Autostrada Lugoj – Deva. Ce s-a ales de fisurile de la Holdea

Crăpăturile apărute în zona nodului rutier de la Holdea, pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, au fost acoperite cu smoală.

A fost soluţia la care au recurs drumarii, după nenumăratele controversele pe tema siguranţei oferită de noua autostradă.

În septembrie 2019, la câteva săptămâni după ce Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a refuzat recepţia Lotului 3 din Autostrada Lugoj – Deva, fisurile apărute la Holdea, în carosabilul autostrăzii, au devenit motiv de îngrijorare cu privire la soarta tronsonului de 21 de kilometri.

Crăpăturile cu o întindere de peste 10 metri s-au format pe o porţiune a autostrăzii care nu va fi deschisă traficului rutier pentru cel puţin trei ani, indiferent de data la care va fi inaugurat Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva. Ele au apărut pe un sector aflat în zona nodului rutier de la Holdea, pe sensul de mers Lugoj – Deva, zonă pe care se va putea circula abia după ce Lotul 3 va fi conectat cu Lotul 2 al Autostrăzii A1. Mai exact, după construcţia secţiunii de 9 kilometri, dintre Holdea şi Margina, aflată în prezent în licitaţie.
Deşi aflate în afara traseului circulabil, crăpăturile au fost unul dintre motivele blocajului de pe Lotul 3, al unor speculaţii şi al unor acuzaţii grave faţă de modul în care au lucrat constructorii acestuia.

Din 12 august, constructorii Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, un tronson de 21 de kilometri între Ilia şi Holdea, au solicitat recepţia lucrărilor începute în primăvara anului 2014, astfel încât circulaţia să poată fi deschisă. Antreprenorii spanioli nu s-au înţeles cu reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, asupra garanţiei investiţiei şi, de asemenea, au fost acuzaţi că au efectuat lucrări de slabă calitate, astfel că autostrada nu poate fi recepţionată. Data la care va fi deschisă autostrada rămâne incertă.

Lotul 3, de 21 de kilometri, se întinde între Ilia şi Holdea şi a fost construit de Asocierea de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA, care a obţinut în toamna anului 2013 contractul pentru derularea investiţiei, estimată iniţial la 580 de milioane de lei, fără TVA. Lucrările trebuiau finalizate în vara anului 2016.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Casă mistuită într-un incendiu         Centrul Județean pentru Managementul Situațiilor de Urgență împlinește 6 ani de la primul apel. Bilanțul instituției         Focar de pestă porcină africană. Mai mulți mistreți au fost găsiți morți         Greva muncitorilor de la SEWS R Deva a încetat. Oamenii au obținut o victorie uriașă         Medicii și conducerea spitalului din Deva se contrazic pe meniul bolnavilor: „Este o situație extrem de gravă”         Șofer inconștient, manevră criminală pe DN 7. Scena șocantă înregistrată de o cameră de bord         BIROCRAŢIA, ETERNA BOALĂ A SPITALELOR. Prefectul judeţului Hunedoara intervine în criza tomografului de la Deva         DESCOPERIRE. În “patria” Dinozaurilor Pitici. Ciorile erau exagerat de mari         Angajații SEWS-R Deva au intrat în grevă, fabrica e în fierbere. Conducerea companiei încearcă să oprească protestul         Arestări în cazul prostituatei de lux din Deva snopită în bătaie după ce a refuzat un italian         Tânără prostituată snopită în bătaie într-un apartament din Deva, la comanda unui italian         Ce suprafață de pădure va fi regenerată în 2020, în Hunedoara         Activitatea Poliției Locale în ultimul trimestru din 2019         Eminescu cel veșnic         Fraude pentru obținerea de fonduri UE prin APIA Hunedoara         ANI a găsit-o în incompatibilitate pe Delia Bada, fosta șefă a spitalului din Deva         PIAȚA MUNCII. Rata șomajului din județ a crescut         ÎN AJUTORUL OAMENILOR. Şase ani de funcţionare a CJMSU Hunedoara fără nicio secundă e întrerupere         Castelul Corvinilor a adus venituri de 1,6 milioane de euro         Situația regretabilă remarcată de un istoric, despre salariile polițiștilor locali: „Mi-au trebuit 40 de ani de cercetări şi publicaţii ştiinţifice ca să le ating pragul salarial”