Politică contra client. Legea obligă clientul să păstreze produsul defect până iese din garanţie

O deveancă a achiziţionat în urmă cu mai puţin de un an un telefon care a fost trimis până acum în service de trei ori, iar acum, telefonul va mai face încă un drum la reparat. Vânzătorii ridică din umeri, iar sistemul stă cu mâinile în sân

MAIN telefon

Numai consumator să nu fii în România anului 2014. Chestia cu cetăţean european şi „am drepturi” e o poveste. Drepturile cetăţeanului obişnuit sunt împiedicate chiar de lege. O hunedoreancă este pusă în situaţia în care, deşi a plătit pentru un produs, nu poate să îl folosească, deoarece are deficienţe de funcţionare.

Are „doar” defect: se strică mereu

Anul trecut, la sfârşitul lunii octombrie, deveanca a cumpărat un telefon Samsung, modelul S5610 de la un important operator de telefonie mobilă, care acţionează sub pătrăţelul portocaliu. Bucuria i-a fost de scurtă durată deoarece telefonul a început “să dea rateuri” la câteva luni de la cumpărare. Bateria se descărca într-un mod alarmant de rapid pentru un telefon cu butoane. “Prima dată telefonul a fost trimis în service în primăvară. În august a avut o altă defecţiune la cască, ceea ce a însemnat încă o perioadă în service. În septembrie a revenit problema cu bateria şi reprezentanţii magazinului de unde l-am achiziţionat l-au trimis din nou la reparat. La mai puţin de zece zile de la revenirea din service, bateria a început să se descarce la fel de repede ca şi înainte, deşi serviceul susţine că aceasta a fost înlocuită. Mi-am luat telefon nou ca să mă pot folosi de el şi stă mai mult la reparat”, spune Rodica foarte supărată. În mai puţin de un an telefonul ajunge la reparat pentru a patra oară.

Sesizări inutile

Tocmai din acest motiv, deveanca solicită înlocuirea produsului cu defecte evidente, cu unul funcţional. Însă, nu au ajutat-o nici sesizările depuse către firma mamă, nici discuţiile cu operatorii de la Bucureşti. Toată lumea ridică din umeri. Nici de la Protecţia Consumatorului veştile nu sunt îmbucurătoare, deşi a fost depusă şi aici o sesizare, în urmă cu două zile. Legea ca în multe alte cazuri ajută marile corporaţii, nu clienţii. “După achiziţionarea unui produs electronic, există un termen legal de doi ani, în care acesta are garanţie. Operatorul economic este în această perioadă obligat să repare bunul respectiv, indiferent de câte ori se defectează. Legea 449/2007 nu îl obligă să înlocuiască produsul sau să plătească contravaloarea lui”, spune Dan Dumitran, şef al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Hunedoara.

 Potrivit legii vechi, un produs care se defecta de trei ori în şase luni de la achiziţie trebuia înlocuit cu unul nou. Dar legea care coordonează în acest moment drepturile consumatorilor este mai în măsură să îi ignore, decât să le facă dreptate.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!