Împreună sub lama buldozerului

*Preparaţia Petrila va fi pusă la pământ odată cu exploatarea minieră

 Jumătate din clădirea fostei Preparaţii a Cărbunelui Petrila, care nu a  fost demolată în această primăvară, va rămâne la stadiul de ruină până la demolarea clădirilor în care acum funcţionează Mina Petrila.

preparatie.demolataÎn primăvara acestui an, o parte a clădii preparaţiei ed cărbune, una dintre cele mai vechi din Valea Jiului, a fost pusă la pământ după două zile în care firma ce se ocupă de demolare a încărcat explozibil între ziduri. Cealaltă parte, însă, adică aproape jumătate, a  rămas în picioare, şi nici nu va fi dărâmată până când nu se vor demola şi clădirile Minei Petrila, pentru că operaţiunea le-ar pune pe acestea în pericol. „Se va demola şi cealaltă parte a Preparaţiei, dar cel mai probabil va intra în acelaşi program cu Mina Petrila. Dacă ar fi dărâmată acum, riscă să afecteze şi celelate clădiri, care sunt destul ed aproape de aceasta”,a  explicat primarul oraşului Petrila, Ilie Păducel. După demolare, terenul pe care a funcţionat Preparaţia Petrila va fi pus la dispoziţia administraţiei publice, iar acesta îl va concesiona eventualilor investitori care vor dori să-şi dezvolte aici afaceri.

Istoria demolată

Preparaţia de la Petrila a fost una dintre primele din Europa, dar acum este pe punctul de a ajunge istorie. În anul 1927 a fost pusă în funcţiune prima uzină de preparare. Din ea s-au mai păstrat două turnuri de apă. Ulterior, Uzina de Preparare a Cărbunelui s-a modernizat, iar în 1982 a fost pusă în funcţiune o uzină nouă. În anul 2003 s-a renunţat la prepararea cărbunelui din raţiuni economice, dar şi de mediu, mai ales că Preparaţia Petrila era unul dintre marii poluanţi ai Râului Jiu.

Clădirea unde a funcţionat preparaţia a fost dată de către administraţia din Petrila unei firme din Timişoara care are obligaţia de a demola şi, ulterior, de a ecologiza fostul perimetru minier.

În ceea ce priveşte Mina Petrila, aceasta va trebui închisă, iar perimetrule cologizat până în anul 2018. Exploatarea Minieră Petrila şi-a început activitatea în urmă cu mai bine de 150 de ani, fiind prima mină din Valea Jiului. A intrat într-un accentuat declin după cele două explozii devastatoare din 15 noiembrie 2008, când a început să funcţioneze la doar o treime din capacitate. Nu s-a mai redresat niciodată şi a fost inclusă pe lista minelor neviabile, alături de Uricani şi Paroşeni, şi administrată de Societatea Naţională de Închideri de Mine Valea Jiului. Mina Petrila este prima care se va închide, dintre cele trei mine neviabile.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

nouă + 20 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Adolescent de 16 ani acuzat că și-a violat sora de 10 ani         Tragedie pe DN 7, în apropiere de nodul rutier de la Ilia         Iată 4 dintre cele mai populare mituri și credințe false despre pariurile sportive         Accident grav pe Calea Zarandului         Polițiștii au alergat aproape un kilometru un tânăr acuzat că a furat 1.000 de lei         Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva a rămas „muzeu”         A început montarea căii de rulare în Tunelul Turdaș de pe șantierul magistralei feroviare de mare viteză         Caravana Filmului Românesc la Hunedoara         La Deva se va da startul Turului Ciclist al Hunedoarei         Gând la început de an școlar         Motociclist oprit cu focuri de armă         DREPTATE PENTRU MILU. Sora victimei de la Sarmizegetusa Regia: “Fratele meu avea o şansă la viaţă, dar nimeni nu i-a dat-o”         INEDIT. Astăzi la Deva se poate circula cu “Autobuzul cu Jazz”         Ultima zi de lucru din ultimatumul dat pe Lotul 3 din Autostrada Lugoj – Deva. Când pot fi deschişi cei 21 de kilometri         Bărbat înjunghiat în inimă de frica soției         Blocaj prelungit pe șantierul șoselei Hunedoara – Călan         Licitație pentru modernizarea șoselelor turistice din județul Hunedoara         Povestea „tunelurilor pentru urși” de pe cel mai scump sector de autostradă: lotul de 300 de milioane de euro         Tragedie pe DN 7: un bărbat a murit, iar alți trei au fost răniți într-un accident rutier         Sardinia, între foarte scump și foarte ieftin