Veţelul nu va fi traversat de autostradă, ci de o nouă magistrală de cale ferată

 

Actuala linie CFR va avea un alt traseu, făcând parte dintr-un culoar feroviar ce va străbate „Bătrânul Continent” de la est la vest

Ioan-Hentiu-Primar-Vetel

 

După iureşulcu autostrada, care, în Hunedoara, este funcţională pe ruta Deva – Orăştie, termenul când va fi dat în folosinţă tronsonul dintre municipiul de reşedinţă al judeţului Hunedoara şi Lugoj nefiind uşor de intuit, există premise ca, într-un viitor nu foarte îndepărtat, să înceapă lucrările şi pe culoarul IV feroviar pan-european, care traversează continentul nostru de la est la vest.

Trei poduri peste Mureş

În prezent se lucrează pe tronsonul Sighişoara – Simeria şi, conform datelor primite la primăriile hunedorene, se va trece şi mai încolo, pe ruta spre Arad. Şi, aşa cum s-a întâmplat şi cu autostrada, au apărut zvonuri legate de exproprieri. Pentru a evita chestiuni neplăcute în situaţia mai sus expusă, unii primari au cerut date suplimentare şi vin cu lămuriri pentru cei care trăiesc în localităţile care vor fi traversate de noul coridor feroviar continental. Una dintre localităţile prin care va trece noul „drum de fier continental” este şi comuna Veţel. Iar ruta cea nouă nu va mai fi cea pe care o cunoaştem cu toţii, ci va avea o altă configuraţie, urmând a trece şi prin Leşnic, nu doar prin Mintia şi Veţel, ca până acum. „Doresc să fac o precizare încă de la început: autostrada nu va trece pe raza administrativ teritorială a comunei Veţel. Aceasta va avea un traseu peste râul Mureş şi va trece prin comunele învecinate nouă, respectiv Şoimuş şi Veţel. Pe raza comunei noastre va trece, ca şi până acum, culoarul IV CFR pan-european. La ora actuală există un proiect întocmit în ceea ce priveşte noul amplasament al acestui coridor feroviar. Conform proiectului, viteza maximă a trenurilor ce vor trece prin comună va fi de 160 de kilometri pe oră, mult mai mare ca acum. Exisză nişte curbe foarte strânse, care vor trebui eliminate. Am vorbit cu proiectanţii şi aceştia m-au asigurat că, pe raza comunei Veţel, vor fi construite trei poduri feroviare peste Mureş, iar calea ferată va ajunge şi pe teritoriul satului Leşnic, undeva în extravilanul acestei localităţi. Proiectul nu va afecta locuinţele celor din Leşnic”, a declarat primarul comunei Veţel, Ioan Henţiu.

Vor fi şi exproprieri

O astfel de construcţie, aşa cum arătam şi mai sus, va duce la unele expropieri, şi, după cum spune Ioan Henţiu, acestea se pot face într-o perioadă destul de apropiată. „Calea ferată nu va trece pe lângăgospodării, dar, cu siguranţă, vor fi expropieri în Leşnic. Singurul disconfort major va fi cel legat de accesul la terenurile agricole, situate între râul Mureş şi calea ferată, care va fi ceva mai lung. În schimb, însă, va fi şi un avantaj major din construirea acestei noi magistrale feroviare, în sensul că, odată cu ridicarea terasamentului, se va realiza şi un dig de protecţie pentru satul Leşnic, care va opri eventualele revărsări ale Mureşului spre gospodării. În momentul de faţă noi am primit noul amplasament al traseului, care îl părăseşte pe cel vechi, iar în urma acestei noi configuraţii va fi afectat şi terenul de fotbal din satul Veţel. Ministerul Transporturilor ne-a solicitat să identificăm proprietarii terenurilor de pe traseu, în vederea întocmirii actelor în vederea exproprierii acestor suprafeţe. Până în prezent nu am luat legătura cu cetăţenii vizaţi, dar, probabil, în cel mai scurt timp, aşa cum a reieşit din discuţiile cu cei în drept, vom face şi acest demers. Lucrările vor începe în funcţie de rapiditatea cu care sunt atrase fonduri europene, dar eu sper ca acestea să demareze cât mai curând, pentru că în acest proiect mai este prevăzut şi un pasaj auto şi pietonal în Mintia, care va aerisi traficul din zona industrială a satului, maşinile urmând a nu mai circula pe străzile interioare ale aşezării”, a mai spus primarul Veţelului, Ioan Henţiu.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

6 + 11 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
CJH PROMITE – PRIMĂRIA DEVA FACE. Chinezii deschid o fabrică de mobilă la Deva         Gara de poveste a municipiului Brad, în șantier de aproape trei ani. Lucrările nu sunt finalizate         Un motociclist a fost lovit de un autocamion pe șoseaua Deva – Lugoj         Ramona Mănescu, propunere ALDE pentru postul de ministru la Externe         Tragedie în Deva         Dosarul electronic la Tribunalul Hunedoara         Patru hunedoreni anchetați pentru braconaj         Mircea Lucescu a revenit în Hunedoara. Ce a dezvăluit antrenorul legendar al echipei Corvinul         Dacfest 2019, la poalele Măgurii Uroiului         Primăria Deva primește fonduri UE pentru reabilitarea „Palatului” Cetății Devei         Carmen Hărău: „Românii trebuie să știe!”         Autostrada Lugoj – Deva. Ce se întâmplă pe Lotul 3         Moştenirea dregătorului Potecă, mătrăşită după cinci ani         Primăria Deva caută teren pentru ghetoul de la „Porcărie”         Tragedie în Petroșani         Lucrările de reabilitare a podului rutier peste râul Strei au fost scoase la licitație publică         Accident feroviar în apropiere de Brad: un șofer a tăiat calea trenului         Zona periculoasă a DN 66, dotată cu parapeți         Vladimir Brilinsky, lăsat de șefii CJ în afara Sarmizegetusei Regia         Tânăr condamnat pentru trafic de droguri după ce a vrut să se îmbogățească prin „darknet”