REŞEDINŢA DE JUDEŢ, FĂRĂ ACCES LA AUTOSTRADĂ. Ministerul condus de Dan Şova îşi bate joc de deveni

Firmele angajate de Ministerul Transporturilor au venit cu planşe aiuritoare care lasă Deva fără „bretele” la autostradă şi cartierul de peste linie izolat de restul oraşului

autostrada deva orastie (45)

„Nu voi permite niciunui ministru, indiferent de culoare lui politică, să îşi bată joc de municipiul Deva atât timp cât voi ocupa funcţia de primar”, a spus Petru Mărginean, ieri, când a prezentat două adrese primite de la Bucureşti în legătură cu autostrada şi cu proiectul de reabilitare a căilor ferate. Firma care lucrează la proiectul pentru autostradă a transmis primăriei nişte planşe din 1968, care fac referire la un pod vechi de o sută de ani, pod care nici măcar nu mai există. În ciuda repetatelor dezbateri, proiectantul a lăsat municipiul fără „bretele” spre autostradă. „A fost revoltător să constatăm că, după nenumărate discuţii, suntem din nou daţi la o parte. Un municipiu de rangul Devei trebuie să aibă minim două ieşiri la autostradă. (Sebeşul are trei, n.r.) La Şoimuş şi Sântuhalm trebuie să existe descărcare pentru autostradă şi chiar dacă proiectul este deja încheiat, nu este imposibil de revenit şi de făcut”, spune Angela Kalauz, arhitectul şef al Primăriei Deva. Autorităţile locale şi judeţene au trimis un memoriu la Ministerul Transporturilor prin care avertizează aberaţiilor comise de proiectant.

Alt proiect, altă belea

Şi la proiectul de modernizare a căilor ferate în zona municipiului Deva lucrurile au rămas ca-n tren. Proiectantul promisese să prindă în planşe două pasarele pietonale (în zona străzilor Bălata şi Hărău) şi un pasaj pietonal şi carosabil în strada Depozitelor, după mai multe negocieri între conducerea municipalităţii şi reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor. Zilele trecute, atunci când Primăriei Deva i s-a solicitat certificat de urbanism, din documentaţie au fost scoase angajamentele făcut în luna noiembrie a anului trecut, ceea ce înseamnă că un cartier al oraşului va rămâne captiv între Mureş şi linia ferată de mare viteză. De această dată proiectantul e la mâna primarului, care a promis să nu elibereze nici un fel de avize, chiar dacă se vor pierde peste şapte sute de milioane de euro din finanţarea europeană.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

treisprezece − 10 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Din bugetul județului Hunedoara se va amenaja un compartiment destinat tratării pacienților cardiaci critici         CJ Hunedoara: Încă 3 milioane de lei pentru drumurile județene         CJ Hunedoara va finanța închiderea deponeului neconform de la Vulcan         Ioan Emanuel Clej (ALDE) candidează la funcția de primar al Devei         Mircea Moloț (ALDE) candidează la funcția de președinte al Consiliului Județean Hunedoara         Petrecere în plină stradă, într-un cartier din Hunedoara         Cum arată noul drum spre Vadu Dobrii         Rechizitoriul „revoltei din cartierul Micro 6 – Hunedoara”         Mircea Moloț: „Valea Jiului s-a oprit pe drumul către dezvoltare”         Turistă accidentată în zona Bucura, din Masivul Retezat         Ani grei de închisoare pentru un recidivist din Petrila         Cum arată șantierul drumului județean Hunedoara – Călan         Bazinele cu apă minerală de pe Valea Mureșului         Ce trebuie să știe turiștii care vor să urce în Retezat cu mașinile, spre Poiana Pelegii         Tânără tâlhărită de fostul prieten, cu 20 de ani mai mare decât ea         Muzeul mineritului a fost restaurat cu fonduri UE         ADR VEST. Școală din Uricani modernizată cu fonduri UE         ORĂȘTIE. Podul care nu mai leagă comunitatea, ci o desparte         6 august 2020. Omagiu minerilor din Valea Jiului         Ziua Minerului. Povestea revoltei muncitorilor de la Lupeni – 1929