Cum dispare un milion. Locomotive identice, activităţi identice, consumuri diferite

Dosarele X la Termocentrala Paroşeni, unde două locomotive identice, cu activităţi identice au consumuri total diferite. Asta pentru că una dintre ele este dotată cu instalaţie de măsurare a combustibilului, iar cea de a doua nu.

hqdefaultLocomotiva LDE 030 şi LDE 031 desfăşoară aceleaşi activităţi, dar în zile diferite. Traseul fiind acelaşi, încărcătura similară şi consumul de motorină ar trebui să fie egal. Teroretic, pentru că, în realitate, lucrurile stau cu totul pe dos. Astfel, LDE 030 este mai economică decât „sora sa” cu numărul 031 şi asta pentru că prima are montată instalaţie de măsurarea combustibilului tip ICL, în timp ce a doua este „la liber”. Inspectorii Curţii de Conturi sunt cei care s-au sesizat şi au constata că sistematic consumul mediu este mai mare în cazul locomotivei fără ICL, deşi acestea au caracteristici tehnice identice. Lucru sesizat şi pentru locomotiva LDE 030 înainte să fie dotată cu sistem ICL, dar rezolvat ulterior. În plus, şi mai grav, datele consemnate în „Registrul Activitate Locomotivă” pentru 031 nu reflectă realitatea, iar consumul descărcat mai mare cu 45% faţă de cel al locomotivei pereche nu se justifică. „Orele de funcţionare, consemnate în registrul Activitate Locomotivă pentru locomotiva LDE1250CP – 031 nu sunt confirmate de activitatea desfăşurată. Numărul de vagoane descărcate – manevrate raportta la orele de funcţionare înregistrate de instalaţia ICL a Locomotivei LDE 030 diferă de cele consemnate în registrul de activitate al LDE 031, în condiţiile în care locomotivele sunt identice sub aspectul parametrilor constructivi şi transportă un număr apropiat de vagoane”, spun inspectorii Curţii de Conturi. După ce au tras linie şi au adunat, reprezentanţii Curţii ed Conturi au stabilit un prejudiciu calculat la aproape un milion de lei, aferent perioadei ianuarie 2011 – octombrie 2014.

 

Mai puţine vagaone transportate într-o perioadă aproape triplă! În acte.

 

Conducerea antităţii verficiate are însă explicaţii pentru diferenţele sesizate şi în obiecţiunile formulate a precizat că estimările auditorilor publici externi nu au ţinut cont de condiţiile efective şi procesul tehnologic privind transportul, manevrarea şi descărcarea vagoanelor cu cărbune, nu au fost luate în calcul procedurile interne de calcul a consumului de motorină şi nici rapoartele de exploatare. Aceştia susţin că uzura la LDE 031 este mai mare decvât la LDE 030, ceae ce ar justifica un consum mai mare, în timp ce metodologia de calcul a auditorilor a fost „pur aritmetică”, nefiind reprezentativă pentru activitatea CFU şi nici în concordanţă cu procedurile operaţionale ale SE Paroşeni. Argumentekle aduse sunt plauzibile, au replicat cei de la Curtea de Conturi, însă niciuna dintre obiecţiunile entităţii verificate nu a justificat marile discrepanţe legate de orele de funcţionare ale celor două locomotive. De exemplu, pentru transportul a 56 de vagoane, locomotiva LDE 030, care are instalaţie tip ICL, a avut nevoie de 6 ore şi 54 de minute, în timp ce „geamăna ei” a transportat 44 de vagoane în 16 ore şi 10 minute! În consecinţă, pentru a se elima orice suspiciune, până în data de 30 iunie Complexul Energetic Hunedoara – Sucursala Electrocentrale Paroşeni trebuie să achiziţioneze şi să monteze o instalaţie ICL şi pe locomotiva 031, dar şi să recupereze prejudiciul.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

unu × 2 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Tentativă de omor la Orăștie         Ce măsuri sunt luate după tragedia din Sarmizegetusa Regia         Lotul 4 al Autostrăzii Lugoj – Deva deschis circulației         Drumul spre Poiana Pelegii se deschide parțial         ANI: Răzvan Mareș, în conflict de interese         Veste uriașă pentru șoferi: Se deschide Lotul 4 al Autostrăzii Lugoj – Deva         PREZIDENŢIALE 2019. Liberalii hunedoreni strâng semnături pentru Klaus Iohannis – Preşedinte         Fizioterapie și kinetoterapie sau relaxare și întreținere. Toate într-un singur loc: la cabinetul C.A.R.P. Solidaritatea Simeria         Este Deva o destinație turistică?         43 de kilometri ai Autostrăzii Lugoj – Deva deschiși până la sfârșitul lunii august         CNAIR: Lotul 4 Lugoj – Deva a fost recepționat dar nu poate fi deschis circulației         Festivalul Plăcintelor pădureneşti la Poiana Răchițelii         Blocaj pe Autostrada Lugoj – Deva, înaintea inaugurării Loturilor 3 și 4. Probleme grave semnalate de CNAIR         Parcare privată înființată ilegal în centrul Devei         Recepția a 43 de kilometri din Autostrada Lugoj – Deva este programată luni         ASEDIU POLITIC LA FABRICA DE ARMAMENT. Un demnitar a dat spargere la actele SRI, e anchetat penal şi promovat de PSD         CU NATURA NU TE POŢI PUNE! Dar de prostia vasileştilor din PSD ne putem lua?         Prima ediție a Festivalului medieval „Ioan de Hunedoara” a strâns peste 10.000 de participanți         Peste 20 de milioane de euro vor fi investiţi în lina verde de autobuze electrice din Valea Jiului         Accident mortal pe Dealul Hațegului