri în terasament. În total 49 de „puncte critice”, susține acesta, marcate cu panouri informative.

„Sunt probleme la evacuarea apelor, constructorii nu și-au făcut lucrările așa cum au trebuit, sunt probleme la structuri și sunt probleme la corpul autostrăzii. Cea mai gravă problemă este la nodul rutier Holdea, unde crăpătura care și-a făcut apariția la începutul săptămânii trecute ușor, ușor ia amploare”, a declarat ministrul Răzvan Cuc, arătând spre fisura întinsă pe circa 15 metri din asfalt, într-o zonă pe care nu se va circula în următorii 4 – 5 ani, până la finalizarea Lotului 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva. „Nimeni nu este atât de nebun încât să nu deschidă o autostradă, dar noi, în România, nu ne dorim lucrări second-hand și vrem ca ele să fie foarte bine realizate”, a mai precizat ministrul Răzvan Cuc.

Antreprenorii Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva au solicitat încă din 12 august 2019 recepția lucrărilor pe cei 21 de kilometri, construiți în perioada 2014 – 2019, și au susținut că neconformitățile reclamate de-a lungul timpului au fost remediate, iar autostrada este perfect circulabilă.

CNAIR efectuează în aceste zile o expertiză pe Lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva, a cărei finalizare este așteptată până la sfârșitul lunii septembrie. Apoi, Compania va decide cum unde se va interveni pentru remedierea deficiențelor. „O soluție este să putem executa în regie proprie aceste lucrări, impuse de exert, iar a doua soluție este să găsim un antreprenor specializat pentru a le realiza”, spune Sorin Scarlat, directorul general al CNAIR. Reparațiile vor fi făcute din fondurile de aproape 90 de milioane de lei oprite, ca garanție și penalități, de la constructori, mai spune ministrul Răzvan Cuc.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *