POVEŞTI DE VIAŢĂ. Dragoste dincolo de uşa adăpostului de noapte

Există viață și dragoste și dincolo de uşa adăpostului de noapte. În fiecare seară, la centrul special amenajat de Primăria Deva pentru oamenii fără adăpost, vin diferite persoane. Tulburătoare este povestea a două cupluri pe care loviturile crunte ale destinului nu au reuşit să le înăbuşe iubirea

Alexandru Varga și  Mirela Andrica

Alexandru Varga și Mirela Andrica

Povestea de dragoste a lui Alexandru Varga și a Mirelei Andrica a început în urmă cu opt ani. Cei doi au avut şi momente bune și rele, însă au trecut împreună peste toate, iar acum, deși stau din luna mai la Adăpostul de Noapte din Deva, au reușit să se reabiliteze, ba chiar să își găsească loc de muncă. „Noi suntem împreună de opt ani și două luni și din luna mai a acestui an locuim aici în adăpost. Nu a fost totul roz, însă de fiecare dată ne-am înțeles și am mers mai departe, chiar dacă am rămas pe străzi. Acum, suntem în căutarea unui loc de muncă. Eu m-am înscris la un curs de agent de pază, iar la sfârșitul acestei luni voi da un examen și am promisiunea că voi fi angajat la o firmă de pază”, a declarat Alexandru Varga.

Ziua pe străzi, noaptea în adăpost

Oamenii au ajuns în situaţia de a nu avea un acoperiș deasupra capului, după ce Alexandru Varga și-a pierdut locul de muncă. Având peste 50 de ani, nu l-a mai angajat nimeni. „Am făcut datorii multe și am fost nevoiți să vindem apartamentul. Am mai stat o perioadă în chirie, însă nu ne-am mai descurcat cu banii și am ajuns pe stradă, iar acum ziua ne plimbăm prin parc, mai lucrăm pe la unul, pe la altul și noaptea venim aici la adăpost. Este bine că primim mâncare, avem unde să ne spălăm și să dormim”, a precizat Mirela Andrica.

Credința i-a unit, iar acum vor să se căsătorească

Mirela Andrica și Alexandru Varga au fost greu încercați de viață, însă nu și-au pierdut credința. Cei doi au mers la mai multe biserici, însă liniștea sufletească, de care aveau atât de multă nevoie, au găsit-o la creștini ortodocși. „Amândoi suntem catolici, însă vrem să trecem la creștini ortodocși, deoarece aici ne simțim cel mai bine. Acest pas îl facem și pentru că dorim să ne căsătorim, iar Alexandru, fiind catolic, dar divorţat, nu se mai putea însura încă o dată”, a mai povestit Mirela. Cei doi oameni nu își doresc nimic mai mult decât să se reabiliteze și să se ridice din hăul în care au căzut. Dar mai presus de orice, doresc să se căsătorească, chiar în biserica din curtea adăpostului, și asta cât mai curând.

Formează o familie, de 30 de ani, iar acum dorm pe unde apucă

Familia Popescu

Un alt caz, o poveste asemănătoare. Familia Popescu este dovada vie că se poate să trăiești o viață alături de cel sau cea căruia i-ai jurat iubire veșnică, indiferent de situație. „Împreună la bine și la rău”… de 30 de ani. „Am avut o viață nefericită de mic copil, de la doi ani. Am fost crescut de bunici, la Cugir, după care ne-am mutat la Petroșani, unde am făcut școală și am lucrat la o întreprindere, timp de 37 de ani. Pe Violeta am întâlnit-o la cinematograf, aici la Deva, iar de atunci au trecut 30 de ani de când suntem de nedespărțit. Din păcate, acum la bătrânețe, am ajuns pe străzi”, povestește printre suspine Mihai Popescu. Doamna Violeta ne-a relatat, cu ochii în lacrimi, cum au ajuns în această situație. „Am fost păcăliți de cineva și am vândut apartamentul în care locuiam. Din păcate, am rămas pe străzi și nici banii nu i-am văzut. Avem o fată de 21 de ani, care nu vrea să mai audă de noi. Zice că am vândut apartamentul și ei nu i-am dat bani. Dar de unde să-i fi dat dacă nici noi nu am văzut vreun leu?! Ne gândim cu groază că vine frigul și amândoi suntem bolnavi, iar pe străzi ne va fi greu. Dacă ne-ar ajuta cineva măcar cu o cameră undeva, pe perioada iernii, am fi recunoscători”, a spus Violeta Popescu.

Persoanele fără adăpost sunt consiliate pentru a începe o nouă viață

Persoanele fără adăpost beneficiază aici și de consiliere psihologică și profesională. „Încercăm să îi sfătuim și să îi convingem că pot lua viața de la capăt, chiar dacă au ajuns în această situație. Un caz fericit este domnul Alexandru Varga, care participă deja la un curs de formare profesională, pentru un post de agent de pază. De asemenea, acești oameni ne ajută și aici la curățenie, la mâncare. Sunt niște oameni absolut normali, doar că viața nu le-a oferit exact ceea ce și-au dorit ei”, a precizat Florina Tomuș, inspector de specialitate din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva. În fiecare seară Adăpostul de noapte este vizitat de mai multe persoane care, din păcate, nu au unde să locuiască. „Persoanele care vin aici au dreptul să locuiască doar pe perioada nopții, de la ora 19:00 la ora 07:00. Le oferim cazare, o masă caldă seara și micul dejun. De asemenea, au posibilitatea de a-și spăla hainele și de a face duș. Până în prezent au venit în adăpost aproximativ 50 de persoane”, a declarat Elena Ivan, director Direcția de Asistență Socială Deva. Adăpostul de Noapte funționează pe tot parcursul anului, însă oamenii nu pot sta aici mai mult de 60 de zile, după care își reiau viața pe străzi, în gări sau reușesc să își facă viața.

Comentarii FB

comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

15 − 1 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Razii ale Poliției TF în gările din județ         Spărgători de locuințe prinși în urma unor descinderi         Biciclist lovit de mașină, în Hunedoara         Concert de muzică rock în Parcul Cetăţii Deva         Prins la furat pe șantierul căii ferate         Arme confiscate în Lupeni         Prostituată jefuită pe centura Devei         Avram Iancu a renunțat la visul de a deveni președintele României         Lansare de carte. Albumul fotografic „Oameni și locuri. Comuna Luncoiu de Jos”         APA PROD SA, UN SCANDAL FĂRĂ SFÂRŞIT. Preţul apei, cea mai recentă răfuială politică între PNL şi PSD Hunedoara         ATENȚIE LA NEATENȚIE. O pensionară a fost lăsată fără o importantă sumă de bani         LA PETROȘANI. Un șofer beat a lovit două mașini         Parcul Corvin, simbolul neglijat al Hunedoarei         DN 68 A, șoseaua dezastruoasă care dublează „autostrada – muzeu”         Trei ierarhi ai Bisericii Ortodoxe Române au slujit la hramul Mănăstirii Prislop         Despre plecarea pe drumul fără întoarcere a Mariei Toma Damşa         Tragedie la intrarea în Petroșani. Două autoturisme s-au ciocnit violent         Aniversarea Zilei Pompierilor din România la Deva         Carmen Hărău (PNL) – „Modificarea de către PSD a Programului de guvernare nu are nici legitimitate politică și nici electorală!”         Campanie educativă derulată de polițiști