Asociația Pro Infrastructura: Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva nu va fi gata până în 2023, din cauza tunelurilor pentru urşi

O asociaţie care monitorizează de ani buni proiectele de infrastructură rutieră susţine că, lotul 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva nu va putea fi gata la timp, în mare parte din cauza tunelurilor pentru urşi, care nu pot fi construite în lipsa unor studii geotehnice serioase.

„S-au pierdut 3 ani din cauza bâlbelor șefilor din CNAIR și Ministerul Transporturilor pe lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, cel care conține celebrele tuneluri “pentru urși”. Ieri s-a lansat licitația, deși se putea face acest lucru în 2016, problemele fiind cunoscute încă din decembrie 2013 după emiterea Acordului de Mediu.

Licitația prevede o valoare estimată de 1,36 miliarde RON (fără TVA) aferentă finalizării lucrărilor pe Secțiunea D (4,03 km care sunt 95% gata din martie 2018) plus proiectarea și execuția Secțiunilor E1 (5,69 km) și E2 (3,44 km, din care 2,12 km sunt cele două vestite tuneluri).

Termen? 4 ani. Dacă nu este totul gata până în decembrie 2023, România riscă să piardă finanțarea nerambursabilă pentru acest proiect “fazat” care a început în POS-T 2007-2013 și TREBUIE să fie încheiat în POIM 2014-2020, deci maxim până în 2023 (clauza n+3), cerință scrisă negru pe alb și în caietul de sarcini!

Șansele ca autostrada să fie gata până la sfârșitul lui 2023 sunt MINIME, deci probabil vom fi nevoiți să dăm înapoi sute de milioane de euro din fondurile europene primite.

Dar situația este ȘI MAI GRAVĂ. Pe Secțiunea E2, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pune la dispoziția ofertanților niște linii trasate grosier pe o planșă cu pozițiile kilometrice ale tunelurilor.

Nu există studii geotehnice serioase în zonă. De exemplu, chiar Institutul Geologic Român (contractat de CNAIR), spune că nu există un foraj mai adânc de 35 m la tunelul care este proiectat să ajungă la 70 metri, recomandând un foraj geotehnic la 100 m adâncime.

Fără studii de teren de calitate, constructorilor serioși le va fi extrem de greu să pună pe masă o ofertă realistă și competitivă: unii nici nu vor participa, iar ceilalți vor da prețuri foarte ridicate ca să-și acopere riscurile.

De ce s-a reziliat aiurea contractul cu Salini-Impregilo înainte de a finaliza Secțiunile D și E1?! De ce a fost ministrul Cuc la Bruxelles în 2017 ca să ceară experților europeni să renunțe la tuneluri?! De ce s-a lansat abia acum o licitație care, în cel mai rău caz, trebuia pornită imediat după revizuirea Acordului de Mediu din decembrie 2016?!

Întrebări retorice. Prostia, incompetența crasă, mândria stupidă și fuga de răspundere demonstrate de Directorii Generali ai CNAIR și miniștrii Transporturilor sunt criminale, la propriu. Întârzierea de MINIM 3 ANI se traduce în vieți pierdute în accidentele de pe DN68A”, informează Asociația Pro Infrastructura.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

13 − șase =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Cum este „chinuită” o angajată a CFR, în fața barierelor de pe DN 7, la Simeria         Elev atacat și buzunărit pe holurile unei școli din Deva         Lucrări de modernizare la Stadionul Municipal Deva         Buget 2020. Proiectele Primăriei Hunedoara pentru acest an         AICI SUNT BANII DUMNEAVOASTRĂ. Cum a fost drămuit bugetul Devei         Investiții în fabrica de clăpari din Orăștie         Bărbat lăsat fără bani într-o parcare din Deva         Sportivi din Deva, campioni la o competiție națională de karate         Clipe de groază trăite de o femeie, în scara unui bloc din Hunedoara         Atenuatori de impact noi pe autostrăzile din vestul țării         Poliţia Locală Deva – bilanţul activităţii pe anul 2019         Cenaclul „Amurg sentimental”. Interviu cu Gabriela Alef         Bătaie de joc pe seama unui copilaș de patru luni. Tatăl l-a părăsit, iar mama s-a spălat pe mâini de el         Au trecut 52 de ani de când Deva, Hunedoara și Petroșani au devenit municipii         Eleva de 16 ani din Deva a fost găsită… departe         BUGETARE PARTICIPATIVĂ 2020. Primele 3 idei de îmbunătățire a calității vieții în Deva         DUPĂ INTERVENŢIA PREFECTULUI. Ceferiştii, amendaţi cu 60.000 de lei pentru mizeria de la Ilia         Tragedie pe DN 66, în comuna Pui         Povestea emoționantă a lui Darius, elevul premiant îngrijit de bunici         Primăria Deva premiază performanţa la învăţătură şi în sport