Autostrada – muzeu. CNAIR este acuzată că a lăsat Lotul 3 închis și pustiu

Asociaţia Pro Infrastructură (API), una dintre organizaţiile neguvernamentale care au monitorizat lucrările la Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, a publicat imagini de pe „autostrada – muzeu”.

API acuză Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere că deşi a reziliat contractul cu constructorii tronsonului Ilia – Holdea nu şi-a adus propriile utilaje şi angajaţi pentru a finaliza lucrările.

„La 22 de zile de când lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva putea fi inaugurat şi la 6 zile de când Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reziliat contractul finalizat în proporţie de 99%, cei din Compania de Drumuri nu au apărut în teren ca să rezolve aşa-zisele “deficienţe” invocate. Ministrul Culturii, pardon, al Transporturilor Cuc, împreună cu directorul CNAIR Scarlat promiteau săptămâna trecută că problemele de pe şantier vor fi soluţionate şi se va da drumul la circulaţie. Şi atunci de ce nu e nimeni în teren? Poate pentru că presupusele probleme sunt doar pretexte…”, arată Asociaţia Pro Infrastructura.

Reprezentanţii ONG-ului susţin că din informaţiile pe care le deţin, în cei 6 ani trecuţi de la semnarea contractului, inginerul FIDIC (consultantul) angajat de CNAIR pentru a supreviza antreprenorul a identificat 60 de neconformităţi, dintre care 59 au fost stinse (reparate) de constructor – un număr normal pe un şantier de o asemenea anvergură, comparabil cu alte proiecte de autostrăzi.

 

„Ironia sorţii este că singura neconformitate încă nesoluţionată este chiar în capătul dinspre Holdea, fix la graniţa cu lotul 2 Lugoj-Deva, acolo unde nu se va circula până la finalizarea celebrelor tuneluri “pentru urşi” (aflate în prezent în licitaţie), adică probabil prin 2024. Aşadar, avem o autostradă muzeu de 21 de kilometri perfect funcţională din 12 august 2019, pregătită să preia traficul rutier, al cărei contract a fost reziliat de o gaşcă de incompetenţi iresponsabili care doar mimează că urmăresc interesul cetăţenilor. Oare cât vor mai fi nevoiţi românii şi europenii să suporte bătaia de joc când ei au plătit o autostradă, nu un muzeu?!”, transmite Asociaţia Pro Infrastructură.

Reprezentanţii CNAIR nu au putut fi contactaţi până în prezent pentru a răspunde acuzaţiilor, însă potrivit unor informaţii constructorii au primit un termen de câteva zile pentru a-şi lua utilajele de pe şantier.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

20 − 12 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Hunedoreni arestați pentru trafic de persoane         DECLARAȚIA LUI CĂLIN POPESCU TĂRICEANU PRIVIND SIGLA ȘI DENUMIREA PARTIDULUI ALDE ROMÂNIA         Carmen Hărău: “Politica trebuie să fie soluţia, nu problema!”         Mașina Poliției implicată într-un accident în Hunedoara         Scene șocante s-au petrecut într-un supermaket din Deva         Data inaugurării „autostrăzii – muzeu” va fi decisă la sfârșitul lunii septembrie         DE CĂPĂTUIALĂ. Şefii PSD ai judeţului scot la concurs postul lui Sălan Jnior         ÎN ANUMITE CONDIȚII. Restanțierii din Deva pot scăpa de plata penalităților         Drumarii se întorc după trei luni pe șantierul șoselei Hunedoara – Călan         Accident soldat cu doi morți pe Autostrada A1, între Deva și Ilia         Accident cu mașina Poliției         Incendiu puternic la o casă din satul Baldovin         Razii ale Poliției TF în gările din județ         Spărgători de locuințe prinși în urma unor descinderi         Biciclist lovit de mașină, în Hunedoara         Concert de muzică rock în Parcul Cetăţii Deva         Prins la furat pe șantierul căii ferate         Arme confiscate în Lupeni         Prostituată jefuită pe centura Devei         Avram Iancu a renunțat la visul de a deveni președintele României