Cum arată autostrada Lugoj – Deva, cu o lună înainte de deschidere

Asociația Pro Infrastructură a publicat imagini aeriene de pe șantierele Loturilor 3 și 4 ale viitoarei autostrăzi Lugoj – Deva.

Pe Lotul 3, corpul autostrăzii de 21 de kilometri este gata aproape în totalitate. Pe porțiuni restrânse au rămas de executat: covorul asfaltic de uzură, marcajele și indicatoarele, parapetele de protecție și panourile fonoabsorbante. La nodul Holdea constructorul Comsa se pregătește să pună în operă straturile de asfalt pe breteaua de legătură dintre A1 și DN68A, informează asoziația care monitorizează proiectele mari de infratsructură. Dacă vremea va permite, la sfârșitul lunii iulie sectorul de autostradă ar putea fi deschis circulației, rămânând de finalizat unele elemente din afara carosabilului (înierbare, șanțuri pentru scurgerea apei etc.) care se pot executa sub trafic în perfectă siguranță.

„După cum se vede și în imagini (indicatoarele rutiere), nodul Dobra/Grind de la mijlocul tronsonului nu va fi deschis circulației, urmând să fie utilizat doar ca punct de întoarcere pe autostradă. Am scris de multe ori despre această prostie inimaginabilă a responsabililor CNAIR și de teama lor nejustificată de trecerea la nivel cu calea ferată din apropiere. Oare ce părere are Comisia Europeană despre investiția într-un nod complet, transformat de incompetența statului român în cu totul altceva?!”, susține Asociația Pro Infrastructura. Aceasta solicită oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să recepționeze în cel mai scurt timp segmentul de autostradă, astfel încât valul de trafic din august să nu fie nevoit să mai îndure nesfârșitele serpentine și gropi de pe DN68A.

Reprezentanții CNAIR nu au putut fi contactați până în prezent pentru a oferi informații cu privire la situația nodului rutier de la Dobra, aflat la 15 kilometri de capătul de la Holdea. Lucrările efectuate la marginea comunei Holdea, în zona în care în prezent se află nodul rutier și un pod peste râul Mureș au început încă din primăvara anului 2014 și au fost finalizate recent.

Pe Lotul 4, între Șoimuș și Ilia, dacă vremea va fi prielnică, la începutul lui august cei de la UMB vor încheia lucrările la lotul 4 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, informează Asociația Pro Ifrastructura, care a publicat imagini de pe șantier. Din cei 22 de kilometri, 21 sunt finalizați “la cheie”, iar ultimul, vestitul deal “cu lilieci” de la Șoimuș, intră și el în linie dreaptă. „Muncitorii execută ultimele straturi de umplutură de pământ armat și sistemul complex de scurgere a apei. Excavatoarele se apropie de final la săpătura și finisarea dealului, iar utilajele specializate fixează în stâncă restul plaselor metalice. În viitorul apropiat, constructorul va începe punerea în operă a asfaltului și instalarea parapetelor de protecție, a marcajelor și indicatoarelor rutiere.Solicităm oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să ne surprindă plăcut cu organizarea testelor necesare și a recepției la terminarea lucrărilor în cel mai scurt timp posibil, astfel încât vârful de trafic de final de august să beneficieze de noul segment de autostradă!”, a informat Asociația.

Lucrările la cele două loturi ale autostrăzii din vestul ţării au început în primăvara anului 2014 şi trebuiau finalizate doi ani mai târziu, potrivit contractului. Un alt tronson, de 14 – 15 kilometri, între Holdea şi Margina, a rămas încă în faza de proiectare. Autostrada Lugoj – Deva va măsura 100 de kilometri.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

cinci × 5 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Eleva de 16 ani din Deva a fost găsită… departe         BUGETARE PARTICIPATIVĂ 2020. Primele 3 idei de îmbunătățire a calității vieții în Deva         DUPĂ INTERVENŢIA PREFECTULUI. Ceferiştii, amendaţi cu 60.000 de lei pentru mizeria de la Ilia         Tragedie pe DN 66, în comuna Pui         Povestea emoționantă a lui Darius, elevul premiant îngrijit de bunici         Primăria Deva premiază performanţa la învăţătură şi în sport         GICĂ POPESCU: “Tremurau chiloții pe noi când aveam deplasare la Hunedoara”         Zona Monumentului Lupeni ’29, reabilitată și modernizată         Singurul centru public din județ pentru copii cu autism funcționează la Orăștie         Dramă într-o familie din Deva. Fiica de 16 ani, dispărută fără urmă. Cine a văzut-o?         Suspiciunea de coronavirus la o femeie din Deva a fost infirmată         Copil de patru luni abandonat de propriul tată, la Poliție         Accident spectaculos produs de șoferul unui BMW. Un sat întreg a fost lăsat în beznă         Exponatul lunii februarie 2020: un aparat de fotografiat cu burduf         Dezastru în pădurile din Valea Jiului         Explicaţiile psihologului: Cum învingem singurătatea de Ziua Îndrăgostiților?         Cum poate fi dezvoltată Valea Jiului. Întâlnire cu experți internaționali, la Petrila         IULIU WINKLER: “UE are nevoie de un buget solid, fără tăierea finanțărilor Politicii de coeziune și PAC”         JUDEŢUL HUNEDOARA. Prefectul „bagă viteză” în birocraţii care se ocupă de Legile proprietăţii         ÎN PREZENŢA LUI GICĂ POPESCU. Semnarea contractului de colaborare între CS Hunedoara şi Academia Hagi