Cum au evoluat lucrările la noua șosea din stațiunea Parâng

482

Lucrările la noul drum din Parâng au început în toamna anului 2018, iar la un an de la instalarea şantierului au ajuns aproape de final. În următoarele săptămâni va fi turnat primul strat de asfalt şi vor fi amenajate două tunele pe sub pârtiile de schi din staţiune. De asemenea, constructorii lucrează la amenajarea a trei parcări în locurile care oferă cele mai spectaculoase privelişti spre Valea Jiului.

„Am primit asigurări că, în curând, va începe şi turnarea asfaltului, aşa cum tot în această toamnă vor fi instalate şi cele două tunele de 15 metri, prin care drumul va subtraversa pârtia de schi din Parâng, fapt care va fi apreciat atât de cei care vor urca la munte în această iarnă, cât mai ales de schiorii care vor alege aceste pârtii în sezonul de iarnă din acest an”, spune Costel Avram, administratorul public al judeţului Hunedoara.

Sectorul modernizat măsoară patru kilometri, însă lucrările efectuate sunt complexe, datorită declivităţii versantului şi a condiţiilor dificile de muncă în zone de munte, susţin drumarii. Drumul Judeţean 709 F va facilita accesul turiştilor cu autoturismul în zona alpină a staţiunii montane. Lăţimea părţii carosabile va fi de 4 metri, iar proiectul mai prevede consstrucţia a 4,5 kilometri de rigole betonate, 23 de podeţe, 2,2 kilometri de ziduri de sprijin din beton şi ciment şi 2,5 kilometri de parapete de siguranţă.

Construcţia noii şosele din Masivul Parâng a fost plănuită de mai mult de şase ani şi a rămas între timp una dintre puţinele lucrări realizate în domeniul schiabil din Valea Jiului, deşi investiţiile publice în turism sunt considerate o alternativă la industria minieră, pentru dezvoltarea economică a regiunii. Cea mai recentă dintre ele a fost construirea în 2014 a unui telescaun care urcă pe o distanţă de doi kilometri de-a lungul pârtiilor de schi. În schimb, lucrările la noua telegondolă şi la un alt telescaun plănuit de mai mulţi ani au stagnat.

Şi proiectul noii şosele din Valea Jiului, finanţat prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, a întâmpinat probleme. Încă din ianuarie 2017, Consiliul Judeţean Hunedoara a scos la licitaţie publică investiţia estimată la peste 17 milioane de lei. După ce una dintre societăţi a câştigat proiectul, oferind să construiască drumul cu 10.514.642 lei, fără TVA, în 27 luni, mai multe firme au contestat modul în care s-au evaluat ofertele şi s-a desfăşurat licitaţia, iar proiectul a fost blocat. În luna mai 2018, la finalul unui proces îndelungat, Tribunalul Hunedoara a respins acţiunile formulate de firmele reclamante, iar contractul a fost atribuit companiei Strabag.

FOTO: CJ Hunedoara

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.