Autostrada Lugoj – Deva. Cum rezistă „Dealul Liliecilor” la un an de la finalizarea lucrărilor

Lotul IV al Autostrăzii Lugoj – Deva a fost inaugurat în vara anului 2019, când lucrările la cea mai dificilă porţiune a acestuia, supranumită „Dealul Liliecilor”, au fost finalizate.

Pentru a face loc unui sector de doi kilometri de autostradă, în zona de la marginea satului Şoimuş, învecinat Devei, timp de peste doi ani, sute de muncitori şi utilaje au fost mobilizaţi pe şantier, la excavarea versantului. În timpul lucărilor derulate în perioada 2017 – 2019, s-au înregistrat mai multe alunecări de teren, dar în cele din urmă problemele puse de acestea au fost rezolvate.

În primul an de la finalizarea construcţiei, versantul de pe marginea autostrăzii nu a mai prezentat probleme de stabilitate, iar vegetaţia a început treptat să-i acopere pereţii.

Dealul Liliecilor a rămas una dintre cele mai spectaculoase lucrări executate pe autostrăzile din România, datorită soluţiei aleasă şi complexităţii acesteia.

Lucrările la Lotul IV al Autostrăzii Lugoj – Deva, începute în primăvara anului 2014, puteau fi terminate în 2016, dacă nu exista problema „Dealului Liliecilor”, unde o grotă în care se adăposteau câţiva lilieci din specii comune, pentru care s-a decis în final relocarea, a dus la blocarea proiectului. Finalizarea investiţiei a fost întâziată cu peste trei ani, iar unul dintre principalele motive a fost existenţa „peşterii cu lilieci”.

Comentarii FB

comentarii




Răspuns la “Autostrada Lugoj – Deva. Cum rezistă „Dealul Liliecilor” la un an de la finalizarea lucrărilor

  1. Gandalf

    Dacă ar fi după autorul articolului ar fi ceva de genul : ”dă-i dreaq de lilieci, treceți peste”. Oare tot așa ar mai gândi dacă ar fi vorba de el și de casa lui ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

3 × trei =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Rechizitoriul „revoltei din cartierul Micro 6 – Hunedoara”         Mircea Moloț: „Valea Jiului s-a oprit pe drumul către dezvoltare”         Turistă accidentată în zona Bucura, din Masivul Retezat         Ani grei de închisoare pentru un recidivist din Petrila         Cum arată șantierul drumului județean Hunedoara – Călan         Bazinele cu apă minerală de pe Valea Mureșului         Ce trebuie să știe turiștii care vor să urce în Retezat cu mașinile, spre Poiana Pelegii         Tânără tâlhărită de fostul prieten, cu 20 de ani mai mare decât ea         Muzeul mineritului a fost restaurat cu fonduri UE         ADR VEST. Școală din Uricani modernizată cu fonduri UE         ORĂȘTIE. Podul care nu mai leagă comunitatea, ci o desparte         6 august 2020. Omagiu minerilor din Valea Jiului         Ziua Minerului. Povestea revoltei muncitorilor de la Lupeni – 1929         Furturile din Mina Paroșeni nu au leac         Unde trebuie purtată masca de protecție, în municipiul Hunedoara         Conducerea Consiliului Județean Hunedoara solicită măsuri urgente pentru a pregăti unitățile medicale         Sarmizegetusa Regia, vizitată cu masca de protecție pe față         Tineri reținuți în Călan, după ce au tâlhărit un bărbat aflat sub influența băuturilor alcoolice         Cascada Clocota și Germisara, reperele stațiunii Geoagiu Băi         Copil de 6 ani rănit într-un accident pe DN 66. Familia s-a răzbunat pe șofer și pe echipajul medical