Şase luni fără trenuri de călători în Gara Hunedoara

De peste jumătate de an, gara municipiului Hunedoara este pustie. La mijlocul lunii martie a fost suspendată activitatea societăţii Regiotrans, care nu a mai primit certificatul de siguranţă feroviară, iar transportul de călători pe ruta feroviară Hunedoara – Simeria a fost sistat pe o perioadă nedeterminată. Regiotrans şi-a reluat activitatea pe alte trasee, însă nu şi la Hunedoara, unul dintre motive fiind lipsa clienţilor.
Între timp, peste gara Hunedoarei s-a lăsat o linişte deplină, tulburată din când în când doar de maidanezii care se plimbă printre liniile ferate acoperite cu buruieni şi se odihnesc pe caldarâmul altădată ocupat de mulţimile impresionante de călători, navetişti de la Hunedoara şi Simeria, în Combinatul siderurgic.

Clădirea gării, un adevărat monument de arhitectură, are majoritatea încăperilor puse sub lacăt. Unele dintre ele, cum este spaţiul fostului restaurant CFR, au fost devastate, iar aici se adăpostesc uneori oameni ai străzii. Cele două fresce reprezentative pentru istoria recentă a Hunedoarei se degradează treptat din cauza igrasiei. Printre ţiglele acoperişului se revarsă apa de ploaie, pereţii i s-au scorojit, geamurile sunt murdare, iar multe dintre ele sunt sparte. În apropierea gării, vechea autogară a Hunedoarei se află, de asemenea, într-o stare dezastruoasă. Între cele două locuri, câteva birturi au falimentat şi chioşcurile lor sunt demontate. Situaţia staţiei CFR s-ar putea îmbunătăţi.

„Sperăm că din luna decembrie, o dată cu noul mers al trenurilor, să fie reluată circulaţia trenurilor de călători pe ruta Hunedoara – Simeria”, a declarat Florin Tripon, administrator al gării.

Localnicii şi autorităţile din Hunedoara au solicitat Ministerului Transporturilor repunerea în funcţiune a traficului feroviar de călători pe traseul Hunedoara – Simeria, însă unul dintre răspunsurile primite a fost că societatea CFR nu are suficiente locomotive şi vagoane. Cel mai probabil, un operator privat va continua activitatea, în locul Regiotrans.

Calea ferată Hunedoara – Simeria a împlinit anul trecut 130 de ani de la punerea în funcţiune. Lina ferată care a legat nodul feroviar Simeria de centrul siderurgic Hunedoara a fost înaugurată la 1 iunie 1884. Cei aproape 20 de kilometri ai tronsonului feroviar Hunedoara – Simeria au fost construiţi în anii 1883 şi 1884, în urma unui proiect realizat de societatea Deutch & Haas. În anii 1950 statul a dezvoltat proiectul feroviar, construind pe acelaşi tronson o reţea de linii industriale necesare combinatului siderurgic, lungimea totală a acestora depăşind 150 de kilometri. În 1984, linia CFR Hunedoara – Simeria a fost electrificată.

Comentarii FB

comentarii




Răspuns la “Şase luni fără trenuri de călători în Gara Hunedoara

  1. Simona Dixon

    E business … ce nu merge falimenteaza. Era si normal in secolul XXI…. acum, cand viitorul e avionul si fiecare familie au 2-3 masini…era de asteptat. Era trenului a apus.

    Răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

unu × trei =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Comunicat de presă – SC KRYSTAL TURISM SRL: ,,CONSTRUIRE VILĂ TURISTICĂ ȘI FILIGORIE”         ALEGERI. PSD a câștigat în Valea Jiului și la Brad, dar a pierdut la Hunedoara și Orăștie         AȚI VĂZUT-O? Tânără din Lupeni, dată dispărută         Devean lăsat fără banii de pe card         Probleme la nodul rutier Simeria Veche, de pe Autostrada Deva – Orăștie         Semnal editorial: A apărut ediţia 40 a revistei “Vitralii – Lumini și umbre”. Ecouri și dezvăluiri noi         „Ziua Curăţeniei”. Angajaţii DRÄXLMAIER au strâns trei tone de gunoaie de pe malurile Cernei         Accident pe bulevard în Hunedoara         Alegeri prezidențiale 2019. Cum s-a votat în județul Hunedoara. Iohannis pe primul loc         Alegeri prezidențiale 2019. Câți hunedoreni au votat duminică         Incendiu la un depozit de cărbune al preparaţiei Coroieşti din Vulcan         Ai o bucatarie mica? Tips & Tricks pentru a o organiza intr-un mod eficient!         Rușine! În ultima zi de guvernare, PSD a angajat ca director general la Societatea de Închidere a Minelor pe președintele PSD Petrila!         ”Comorile naturii” 2019. Elevi din 20 de localităţi s-au întrecut în cunoştinţe despre ariile protejate         VORBE, NU FAPTE! Protest cetăţenesc în Sântandrei, la „Zebra Morții”. Un an de când CJ Hunedoara a trâmbiţat un giratoriu care n-a mai apărut         DUPĂ 12 ANI DE CONTROVERSE Spitalul Judeţean se extinde cu un spaţiu care a stârnit dispute         ADMINISTRAȚIE Ministrul de Interne, interesat de sănătatea prefectului de Hunedoara         Peste 350 de metri cubi de lemn au fost confiscați de jandarmi în 2019         Apel pentru deschiderea de urgență a Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva         Indicatorul care poate crea o confuzie fatală, ultimul văzut de șoferul mort în accident după ce a circulat pe contrasens