Cât a mai rămas de executat din Lotul trei al Autostrăzii Lugoj – Deva, după cinci ani de lucrări

La cinci ani de la începerea construcţiei celor 21 de kilometri din Lotul trei al Autostrăzii Lugoj – Deva lucrările sunt încă în toi. Tronsonul dintre localităţile Ilia şi Holdea trebuia să fie finalizat în 26 mai 2016, potrivit contractului semnat în toamna anului 2013 între fosta Companie Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A.

Contractul avea o valoare de 580 de milioane de lei, din care 85 la sută reprezentau fonduri de coeziune şi 15 la sută alocări de la Guvernul României, iar termenul de execuţie a lucrărilor a fost stabilit la 24 de luni. Ritmul lent al construcţiei, acuzat de reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi ai Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a dus la întârzieri de aproape trei ani în derularea proiectului. Cel mai recent termen avansat pentru finalizarea proiectului este trimestrul II al acestui an, arată un raport publicat pe pagina CNAIR, privind stadiul lucrărilor. Stadiul fizic al lucărilor a ajuns la 94 la sută, în luna martie.

Cele mai complexe lucrări de pe Lotul trei al A1 au loc în zona nodului rutier de Holdea, la capătul autostrăzii, unde aceasta se intersectează cu Drumul Naţional 68 A Lugoj – Deva. Porţiuni întinse din versant au fost excavate, iar problemele de stabilitate ale solului au cauzat întârzieri. La Holdea constructorii au mobilizat cea mai mare forţă de muncă şi cele mai multe utilaje, arată imaginile realizate pe şantier, de Rufius Dieter Stefani. Pe restul tronsonului, cu exepţia zonei nodului rutier de la Ilia, lucrările la autostradă au ajuns la final.

Atât Lotul trei, cât şi Lotul patru al Autostrăzii Lugoj – Deva (22 de kilometri între Deva şi Ilia) vor fi finalizate în vara acestui an, potrivit celro mai optimiste estimări ale constructorilor. Astfel, vor mai rămâne de executat circa 14 kilometri de autostradă, între Holdea şi Margina.

FOTOGRAFII: Rufius Stefani.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

16 − 1 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Prins la furat pe șantierul căii ferate         Arme confiscate în Lupeni         Prostituată jefuită pe centura Devei         Avram Iancu a renunțat la visul de a deveni președintele României         Lansare de carte. Albumul fotografic „Oameni și locuri. Comuna Luncoiu de Jos”         APA PROD SA, UN SCANDAL FĂRĂ SFÂRŞIT. Preţul apei, cea mai recentă răfuială politică între PNL şi PSD Hunedoara         ATENȚIE LA NEATENȚIE. O pensionară a fost lăsată fără o importantă sumă de bani         LA PETROȘANI. Un șofer beat a lovit două mașini         Parcul Corvin, simbolul neglijat al Hunedoarei         DN 68 A, șoseaua dezastruoasă care dublează „autostrada – muzeu”         Trei ierarhi ai Bisericii Ortodoxe Române au slujit la hramul Mănăstirii Prislop         Despre plecarea pe drumul fără întoarcere a Mariei Toma Damşa         Tragedie la intrarea în Petroșani. Două autoturisme s-au ciocnit violent         Aniversarea Zilei Pompierilor din România la Deva         Carmen Hărău (PNL) – „Modificarea de către PSD a Programului de guvernare nu are nici legitimitate politică și nici electorală!”         Campanie educativă derulată de polițiști         Canalizarea ajunge în zona turistică de pe malul Lacului Cinciș         Blocul ANL construit în Hunedoara așteaptă o nouă investiție         Răfuială între interlopii din Valea Jiului         SE ÎNTÂMPLĂ ÎN HUNEDOARA. Prima locuinţă protejată pentru victimele violenţei domestice