Autostrada Lugoj – Deva, niciun kilometru inaugurat în 2016

Au trecut șase luni de la data anunțată oficial în 2013 de fosta Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) pentru finalizarea lucrărilor la cele trei tronsoane ale viitoarei Autostrăzi Lugoj – Deva, începute în urmă cu trei ani. Panourile informative pe care a fost inscripționată data de 27 mai 2016, ca termen de finalizare a proiectului, au rămas așezate din loc în loc pe marginea șantierului,  însă în spatele lor, pe porțiuni vaste ale viitoarei autostrăzi, lucrările sunt departe de a fi încheiate.

La sfârşitul lunii noiembrie, conducerea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) oferea ca termen mijlocul lunii decembrie pentru deschiderea a 15 kilometri din Autostrada Lugoj – Deva, dar promisiunea ca măcar jumătate din lotul al doilea al autostrăzii aflate de peste doi ani în șantier nu a mai fost îndeplinită.

Zero kilometri de autostradă

„Aspecte de natură juridică” au împiedicat darea în folosință a tronsonului, a informat, zilele trecute, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA. CNAIR a transmis, printr-un comunicat, că lucrările de pe porțiunea Traian Vuia – Margina, din Lotul al doilea, sunt în curs de finalizare, astfel încât acest sector să poată fi utilizat de participanţii la trafic, dar deschiderea circulației este împiedicată de un viciu legislativ. „Refuzul de viză pentru Recepţia la terminarea lucrărilor este invocat de faptul că «dispoziţiile legale, aşa cum sunt prevăzute de Legea 10/1995, recent modificată şi republicată în septembrie 2016, nu fac referire în mod expres la recepţionarea parţială, ci doar asupra unor lucrări prevăzute într-un contract’. Regulamentul de recepţie aprobat prin HG 273/1994 nu a fost încă actualizat, drept pentru care se vor putea naşte multe interpretări ulterioare dăunătoare companiei. Astfel, ‘efectuarea recepţiei la terminarea lucrărilor, investitorul, în speţă Compania, va fi pusă în posesie, iar toate riscurile dării în funcţiune a unor părţi din lucrare, fără a se respecta prevederile legale, vor fi preluate tot de Companie»“, preciza CNAIR.

Deschidere prognozată pentru 2017

Tot în luna noiembrie, Cătălin Homor, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, a precizat, la finalul unei vizite de lucru efectuate pe şantierele viitoarei autostrăzi Lugoj – Deva, că până la sfârşitul anului 2017 toate cele trei tronsoane aflate în construcţie vor fi inaugurate. „Conform ritmului de lucru asumat de către antreprenori, cele trei loturi vor putea fi puse în circulaţie treptat, astfel încât la sfârşitul anului viitor să se circule pe întreg tronsonul autostrăzii Lugoj – Deva”, afirma Cătălin Homor, într-o informare a CNADNR.

Situaţia lucrărilor pe cele trei tronsoane ale viitoarei autostrăzi din vestul ţării se prezintă astfel:

 

Pe Lotul al doilea al autostrăzii, în lungime de 28 de kilometri, stadiul fizic al execuției proiectului a ajuns la jumătate. Tronsonul este construit de asocierea Salini Impregilo SpA si S.E.C.O.L, iar valoarea contractului încheiat în octombrie 2013 este de 562,73 milioane lei, fără TVA, din care 85 la sută reprezintă finanțare de la Uniunea Europeană, prin Fondul de Coeziune. Pe Lotul III, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la circa 70 la sută. Proiectul lotului de 21,1 kilometri a fost întocmit de Arcadis Eurometudes S.A. şi este executat de Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A. Valoarea proiectuluieste de 578 de milioane de lei, fără TVA. Pe Lotul IV al autostrăzii, stadiul fizic al lucrărilor a depășit 50 la sută. Proiectul tronsonului de 22,1 kilometri a fost întocmit Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. şi este realizat de aceeaşi asociere. Valoarea sa este de 420 de milioane de lei, fără TVA.

Cele trei proiecte au demarat în 27 noiembrie 2013, potrivit CNADNR, şi aveau ca termen de finalizare 27 mai 2016. Din cauza întârzierilor, proiectele au fost fazate, pentru a putea primi finanţare, prin Programul Operaţional Sectorial.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

cinci + 9 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Bătaie de joc pe seama unui copilaș de patru luni. Tatăl l-a părăsit, iar mama s-a spălat pe mâini de el         Au trecut 52 de ani de când Deva, Hunedoara și Petroșani au devenit municipii         Eleva de 16 ani din Deva a fost găsită… departe         BUGETARE PARTICIPATIVĂ 2020. Primele 3 idei de îmbunătățire a calității vieții în Deva         DUPĂ INTERVENŢIA PREFECTULUI. Ceferiştii, amendaţi cu 60.000 de lei pentru mizeria de la Ilia         Tragedie pe DN 66, în comuna Pui         Povestea emoționantă a lui Darius, elevul premiant îngrijit de bunici         Primăria Deva premiază performanţa la învăţătură şi în sport         GICĂ POPESCU: “Tremurau chiloții pe noi când aveam deplasare la Hunedoara”         Zona Monumentului Lupeni ’29, reabilitată și modernizată         Singurul centru public din județ pentru copii cu autism funcționează la Orăștie         Dramă într-o familie din Deva. Fiica de 16 ani, dispărută fără urmă. Cine a văzut-o?         Suspiciunea de coronavirus la o femeie din Deva a fost infirmată         Copil de patru luni abandonat de propriul tată, la Poliție         Accident spectaculos produs de șoferul unui BMW. Un sat întreg a fost lăsat în beznă         Exponatul lunii februarie 2020: un aparat de fotografiat cu burduf         Dezastru în pădurile din Valea Jiului         Explicaţiile psihologului: Cum învingem singurătatea de Ziua Îndrăgostiților?         Cum poate fi dezvoltată Valea Jiului. Întâlnire cu experți internaționali, la Petrila         IULIU WINKLER: “UE are nevoie de un buget solid, fără tăierea finanțărilor Politicii de coeziune și PAC”