Asociația Pro Infrastructura: Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva nu va fi gata până în 2023, din cauza tunelurilor pentru urşi

O asociaţie care monitorizează de ani buni proiectele de infrastructură rutieră susţine că, lotul 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva nu va putea fi gata la timp, în mare parte din cauza tunelurilor pentru urşi, care nu pot fi construite în lipsa unor studii geotehnice serioase.

„S-au pierdut 3 ani din cauza bâlbelor șefilor din CNAIR și Ministerul Transporturilor pe lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, cel care conține celebrele tuneluri “pentru urși”. Ieri s-a lansat licitația, deși se putea face acest lucru în 2016, problemele fiind cunoscute încă din decembrie 2013 după emiterea Acordului de Mediu.

Licitația prevede o valoare estimată de 1,36 miliarde RON (fără TVA) aferentă finalizării lucrărilor pe Secțiunea D (4,03 km care sunt 95% gata din martie 2018) plus proiectarea și execuția Secțiunilor E1 (5,69 km) și E2 (3,44 km, din care 2,12 km sunt cele două vestite tuneluri).

Termen? 4 ani. Dacă nu este totul gata până în decembrie 2023, România riscă să piardă finanțarea nerambursabilă pentru acest proiect “fazat” care a început în POS-T 2007-2013 și TREBUIE să fie încheiat în POIM 2014-2020, deci maxim până în 2023 (clauza n+3), cerință scrisă negru pe alb și în caietul de sarcini!

Șansele ca autostrada să fie gata până la sfârșitul lui 2023 sunt MINIME, deci probabil vom fi nevoiți să dăm înapoi sute de milioane de euro din fondurile europene primite.

Dar situația este ȘI MAI GRAVĂ. Pe Secțiunea E2, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pune la dispoziția ofertanților niște linii trasate grosier pe o planșă cu pozițiile kilometrice ale tunelurilor.

Nu există studii geotehnice serioase în zonă. De exemplu, chiar Institutul Geologic Român (contractat de CNAIR), spune că nu există un foraj mai adânc de 35 m la tunelul care este proiectat să ajungă la 70 metri, recomandând un foraj geotehnic la 100 m adâncime.

Fără studii de teren de calitate, constructorilor serioși le va fi extrem de greu să pună pe masă o ofertă realistă și competitivă: unii nici nu vor participa, iar ceilalți vor da prețuri foarte ridicate ca să-și acopere riscurile.

De ce s-a reziliat aiurea contractul cu Salini-Impregilo înainte de a finaliza Secțiunile D și E1?! De ce a fost ministrul Cuc la Bruxelles în 2017 ca să ceară experților europeni să renunțe la tuneluri?! De ce s-a lansat abia acum o licitație care, în cel mai rău caz, trebuia pornită imediat după revizuirea Acordului de Mediu din decembrie 2016?!

Întrebări retorice. Prostia, incompetența crasă, mândria stupidă și fuga de răspundere demonstrate de Directorii Generali ai CNAIR și miniștrii Transporturilor sunt criminale, la propriu. Întârzierea de MINIM 3 ANI se traduce în vieți pierdute în accidentele de pe DN68A”, informează Asociația Pro Infrastructura.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Revelion în aer liber la Deva și Hunedoara         S-A FĂCUT ECOLOGIST. Conducerea centrală PER confirmă: Mareş este preşedinte la Hunedoara         Birou europarlamentar USR la Deva         UNDE SE RĂRESC PĂDURILE. Lista noilor exploatări forestiere din 2020, în județul Hunedoara         Arheolog reclamat în instanță după o poză în faţa Consiliului Judeţean: „Aveți grijă unde vă fotografiați”         Noul program Erasmus, cât mai echitabil și inclusiv         Un atelier de prelucrare a lemnului a fost mistuit de un incendiu         Carmen Hărău: ”Se ieftinește combustibilul și se renunță la supra-impozitarea muncii part-time!”         Razie la transportatorii de lemne         Cetatea Devei a primit peste 173.000 de turiști în 2019. Iarna rămâne „sezonul mort” pentru fortul medieval         CAD MINCIUNILE TALIBANILOR DE MEDIU Procurorii nevoiţi să admită: La Râul Alb, violenţele au izbucnit după tentativa de omor         Pădurar anchetat penal pentru transport ilegal de lemne         Primăria Hunedoara a mărit pragul de acordare a facilităților la transportul în comun         Un nou teren de sport, la Colegiul Național “Iancu de Hunedoara”         Și-a luat soarta în mâini. Un localnic a reparat singur un drum judeţean, cu roaba şi lopata         ADMINISTRAŢIE. Primarul Devei, tot mai implicat în problemele Termocentralei Mintia         EXPERTIZA IPTANA: Toate „defectele” Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva         De Ziua Naţională la mormântul lui Avram Iancu         PE EȘICHIER. “Cupa 1 Decembrie” la şah de la Deva         Patinoarul de la Deva se deschide marţi, 3 decembrie 2019