Cum au lucrat constructorii care renovează Gara Brad. Memoriu pentru completarea lucrărilor

Lucrările de renovare a gării din Brad, unul dintre cele mai importante proiecte demarate în ultimii ani în municipiu, au avansat, iar potrivit informării afișate de constructor, au ca termen de realizare luna iulie a anului 2017.

Un detaliu omis din proiect îi nemulțumește pe localnici: nu va fi restaurată, deocamdată, anexa clădirii din secolul al XIX-lea, și ea având o valoare istorică. „Sunt recunoscător celui care a decis să facă ce trebuia de mult făcut și a alocat fonduri acestui colț de istorie. În continuare, am să-l rog ca cetățean al acestui loc să ducă lucrul până la capăt și să nu omită faptul că acestă gară este un complex arhitectonic, iar din componența lui fac parte sau ar fi trebuit să fie incluse și alte clădiri secundare. De exemplu, corpul de clădire din imediata apropiere, din dreapa gării. Această construcție nu a fost prinsă în lista de investiții a CFR-ului. Este o clădire deosebită din punct de vedere arhitectonic, cu patru turnulețe, în aceeași linie de arhitectură cu clădirea învecinată a gării. Clădirea secundară se află într-un stadiu avansat de degradare, ar fi păcat să devină moloz. Voi face un memoriu CFR-ului și îi voi ruga să găsească resurse suplimentare pentru a reda viața acestei cădiri”, spune Raul Florin Matei, autorul unui memoriu adresat CFR, în care solicită completarea investiției.

Lucrările de renovare efectuate la gara din Brad au demarat în luna decembrie, iar proiectul a cărui valoare a fost estimată la peste un milion de lei prevede reparaţii şi consolidări la exteriorul şi interiorul clădirii (acoperiş, faţade, uşi de acces, iluminat, lambriuri, sală de aşteptare, birou de mişcare etc.), lucrări la instalaţiile sanitare, prin înlocuirea conductelor şi refacerea reţelei de canalizare, precum şi lucrări la instalaţiile electrice pentru refacerea circuitelor de iluminat general şi de siguranţă, potrivit CFR Infrastructură.

Gara din Brad a fost construită la sfârşitul secolului al nouăsprezecelea şi este considerată o bijuterie din punct de vedere al detaliilor arhitecturale. Anul trecut, localnicii din Brad au lansat o petiţie în care au solicitat autorităţilor reabilitarea gării. „Este un monument de arhitectură de importanţă locală, iar starea sa actuală este una de degradare avansată, clădirea fiind în paragină de peste 12 ani. Toate demersurile administraţiei publice locale, de peste 10 ani, pentru reabilitarea clădirii de către proprietar, şi anume Compania Naţionala de Căi Ferate CFR SA, au rămas fără ecou sau doar simple promisiuni. Gara din Brad este o adevărată capodopera arhitecturală, unică la noi în ţară, o construcţie asemănătoare existând în Tirol (Austria). Prin semnarea petiţiei ne sprijiniţi în a atrage atenţia asupra acestui monument aflat în pericol şi a determina proprietarul si instituţiile competente la reabilitarea lui”, transmiteau iniţiatorii unei petiții adresate Guvernului României și CFR, prin care au atras atenția asupra stării de degradare a imobilului.  Gara din municipiul Brad este monument istoric de categoria B. În județul Hunedoara numai Gara Simeria mai are acest statut. (FOTOGRAFII: Raul Florin Matei)

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

cincisprezece − unu =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Ajutoare de urgență pentru familiile din județul Hunedoara afectate de inundații         STRAJA. Consiliul Județean Hunedoara continuă seria investițiilor care susțin dezvoltarea turismului         Accident în Deva, produs de un bărbat de 72 de ani         Vitezoman băut la volan         Spărgători de mașini prinși în Valea Jiului         Asistente de la Spitalul municipal Hunedoara infectate cu Covid 19         Tragedie pe o stradă din Orăștie         Un monument pe săptămână: CETATEA DACICĂ DE LA COSTEȘTI-BLIDARU         Accident grav pe șoseaua Hațeg – Caransebeș         CJ Hunedoara: „Primăria Șoimuș este obligată să asigure un trafic sigur pe drumurile județene aflate în administrare temporară”         Masivul Parâng. Șantierul drumului județean 709F inspectat de reprezentanții Consiliului Județean Hunedoara         LA TRÂNTĂ CU COVID 19. Luptătorii deveni așteaptă reluarea competițiilor         Accident mortal. Scene de groază pe șoseaua Hunedoara – Deva         Mii de puieți de păstrăv eliberați în apele Retezatului         Locurile din Parcul Național Retezat unde camparea este permisă         Cum este căutat tânărul dispărut în apele Lacului Cinciș         Jandarmii montani au fost chemați în ajutorul unor turiști înspăimântați de urs         Tânără din Germania rătăcită pe crestele Retezatului         Autostrada Lugoj – Deva. Cum rezistă „Dealul Liliecilor” la un an de la finalizarea lucrărilor         A doua zi de căutări a tânărului înghițit de apele Lacului Cinciș