NATO. Ce tip de avion-radar american păzeşte cerul României

În contextul crizei din Ucraina, de ieri , un avion de recunoaştere al Alianţei Nord-Atlantice, de tip AWACS, monitorizează spaţiul aerian românesc.

Avion-radar AWACS. FOTO DefenceTalks.com

Avion-radar AWACS. FOTO DefenceTalks.com
Informaţiile şi scenariile care vin dinspre Ucraina, că ruşii ar încerca să trimită trupe şi în estul Ucrainei, pentru a rupe fosta republică sovietică în două, pe Nipru, a determinat liderii Alianţei Nord-Atlantice să ţină sub observaţie „mişcările de trupe“ din dincolo de spaţiul statelor aliate. În acest sens, NATO a trimits avioane de recunoaştere AWACS deasupra României şi Poloniei, a anunţat un purtător de cuvânt al Alianţei Nord-Atlantice. Decizia a fost aprobată la Bruxelles de ambasadorii NATO, la recomandarea generalului american Philip M. Breedlove, comandantul suprem al Forţelor Aliate din Europa. „Aceste zboruri vor spori capacitatea de supraveghere a situaţiei din Ucraina şi vor avea loc doar deasupra teritoriului ţărilor NATO“, precizează oficialii NATO. Ieri, ministerul român al Apărării a transmis într-un comunicat că o aeronavă E-3A AWACS a NATO a efectuat un zbor în spaţiul aerian al României, pe rutele prestabilite, conform aprobării Consiliului Nord-Atlantic. Aparatele AWACS sunt poate cele mai sofisticate avioane de comandă şi control ale Alianţei; au şi capacitatea de a monitoriza vehicule de la sol, dar misiunea lor va fi asigurarea aliaţilor. Zborurile vor porni de la bazele din Germania şi Marea Britanie.

Radarele de pe AWACS pot detecta orice avion şi rachetă de croazieră de la distanţa maximă de 400 km şi poate dirija spre ţinte propriile formaţii de avioane de vânătoare-bombardament. Având o autonomie de zbor de peste 10 ore şi, zburând la înalţimea de 10.000 de metri poate acoperi o suprafaţă de 300.000 metri pătraţi, trei avioane AWACS ar fi suficiente pentru înlocuirea întregii reţele radar de la sol din Europa Centrală. Având un radar cu distanţă mare de descoperire, avioanele AWACS nu au nevoie să se apropie de linia frontului, motiv pentru care sunt foarte greu de neutralizat. Circa trei avioane AWACS ar fi suficiente pentru înlocuirea întregii reţele radar de la sol din Europa Centrală.

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

2 × trei =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
ALEGERI. PSD a câștigat în Valea Jiului și la Brad, dar a pierdut la Hunedoara și Orăștie         AȚI VĂZUT-O? Tânără din Lupeni, dată dispărută         Devean lăsat fără banii de pe card         Probleme la nodul rutier Simeria Veche, de pe Autostrada Deva – Orăștie         Semnal editorial: A apărut ediţia 40 a revistei “Vitralii – Lumini și umbre”. Ecouri și dezvăluiri noi         „Ziua Curăţeniei”. Angajaţii DRÄXLMAIER au strâns trei tone de gunoaie de pe malurile Cernei         Accident pe bulevard în Hunedoara         Alegeri prezidențiale 2019. Cum s-a votat în județul Hunedoara. Iohannis pe primul loc         Alegeri prezidențiale 2019. Câți hunedoreni au votat duminică         Incendiu la un depozit de cărbune al preparaţiei Coroieşti din Vulcan         Ai o bucatarie mica? Tips & Tricks pentru a o organiza intr-un mod eficient!         Rușine! În ultima zi de guvernare, PSD a angajat ca director general la Societatea de Închidere a Minelor pe președintele PSD Petrila!         ”Comorile naturii” 2019. Elevi din 20 de localităţi s-au întrecut în cunoştinţe despre ariile protejate         VORBE, NU FAPTE! Protest cetăţenesc în Sântandrei, la „Zebra Morții”. Un an de când CJ Hunedoara a trâmbiţat un giratoriu care n-a mai apărut         DUPĂ 12 ANI DE CONTROVERSE Spitalul Judeţean se extinde cu un spaţiu care a stârnit dispute         ADMINISTRAȚIE Ministrul de Interne, interesat de sănătatea prefectului de Hunedoara         Peste 350 de metri cubi de lemn au fost confiscați de jandarmi în 2019         Apel pentru deschiderea de urgență a Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva         Indicatorul care poate crea o confuzie fatală, ultimul văzut de șoferul mort în accident după ce a circulat pe contrasens         Accident grav în Deva, pe o trecere de pietoni