Şase luni fără trenuri de călători în Gara Hunedoara

De peste jumătate de an, gara municipiului Hunedoara este pustie. La mijlocul lunii martie a fost suspendată activitatea societăţii Regiotrans, care nu a mai primit certificatul de siguranţă feroviară, iar transportul de călători pe ruta feroviară Hunedoara – Simeria a fost sistat pe o perioadă nedeterminată. Regiotrans şi-a reluat activitatea pe alte trasee, însă nu şi la Hunedoara, unul dintre motive fiind lipsa clienţilor.
Între timp, peste gara Hunedoarei s-a lăsat o linişte deplină, tulburată din când în când doar de maidanezii care se plimbă printre liniile ferate acoperite cu buruieni şi se odihnesc pe caldarâmul altădată ocupat de mulţimile impresionante de călători, navetişti de la Hunedoara şi Simeria, în Combinatul siderurgic.

Clădirea gării, un adevărat monument de arhitectură, are majoritatea încăperilor puse sub lacăt. Unele dintre ele, cum este spaţiul fostului restaurant CFR, au fost devastate, iar aici se adăpostesc uneori oameni ai străzii. Cele două fresce reprezentative pentru istoria recentă a Hunedoarei se degradează treptat din cauza igrasiei. Printre ţiglele acoperişului se revarsă apa de ploaie, pereţii i s-au scorojit, geamurile sunt murdare, iar multe dintre ele sunt sparte. În apropierea gării, vechea autogară a Hunedoarei se află, de asemenea, într-o stare dezastruoasă. Între cele două locuri, câteva birturi au falimentat şi chioşcurile lor sunt demontate. Situaţia staţiei CFR s-ar putea îmbunătăţi.

„Sperăm că din luna decembrie, o dată cu noul mers al trenurilor, să fie reluată circulaţia trenurilor de călători pe ruta Hunedoara – Simeria”, a declarat Florin Tripon, administrator al gării.

Localnicii şi autorităţile din Hunedoara au solicitat Ministerului Transporturilor repunerea în funcţiune a traficului feroviar de călători pe traseul Hunedoara – Simeria, însă unul dintre răspunsurile primite a fost că societatea CFR nu are suficiente locomotive şi vagoane. Cel mai probabil, un operator privat va continua activitatea, în locul Regiotrans.

Calea ferată Hunedoara – Simeria a împlinit anul trecut 130 de ani de la punerea în funcţiune. Lina ferată care a legat nodul feroviar Simeria de centrul siderurgic Hunedoara a fost înaugurată la 1 iunie 1884. Cei aproape 20 de kilometri ai tronsonului feroviar Hunedoara – Simeria au fost construiţi în anii 1883 şi 1884, în urma unui proiect realizat de societatea Deutch & Haas. În anii 1950 statul a dezvoltat proiectul feroviar, construind pe acelaşi tronson o reţea de linii industriale necesare combinatului siderurgic, lungimea totală a acestora depăşind 150 de kilometri. În 1984, linia CFR Hunedoara – Simeria a fost electrificată.

Comentarii FB

comentarii




Răspuns la “Şase luni fără trenuri de călători în Gara Hunedoara

  1. Simona Dixon

    E business … ce nu merge falimenteaza. Era si normal in secolul XXI…. acum, cand viitorul e avionul si fiecare familie au 2-3 masini…era de asteptat. Era trenului a apus.

    Răspuns

Lasă un răspuns la Simona Dixon Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

3 + 20 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Fortificația Sarmizegetusei Regia va fi restaurată integral         Începe distribuirea unor produse alimentare destinate anumitor categorii de persoane din Deva         Muncă la negru pe șantierul căii ferate Simeria – Gurasada         Din bugetul județului Hunedoara se va amenaja un compartiment destinat tratării pacienților cardiaci critici         CJ Hunedoara: Încă 3 milioane de lei pentru drumurile județene         CJ Hunedoara va finanța închiderea deponeului neconform de la Vulcan         Ioan Emanuel Clej (ALDE) candidează la funcția de primar al Devei         Mircea Moloț (ALDE) candidează la funcția de președinte al Consiliului Județean Hunedoara         Petrecere în plină stradă, într-un cartier din Hunedoara         Cum arată noul drum spre Vadu Dobrii         Rechizitoriul „revoltei din cartierul Micro 6 – Hunedoara”         Mircea Moloț: „Valea Jiului s-a oprit pe drumul către dezvoltare”         Turistă accidentată în zona Bucura, din Masivul Retezat         Ani grei de închisoare pentru un recidivist din Petrila         Cum arată șantierul drumului județean Hunedoara – Călan         Bazinele cu apă minerală de pe Valea Mureșului         Ce trebuie să știe turiștii care vor să urce în Retezat cu mașinile, spre Poiana Pelegii         Tânără tâlhărită de fostul prieten, cu 20 de ani mai mare decât ea         Muzeul mineritului a fost restaurat cu fonduri UE         ADR VEST. Școală din Uricani modernizată cu fonduri UE