Accident feroviar pe magistrala Simeria – Petroșani

1419

O locomotivă a deraiat, joi, pe magistrala de cale ferată Simeria – Petroșani, între haltele Bănița și Merișor.

„La fața locului au intervenit pompierii, cu o autospecială de stingere cu apă și spumă și un echipaj SMURD. Traficul este blocat pe ambele linii. Din primele informații, mecanicul locomotivei a fost rănit”, a informat Inspectoratul pentru Situații de Urgență Hunedoara.

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a transmis, printr-un comunicat de presă, că locomotiva izolată, care aparținea unui operator privat circula de la Bănița spre Crivadia, iar înainte de a se răsturna, mecanicul a anunțat că nu poate opri în stația Merișor.
„Traficul feroviar de călători este oprit în acest moment pe relația Petroșani – Crivadia, pentru a facilita accesul echipelor de intervenție, în vederea eliberării gabaritului de cei doi stâlpi rupți de locomotiva răsturnată. Intervențiile derulate de SRCF Timișoara au drept scop, în primul rând, de a asigurara gabaritului pe un fir, și vor continua cu operațiunile necesare pentru ridicarea locomotivei private, din zona respectivă. Din punct de vedere al circulației trenurilor, menționăm faptul că la momentul prezent este afectată o singură pereche de trenuri R 2708/R2711, pe distanța Pui – Petroșani.

Conform graficului de circulație, următorul tren înscris să tranziteze această zonă este IR 1822 (București – Arad), în jurul orei 23.00, oră până la care estimăm finalizarea intervențiilor pentru eliberarea gabaritului și redeschiderea circulației pe un fir”, au precizat reprezentanții CFR.

Pe sectorulul Merişor – Băniţa, în 2017, a avut loc unul dintre cele mai grave accidente feroviar edin judeţul Hunedoara. Atunci, un marfar cu 16 vagoane a deraiat, iar ambii mecanici de tren au murit.

Linia ferată Simeria – Petroşani a fost construită în 1870, iar cele mai recente reparaţii capitale au avut loc între anii 1976 şi 1988. Tronsonul feroviar suportă anual peste 5.000 de milioane de tone pe kilometru, iar în zona Merișor – Crivadia, unde declivitatea căii ferate și curbele sunt mai accentuate, tronsonul este degradat. În unele locuri elementele suprastructurii căii (şine, traverse, materialul mărunt şi prisma căii) au rămas la un grad avansat de uzură, iar șinele prezintă uzuri verticale şi laterale în curbe, la limita maximă admisă de reglementările specifice în vigoare, se arată în documentaţia unui proiect de reparații capitale pe sectorul Crivadia – Merișor.

În ultimii ani, în mai multe puncte au avut loc reparații, însă limitele de viteză ale trenurilor au rămas reduse.

Foto: ISU Hunedoara

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.