Cea mai riscantă șosea din vestul țării, dublată de o „autostradă muzeu”

Mii de maşini circulă zilnic pe cei 40 de kilometri ai şoselei Ilia (satul Săcămaş) – Margina, un sector al Drumului Naţional 68 A Lugoj – Deva, care încă din vara anului 2016 trebuia „dublat” loturile 2 şi 3 ale Autostrăzii Lugoj – Deva. Numărul lor creşte în perioada verii, când şoseaua este aglomerată de românii care se întorc în ţară sau se îndreaptă spre frontierele din vestul ţării.

Lucrările la cele două tronsoane de autostradă, care ar fi diminuat traficul rutier de pe şoseaua Deva – Lugoj trebuiau finalizate până la sfârşitul luni mai 2016, potrivit contractului semnat în 2013 de constructori şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Au trecut trei ani de la termenul iniţial de realizare a investiţiilor. În acest timp, aproape săptămânal pe cei 40 de kilometri ai drumului naţional care tranzitează judeţele Hunedoara şi Timiş au avut loc accidente rutiere, în urma cărora sute de oameni au avut de suferit.

„Drumul este degradat şi plin de denivelări, din cauza nelipistelor coloane de camioane. Traficul este intens, pe unele porţiuni din afara localităţilor se circulă cu 30 – 40 de kilometri pe oră, iar atunci când au loc accidente sau lucrări de reparaţii, apar blocaje prelungite în trafic. Pe cea mai mare parte a traseului, depăşirile sunt interzise din cauza drumului sinuos şi aglomerat. Atunci când pornim din Deva spre Timişoara răsuflăm uşuraţi abia când ajungem la Margina, unde putem intra pe Autostrada A1 ”, spune Vasile, un şofer din Deva.

Şoferii vor mai avea de aşteptat cel puţin trei ani până când vor putea circula în condiţii civilizate pe cel mai riscant sector din şoseaua Deva – Lugoj.

Un prim pas va fi făcut odată cu darea în folocinţă a Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, cei 21 de kilometri dintre Iliia şi Holdea, care va prelua o mare parte din traficul de pe DN 68 A, între Săcămaş şi Holdea. Lucrările au început în 2014, iar constructorii spanioli au solicitat recepţia lor încă din 12 august. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, şi reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au refuzat deschiderea Lotului 3, acuzându-i pe drumari că au realizat lucrări de slabă calitate. Contractul a fost reziliat, iar data inaugurării celor 21 de kilometri a rămas incertă. „Autostrada nu va rămâne muzeu, pentru că ce trebuiau ei să facă în acele zece zile, vor intra cei de la CNAIR şi vor lucra cu utilajele proprii. Vor pune gardul permetral şi vor face decolmatarea şanţurilor, astfel încât lotul să poată fi deschis”, a declarat, joi, ministrul Răzvan Cuc.

După deschiderea Lotului 3 din Autostrada Lugoj  – Deva, şoferii vor continua să întâmpine probleme pe un tronson al drumului naţional, de circa 10 kilometri, între Holdea (judeţul Hunedoara) şi Margina (judeţul Timiş). Este singurul sector care nu a mai fost dublat de autostradă, locul unde şoseaua traversează crestele împădurite de la graniţa celor două judeţe, şi situl Natura Podişul Lipovei – Poiana Ruscă. În 2013 a fost semnat contractul pentru Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva, iar în martie 2017 au fost deschişi traficului rutier doar 15 kilometri din Lotul 2. CNADNR a fost nevoită să renunţe la execuţia celor 10 kilometri, între Holdea şi Margina, pentru a lansa separat o procedură pentru proiectarea şi execuţia unor ecoducte, care să poată fi tranzitate de animale. Aproape 300 de milioane de euro va costa construcţia celor 9,13 kilometri rămaşi din Autostrada Lugoj – Deva şi a celor 2,13 kilometri de ecoducte pentru trecerea carnivorelor mari, aşa numitele „tuneluri pentru urşi”. Proiectarea şi execuţia subtronsonului de autostradă se află în faza de licitaţie publică, iar lucrările ar putea dura până în 2023 – 2024, susţin organizaţiile care monitorizează proiectele de infrastructură.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
SCANDALUL DE PE RÂUL ALB. Magistraţii joacă bambilici cu dosarul tentativei de omor         UDMR Hunedoara, la 30 de ani de existență         ȚĂRII CÂT MAI MULT CĂRBUNE??? Complexul Energetic Hunedoara, din rău în mai rău         ISTORIE HUNEDOREANĂ. Statuile antice salvate de familia preotului Crăciun înainte de a ajunge pe fundul Cincişului         Incendiu puternic pe calea ferată Simeria – Petroșani         Bărbat întors din Scoția, rătăcit în Ținutul Pădurenilor, după ce căutase Moldova cu GPS-ul         Tragedie în satul Totești. Un bărbat a murit strivit de o conductă de gaz         A murit Costel Alic         Centrul cultural, clădirea IPH și bisericile din Deva – iluminate arhitectural         Cetatea Deva și Centrul Cultural ”Drăgan Muntean”, iluminate în culorile Tricolorului, de ziua Unirii!         Bilanțul Inspectoratului de Poliție al Județului Hunedoara pe anul 2019         Hora Unirii la Biblioteca Județeană         Marius Surgent, președinte ALDE Hunedoara: Legea privind preluarea personalului SMURD de către ISU va fi supusă din nou dezbaterii parlamentare         Acţiune cu efective mărite a poliţiştilor rutieri, în vederea reducerii riscului rutier         Atenție pe ce puneți toporul! Poliția a descins la tăietorii de lemne         Magistrați nemulțumiți. Decizie importantă luată de Adunarea Generală a Judecătorilor din Tribunalul Hunedoara         Primarul Devei, ţinta unei manipulări ordinare de tip ONG         Percheziţii în județul Hunedoara, la suspecți de proxenetism         Povestea tezaurului cărbunarilor, comoara din Sarmizegetusa Regia         Cursa „nebună” a unui tânăr pe bulevardele Devei. Șoferul era drogat și nu avea permis