Constructorii tronsonului feroviar Simeria – Gurasada au fost reclamați ministerului Transporturilor

Constructorii spanioli şi italieni din cadrul Asocierii FCC – Astaldi – Contratas y Ventas au subcontractat o parte din lucrările efectuate pe tronsonul feroviar Simeria – Gurasada din contractul de 2,63 miliarde de lei unor firme româneşti, dar patru subcontractori s-au plâns ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, că nu au fost plătiţi la timp de Asocierea companiilor spaniole şi italiene pentru lucrările realizate.

„Am primit sesizări de la antreprenorii români care au efectuat lucrări pe acest lot şi nu şi-au primit plata la timp, în condiţiile în care toate plăţile sunt efectuate la zi de beneficiar. Valoarea plăţilor făcute de statul român către Asociere a fost de 700 de milioane de lei până în acest moment şi sunt facturi pe care ar trebui să le plătească subcontractorilor în valoare de 4,8 milioane de lei. Dacă până vinerea viitoare nu îşi reglează conturile cu firmele româneşti, voi începe să aplic clauzele contractuale foarte drastic. Dacă nu vor respecta aceste cerinţe, riscă să primească o reziliere de contract”, a declarat ministrul Răzvan Cuc, aflat vineri, pe şantierul tronsonului feroviar Simeria – Gurasada.

Sectorul Simeria – Gurasada, în lungime de 40,8 kilometri, este construit de Asocierea FCC – Astaldi – Contratas y Ventas. Contractul a fost semnat la 30 august 2017, ordinul de începere al lucrărilor a fost dat în 3 octombrie 2017, iar termenul estimat de finalizare a proiectului este octombrie 2020.

Contractul prevede modernizarea celor 41 de kilometri de infrastructură şi suprastructură feroviară pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă, construirea a 17 poduri, dintre care cele trei peste râul Mureş, 27 de podeţe, 4 pasaje superioare, 3 pasaje inferioare, lucrări civile în 9 staţii de cale ferată. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile obţinute prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020 şi de la bugetul de stat, iar termenul de execuţie este de trei ani.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Incendiu puternic pe calea ferată Simeria – Petroșani         Bărbat întors din Scoția, rătăcit în Ținutul Pădurenilor, după ce căutase Moldova cu GPS-ul         Tragedie în satul Totești. Un bărbat a murit strivit de o conductă de gaz         A murit Costel Alic         Centrul cultural, clădirea IPH și bisericile din Deva – iluminate arhitectural         Cetatea Deva și Centrul Cultural ”Drăgan Muntean”, iluminate în culorile Tricolorului, de ziua Unirii!         Bilanțul Inspectoratului de Poliție al Județului Hunedoara pe anul 2019         Hora Unirii la Biblioteca Județeană         Marius Surgent, președinte ALDE Hunedoara: Legea privind preluarea personalului SMURD de către ISU va fi supusă din nou dezbaterii parlamentare         Acţiune cu efective mărite a poliţiştilor rutieri, în vederea reducerii riscului rutier         Atenție pe ce puneți toporul! Poliția a descins la tăietorii de lemne         Magistrați nemulțumiți. Decizie importantă luată de Adunarea Generală a Judecătorilor din Tribunalul Hunedoara         Primarul Devei, ţinta unei manipulări ordinare de tip ONG         Percheziţii în județul Hunedoara, la suspecți de proxenetism         Povestea tezaurului cărbunarilor, comoara din Sarmizegetusa Regia         Cursa „nebună” a unui tânăr pe bulevardele Devei. Șoferul era drogat și nu avea permis         Lăpugiu de Sus – 580 de ani de la prima atestare documentară         Carne de curcan suspectă de gripă aviară, pe galantare din județ         Cei mai buni dintre cei buni în competiție         Dezbatere publică pe bugetul municipiului Hunedoara