Cel mai vechi și cel mai nou pod feroviar peste Mureș se intersectează la Brănișca

2123

Lucrările au avansat la cele trei poduri feroviare construite peste râul Mureș, în apropiere de Brănișca, pe noua magistrală de cale ferată din vestul țării. Cea mai spectaculoasă priveliște o oferă zona de la intrarea în sat, unde un nou pod se intersectează cu vechiul pod de cale ferată peste Mureș, ridicat în urmă cu un secol și jumătate.

Pilonii de beton ai noii construcții au fost finalizaţi, iar în ultimele săptămâni a fost montată o parte din structura metalică a acestuia. Podul nou, care se intersectează aproape perpendicular cu vechea construcţie, va avea o lungime totală de 384 de metri şi va fi dat în folosinţă, cel mai probabil, până în anul 2023, când este programată finalizarea lucrărilor de modernizare a căii ferate Simeria – Arad (KM 614). Proiectul noii magistrale feroviare Simeria – Arad vizează, pe lângă modernizarea a 141 de kilometri de cale ferată, şi construcţia a nouă poduri feroviare peste Mureş. Trei dintre ele sunt în şantier pe raza comunei Brănişca, două vor fi realizate în zona comunei Zam, două la Bârzava şi două la Conop.

Construcţia noilor poduri peste râul Mureş, a unor tuneluri feroviare şi a circa 60 de kilometri de traseu complet nou de cale ferată pe valea Mureşului, între Simeria şi Arad, este necesară, potrivit proiectanţilor magistralei feroviare, pentru ca trenurile de călători să poată circula pe ea cu viteza de până la 160 de kilometri pe oră, iar marfarele – cu până la 120 de kilometri pe oră. Vor fi eliminate astfel curbele cu raze mici de pe vechiul traseu feroviar. Proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare, demarat în 2018, este finanţat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020 din Fondul de Coeziune şi de la Bugetul de Stat, potrivit Ministerului Transporturilor.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *