Anunț important pentru locuitorii din zona Bradului: se va relua traficul feroviar pe ruta Brad – Ineu

În următoarele zile, circulația feroviară pe ruta Brad – Ineu va fi reluată, susține Florin Cazacu, primarul municipiului Brad.

De la 1 ianuarie, niciun tren de călători nu a mai circulat pe traseul de peste 100 de kilometri, după ce operatorul privat Regio Călători s-a retras de pe acesta. Vineri, a sosit în gara Brad un automotor al CFR, un tren „de probă” în care s-a aflat Dan Costescu, directorul CFR Călători.

„Parcursul de probă pe ruta Ineu -Brad este în plină desfășurare și până acum lucrurile au mers foarte bine. Mecanicii își fac recunoașterea pe noua secție împreună cu mecanicii instructori. Dacă parcursul de probă iese bine, le urăm călătorilor bun venit la bord în câteva zile”, a precizat Dan Costescu, vineri, pe pagina sa de Facebook.

Directorul CFR Călători le-a solicitat tuturor primarilor din localitățile aflate pe traseu completarea unui chestionar privind nevoile de transport de călători pe ruta Arad-Brad, ca bază pentru un studiu de piață în vederea menținerii transportului de călători pe aceasta rută CFR, a precizat Florin Cazacu. Transportul feroviar se va face cu garnituri ale CFR, însă în următoarele zile mai trebuie stabilit programul de circulație al trenurilor.

Din 6 decembrie 1896, când a fost inaugurată gara Brad, odată cu calea ferată ce lega oraşul din Apuseni de Ineu şi Sântana (judeţul Arad), trenurile de călători au circulat aproape neîntrerupt din Brad spre localităţile din vestul ţării. De la 1 ianuarie, la aproape 125 de ani de la evenimentul istoric, clădirea staţiei CFR a rămas pustie, iar trenurile de călători de pe ruta Ineu – Brad au fost retrase de operatorul privat Regio Călători. În 2021, până vineri, nicio garnitură nu a pornit din gara Brad spre Ineu şi retur, pe ruta feroviară de peste 100 de kilometri, care deservea localităţile Tămand, Bocsig, Rapsig, Sebiş, Livada, Joia Mare, Almaş, Bonţeşti, Gurahonţ, Romaniţa, Aciuţa, Tălăgiu, Vârfurile, Cariera, Leasa, Hălmagiu, Ocişor, Ociu, Vaţa, Birtin, Lunca Moţilor, Baia de Criş, Ţebea, Ribiţa şi Brad.

Intenţia operatorului privat de a renunța la transportul pe ruta Brad – Arad era cunoscută încă din toamna anului 2020. „Decizia a fost adoptată în urma analizei privind lipsa personalului calificat, necesar pentru deservirea trenurilor pe zona de activitate Timişoara – Arad, precum şi în urma analizei privind situaţia financiară a societăţii, activitatea fiind afectată de pandemia COVID-19”, informau atunci reprezentanţii Regio Călători SRL.Vestea retragerii trenurilor de pe ruta din Ţara Zarandului i-a nemulţumit pe localnici. Până în 1997, trenurile circulau şi pe ruta Brad – Deva, însă după o alunecare de teren, statul român a decis dezafectarea celei mai mari părţi a tronsonului de 30 de kilometri.

 

Fptp: Dan Costescu / Facebook.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!