Ce s-a ales de planurile de modernizare a celor 10 șosele turistice din Hunedoara

Din 2017, conducerea Consiliului Judeţean Hunedoara anunţa că 170 de kilometri de drumuri judeţene din Hunedoara vor fi modernizate în cadrul unui proiect destinat şoselelor turistice.

Zilele trecute, şefii instituţiei au recunoscut că planurile iniţiale nu au avut rezultatele aşteptate, nefiind găsite surse de finanţare externe pentru investiţiile propuse.

Mai mult, Costel Avram, administratorul public al judeţului Hunedoara, a precizat că proiectele au fost întocmite prost şi că studiile de fezabilitate şi avizele necesare pentru implementarea lor costă aproape trei milioane de lei.

Consiliul Judeţean Hunedoara va putea doar să susţină reparaţiile „sezoniere” pe cele zece şosele, însă lucrările ample sunt extrem de costisitoare în raport cu bugetul instituţiei.

În 2019, Consiliul Judeţean Hunedoara a scos la licitaţie publică realizarea documentaţiilor tehnice pentru cele 10 şosele, achiziţiile având o valoare totală estimată la 2,7 milioane de lei.

Contractele care vizau proiectarea au fost împărţite în patru loturi.

Lotul I cuprindea DJ 687 D Teliuc – Topliţa (15,1 kilometri) şi DJ 687 E Hunedoara -Teliucu Inferior – Ghelari – Poeniţa Voinii – Vadu Dobrii (30 de kilometri), din Ţinutul Pădurenilor. Costurile estimate pentru reabilitarea celor două drumuri se ridica la 51,6 milioane de lei.

Lotul II cuprindea DJ 687 A Hăşdat – Haţeg (16 kilometri), DJ 687 C Haţeg – Răchitova (17 kilometri) şi DJ 687 L – DJ 687 C – DJ 687 G (doi kilometri), din Ţara Haţegului. Costurile modernizării şoselelor au fost estimate la 38,5 milioane de lei.

Al treilea lot propus reabilitării cuprindea DJ 686D Brazi (DJ 685) – Râu de Mori (2,3 kilometri), DJ 668 – Subcetate – Cabana Râuşor (27,6 kilometri) şi DJ 668 Sântamaria Orlea (DN66) – Bucium – Orlea – Bercu – Covragiu – Gânţaga – Bretea Română – Băţălar –Streisângeorgiu – Valea Sângiorgiului – Dâncu Mare – Turmaş – DN 7 (9 kilometri) de pe Valea Streiului. Investiţia în modernizarea şoselelor era estimată la 44,3 milioane de lei.

Un alt lot propus reabilitării cuprindea DJ 687G Toteşti – Densuş –Ştei (15 kilometri) şi DJ 685 Cârneşti (DN68) – Ostrov – Clopotiva – Gura Zlata – Baraj Retezat – Cabana Rotunda (32,8 kilometri), din Retezat. Investiţia în reabilitarea celor două tronsoane era estimată la 60.9 milioane de lei.

Comentarii FB

comentarii




2 Răspunsuri la “Ce s-a ales de planurile de modernizare a celor 10 șosele turistice din Hunedoara

  1. Raluca Marinescu

    Pentru turiștii doritori să viziteze Tinutul Padurenilor cu automobilul,rog publicați un articol in care sa precizati ce drumuri sunt asfaltate,cu denumirea localităților pe care le leagă și distaante și in ce stare sunt.Va multumesc+

    Răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

șaisprezece − șase =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Căutările fetiței dispărute în canalul de fugă al Streiului, reluate vineri dimineață         Accident mortal pe Autostrada A1, între Deva și Ilia         Recomandări I.T.M. Hunedoara privind prevenirea răspândirii noului coronavirus         Bărbat rătăcit în pădure, găsit de jandarmi         Jandarmii montani, pregătiți în Cheile Tăii         2800 de recoltoare oferite de Asociația de Prietenie China – România au ajuns la două instituții din subordinea CJ Hunedoara         Casa de cultură din Hunedoara intră în șantier         Accident pe DN 76, în zona Brad. Tânără la un pas de tragedie după ce a pierdut controlul mașinii         Momente cumplite pe râul Strei. O fetiță a dispărut în apele canalului de derivație         Tavanul s-a prăbușit peste biroul lui Costel Avram, din Consiliul Județean Hunedoara         27 de noi cazuri de Covid 19 în județul Hunedoara, într-o singură zi         Când vom vedea rapoartele anuale de activitate ale aleșilor locali din Orăștie?         Microhidrocentrală plănuită pe barajul lacului de acumulare Poiana Ruscă         Cum ar trebui gândită, denumită și predată educatia sexuală în scoli         Constructori acuzați că au decontat ilegal lucrări finanțate de UE în Lupeni și Băile Herculane         Doi bărbați sunt cercetați pentru braconaj, după ce au fost prinși noaptea la vânătoare         O mocăniță pentru județul Hunedoara         L-ați văzut?         ISTORII HUNEDORENE. Dealul Cetății Deva în administrarea Societății de Istorie și Arheologie a Comitatului Hunedoara         Oamenii din Sântandrei au ajuns la capătul răbdării, din cauza penelor de curent