Controverse după concursul pentru funcțiile de conducere în școlile din județul Hunedoara

3514

Examenele pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct în mai multe școli și licee din județul Hunedoara – sesiunea aprilie au stârnit controverse.

Gabriela Drăghici (foto), o profesoară de limba engleză din Hunedoara, a susținut examenul, optând pentru una din funcțiile vacante de director adjunct la Liceul Tehnologic „Ovid Densusianu” din Călan, de director al Școlii Gimnaziale nr. 2 din Hunedoara și de director la Școala Gimnazială din Bretea Română. Fiecare dintre candidați putea concura pentru maximum trei dintre posturile vacante scoase la concurs de Ministerul Educației, prin Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara.

Gabriela Drăghici a luat una dintre cele mai mari note la proba scrisă a concursului, însă la proba de interviu a fost notată cu note minime, între 2,80 și 3.30, care nu i-au permis ocuparea uneia dintre funcții. Profesoara din Hunedoara susține că a fost nedreptățită de membrii comisiei de examinare. S-a declarat intimidată și revoltată de comportamentul unora dintre aceștia. Din comisii de concurs fac parte rerezentanți ai școlilor, ai sindicatelor, ai consiliilor locale și ai Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

„Am participat pentru prima dată la un astfel de concurs și am obținut cea mai mare notă din județ la proba scrisă, adică 9. Am optat pentru trei școli, fiind singura candidată la fiecare dintre ele, și au urmat interviurile. Deși am fost avertizată de unele persoane că nu am șanse de reușită, pentru că deja se știu numele directorilor care vor fi numiți prin delegație pe acele posturi, am mers mai departe cu încredere. Totul a fost planificat astfel încât să fiu respinsă până la sfârșit. Voi arăta în instanță abuzurile la care am fost supusă, precum și motivele reale din spatele acestora. Vreau doar să vă spun că unii membri ai comisiei, în frunte cu șefa acesteia, au fost iresponsabili, au avut o atitudine agresivă și au folosit ca armă intimidarea, încă de la primul interviu, ca să mă determine să renunț sau să fiu destul de afectată încât să nu mai am același elan și la următoarele două. S-au jucat de-a concursul. Îmi puneau repetitiv aceeași întrebare de ce am ales școala, lor, de parcă nu aveam dreptul. Că de ce nu am ales școala mea… Erau hotărâte să mă pice”, a relatat Gabriela Drăghici.

Liliana Peter, inspectorul școlar care a condus comisia de examinare, a precizat că membrii comisiei nu au avut nicmic personal cu profesoara la probele de interviu și consideră acuzațiile acesteia drept nefondate.

Ce spun reprezentanții IȘJ Hunedoara

Opt contestații au fost înregistrate după rezultatele inițiale ale concursului. În două cazuri, în urma soluționării contestațiilor, în alte județe, dascălii declarați inițial respinși la examen au fost admiși, notele obținute după contestații fiind mai ridicate față de cele primite inițial. Spre exemplu, Ramona Asan, o profesoară care a concurat pentru postul de director adjunct la Școala Generală „I.G. Duca” Petroșani, a obținut inițial nota 5.20 la interviu, iar în urma contestației depuse nota finală primită a fost 9.30. Unui alt profesor, nota i-a fost mărită de la 6.90 la 8.20, după reevaluarea interviului. Gabriela Drăghici a obținut note mai mari după depunerea contestațiilor, între 3.40 și 5.10, care însă nu au ajutat-o să promoveze examenele.

Inspectorul școlar general, Ilie Pârvan, șeful Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara, susține că profesoara din Hunedoara poate face contestație la Comisia județeană de concurs pentru posturile de director și director adjunct, față de modul în care s-au comportat cu ea membrii comisiei de examinare. „Toate etapele de concurs sunt înregistrate, astfel că situațiile pot fi analizate și putem lua măsuri, dacă sesizările împotriva vreunor membri ai comisiei se confirmă. Au fost opt contestații privind notele, care au fost analizate în alte județe, însă nu au fost reclamații privind atitudinea membrilor comisiilor de examinare. Centrele unde au loc interviurile sunt prevăzute cu săli supravegheate audio-video, pentru a se asigura corectitudinea desfășurării probei de interviu”, spune inspectorul șef Ilie Pârvan. Potrivit acestuia, diferența mare dintre notele la examenul scris și cele la interviu poate fi explicată prin diferența cerințelor celor două probe.
„Probele scrise vizează capacitățile cognitive, în timp ce interviul vizează capacitățile manageriale, proiectele privind strategia de dezvoltare a unităților de învățământ și competențele digitale”, adaugă inspectorul șef.

Comentarii FB

comentarii




One thought on “Controverse după concursul pentru funcțiile de conducere în școlile din județul Hunedoara

  1. florin

    gunoaile totul numai politic, bata i Dzeu sa i bata, un om cumecade cu pregatire nu mai poate ocupa un post corect in tara asta.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.