Costurile de întreţinere prea mari scot Primăria Petroşani din asocierea pentru linia ecologică de transport

Costurile de întreţinere sunt foarte mari, iar bugetul ar fi sufocat. Acestea sunt motivele pentru care Primăria municipiului Petroşani preferă să nu intre în asociere cu oficialii Consiliului Judeţean Hunedoara în proiectul privind o linie de transport în comun ecologică.

Proiectul ar urma să fie implementat cu fonduri europene, dar edilii din Petroşani se tem de costurile de întreţinere ale mijloacelor de transport. „Se pot accesa fonduri pentru achiziţionarea de mijloace de transport ecologice. Din ce am înţeles de la Consiliul Judeţean, aici se doreşte achiziţionarea de autobuze electrice. Noi am trimis o adresă către Consiliul Judeţean prin care am informat că suntem de acord ca această iniţiativă să se întâmple şi pe teritoriul municipiului Petroşani, pe Centură, dar nu dorim să intrăm în această asociaţie de dezvoltare intercomunitară. În acest moment, această problemă a transportului public în Petroşani este rezolvată prin externalizare, adică este un operator privat care prestează această activitate în condiţii bune. Pe de altă parte întreţinerea acestor autobuze este foarte costisitoare. Eu nu cunosc în România o societate sau o regie de transport public local care să fie rentabilă. Şi atunci noi nu vom intra în această asociere pentru că snticipez că vor fi nişte costuri cu această regie foarte mari, pe care bugetul local nu le poate suporta”,a explicat primarul municipiului Petroşani, Tiberiu Iacob Ridzi, motivul pentru care nu intră în asociere.

Consiliul Judeeţan Hunedoara a decis să implementeze cu fonduri europene un proiect care vizează noile linii publice de transport ecologic între principalele aglomerări urbane ale judeţului, respective Green Line Valea Jiului şi Green Line Deva-Hunedoara. Astfel, oraşele Văii Jiului, de la est la vest, ar urma să fie legate printr-o singură linie de transport ecologic. De asemenea se are în vedere identificarea unor soluţii de conectare a călătorilor din Oraşul Aninoasa la linia Petrila-Uricani.

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 × doi =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Politicienii care râvnesc la primăriile celor mai mari municipii hunedorene         Laureatul Premiului Internațional „Leonardo Da Vinci – Artist Universal” 2019. Romeo Dobrotă (Romi) din Toronto – Artistul plastic din vecini         Au fost scoase la licitație lucrările la Casa de Cultură din Hunedoara         Primarul Marcel Goia nu va mai candida la Hațeg         Seceta și MHC-ul au transformat Lacul Cinciș. Ce se întâmplă la bisericile părăsite         Accident produs de un tânăr de 18 ani         Cum este „chinuită” o angajată a CFR, în fața barierelor de pe DN 7, la Simeria         Elev atacat și buzunărit pe holurile unei școli din Deva         Lucrări de modernizare la Stadionul Municipal Deva         Buget 2020. Proiectele Primăriei Hunedoara pentru acest an         AICI SUNT BANII DUMNEAVOASTRĂ. Cum a fost drămuit bugetul Devei         Investiții în fabrica de clăpari din Orăștie         Bărbat lăsat fără bani într-o parcare din Deva         Sportivi din Deva, campioni la o competiție națională de karate         Clipe de groază trăite de o femeie, în scara unui bloc din Hunedoara         Atenuatori de impact noi pe autostrăzile din vestul țării         Poliţia Locală Deva – bilanţul activităţii pe anul 2019         Cenaclul „Amurg sentimental”. Interviu cu Gabriela Alef         Bătaie de joc pe seama unui copilaș de patru luni. Tatăl l-a părăsit, iar mama s-a spălat pe mâini de el         Au trecut 52 de ani de când Deva, Hunedoara și Petroșani au devenit municipii