Şase luni fără trenuri de călători în Gara Hunedoara

De peste jumătate de an, gara municipiului Hunedoara este pustie. La mijlocul lunii martie a fost suspendată activitatea societăţii Regiotrans, care nu a mai primit certificatul de siguranţă feroviară, iar transportul de călători pe ruta feroviară Hunedoara – Simeria a fost sistat pe o perioadă nedeterminată. Regiotrans şi-a reluat activitatea pe alte trasee, însă nu şi la Hunedoara, unul dintre motive fiind lipsa clienţilor.
Între timp, peste gara Hunedoarei s-a lăsat o linişte deplină, tulburată din când în când doar de maidanezii care se plimbă printre liniile ferate acoperite cu buruieni şi se odihnesc pe caldarâmul altădată ocupat de mulţimile impresionante de călători, navetişti de la Hunedoara şi Simeria, în Combinatul siderurgic.

Clădirea gării, un adevărat monument de arhitectură, are majoritatea încăperilor puse sub lacăt. Unele dintre ele, cum este spaţiul fostului restaurant CFR, au fost devastate, iar aici se adăpostesc uneori oameni ai străzii. Cele două fresce reprezentative pentru istoria recentă a Hunedoarei se degradează treptat din cauza igrasiei. Printre ţiglele acoperişului se revarsă apa de ploaie, pereţii i s-au scorojit, geamurile sunt murdare, iar multe dintre ele sunt sparte. În apropierea gării, vechea autogară a Hunedoarei se află, de asemenea, într-o stare dezastruoasă. Între cele două locuri, câteva birturi au falimentat şi chioşcurile lor sunt demontate. Situaţia staţiei CFR s-ar putea îmbunătăţi.

„Sperăm că din luna decembrie, o dată cu noul mers al trenurilor, să fie reluată circulaţia trenurilor de călători pe ruta Hunedoara – Simeria”, a declarat Florin Tripon, administrator al gării.

Localnicii şi autorităţile din Hunedoara au solicitat Ministerului Transporturilor repunerea în funcţiune a traficului feroviar de călători pe traseul Hunedoara – Simeria, însă unul dintre răspunsurile primite a fost că societatea CFR nu are suficiente locomotive şi vagoane. Cel mai probabil, un operator privat va continua activitatea, în locul Regiotrans.

Calea ferată Hunedoara – Simeria a împlinit anul trecut 130 de ani de la punerea în funcţiune. Lina ferată care a legat nodul feroviar Simeria de centrul siderurgic Hunedoara a fost înaugurată la 1 iunie 1884. Cei aproape 20 de kilometri ai tronsonului feroviar Hunedoara – Simeria au fost construiţi în anii 1883 şi 1884, în urma unui proiect realizat de societatea Deutch & Haas. În anii 1950 statul a dezvoltat proiectul feroviar, construind pe acelaşi tronson o reţea de linii industriale necesare combinatului siderurgic, lungimea totală a acestora depăşind 150 de kilometri. În 1984, linia CFR Hunedoara – Simeria a fost electrificată.

Comentarii FB

comentarii




Răspuns la “Şase luni fără trenuri de călători în Gara Hunedoara

  1. Simona Dixon

    E business … ce nu merge falimenteaza. Era si normal in secolul XXI…. acum, cand viitorul e avionul si fiecare familie au 2-3 masini…era de asteptat. Era trenului a apus.

    Răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

șaptesprezece + 15 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Accident grav pe DN 76 Deva – Brad         Încep lucrările de anvelopare la Blocul 13A, strada Mihai Eminescu         Teribilism la volan. Un tânăr a produs dezastrul pe DN 68 A Deva – Lugoj         Accident grav în Hunedoara. O ambulanță a lovit un biciclist         Accident mortal. Un bărbat s-a prăbușit cu mașina în râul Cerna         Accident grav în apropiere de Brad         Momente traumatizante pentru mama unei fetițe de cinci luni, după ce a adus bebele la spital         Politicienii care râvnesc la primăriile celor mai mari municipii hunedorene         Laureatul Premiului Internațional „Leonardo Da Vinci – Artist Universal” 2019. Romeo Dobrotă (Romi) din Toronto – Artistul plastic din vecini         Au fost scoase la licitație lucrările la Casa de Cultură din Hunedoara         Primarul Marcel Goia nu va mai candida la Hațeg         Seceta și MHC-ul au transformat Lacul Cinciș. Ce se întâmplă la bisericile părăsite         Accident produs de un tânăr de 18 ani         Cum este „chinuită” o angajată a CFR, în fața barierelor de pe DN 7, la Simeria         Elev atacat și buzunărit pe holurile unei școli din Deva         Lucrări de modernizare la Stadionul Municipal Deva         Buget 2020. Proiectele Primăriei Hunedoara pentru acest an         AICI SUNT BANII DUMNEAVOASTRĂ. Cum a fost drămuit bugetul Devei         Investiții în fabrica de clăpari din Orăștie         Bărbat lăsat fără bani într-o parcare din Deva