Pixul negru. Un alt “plan” de integrare? Dar fără…Valev!

editorial (2)Trăim timpuri în mişcare! Rapidă, haotică, uneori. Sau aşa pare…Se fac planuri mari pentru Ţară; nu îndrăznesc să zic măreţe; doar mari. Ne integrăm, de parcă nu am fi aici, în Europa, dintotdeauana. Şi nu doar geografic!…Ne descentralizăm, ne regionalizăm. De bine, de rău deocamdată numai în Republică. Nu încă şi-n Europa. Dar timpul e în faţă…
Şi-n spate. A mai fost să fim regionalizaţi. Aproape desfiinţaţi! Pe vremea “Planului Valev”. O teorie economică de sovietizare regională a “Estului socialist”. Respectiv, URSS-ul riveran Mării Negre , vreo 100000 kmp din Dobrogea şi Muntenia, cam 40000 kmp din nordul Bulgariei trebuiau să constituie hambarul cu grâne al lagărului socialist. Salvarea a venit de la ziaristul, atunci, Costin Murgescu, secretar general de redacţie la România Liberă, economist de forţă, care l-a lămurit pe Gheorghiu-Dej că nu e bine ce propun sovieticii. A conceput un document pe tema asta. Care a apărut în celebra Declaraţie a PMR din aprilie 1964. Cam singurul moment în care românii au vibrat patriotic, până-n 1968 şi 1989… A fost începutul distanţării României de URSS.
Acum ne regionalizăm din nou. Să sperăm că numai aici, noi în de noi… Cu orgoliile şi mâniile aferente întrebărilor: de ce cutare e mai prefect decât mine, sau mai preşedinte de consiliu judeţean; de ce e… mai egal în drepturi decât noi, arondaţii la parohia lui??!!!
Că tot vorbeam de integrarea în Europa, mai mult fiindcă e o modă, personal prefer o poveste despre cât de integrată era partea asta a ţării acum peste 140 de ani. Pe când se mânca destul rahat despre integrarea noastră în Europa, un pasionat inginer ardelean, Alexandru Popa, alintat Nucu, bucureştenizat pentru a-şi împlini visul de a construi maşini-unelte performante, vis împlinit, la FMUAB, cu premii şi medalii la expoziţii mondiale de profil, fost stagiar, după absolvirea Politehnicii la Timişoara, apoi om de nădejde la UCM Reşiţa, mi-a povestit cu entuziasm ceva ce pare mai mult o legendă…Pe la 1870, la Reşiţa s-a construit prima locomotivă cu abur, iar pentru transportarea ei până la Dunăre (unde urma să fie îmbarcată pe un vas care s-o ducă la Viena, capitala imperiului), peste dealurile înalte ale Caraşovei, constructorii locomotivei au făcut şi un…car mare. La care au înjugat vreo 20 de perechi de boi, şi i-au mânat vreo două săptămâni până la Baziaş. -Aia ce era, nu era integrare europeană? Cât de europeni suntem acum, cât de integraţi suntem azi în lumea bună a tehnicii? -se întreba omul, Dumnezeu să-l odihnească!…
Integrarea, de după regionalizare, va fi urmată de un alt “Plan”. Fără Valev. Dar şi fără români pricepuţi…Iar un alt Costin Murgescu nu avem…

Comentarii FB

comentarii




Răspuns la “Pixul negru. Un alt “plan” de integrare? Dar fără…Valev!

  1. gica contra

    O tempora! O mores!
    Slabi rău sovieticii ăia, de-i birui Ghiţă de la sculărie, nu singur, ci bine sfătuit, în problema agrară şi Niculae de capul lui, când organiză, cu voie de la comenduire, un mare meeting patriotard prin pa’şopt … scuze şaişopt!
    Şi ce tineri ….!
    Faza cu boii trăgând cea mai modernă locomotiva a vremurilor e antologica. Cu caii era de neimaginat. Spre deosebire de boi, cu caii – ăia de nu mor când vor cânii – am stat tot timpul pe minus.
    Ăştia de azi trag tare să ne scape de un alt plan mârşav, al EU şi USA care vor să ne bage cu forţa în civilizaţie, în loc să ne lase-n durerea noastră … cu nostalgii cu tot!

    Răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

nouăsprezece − optsprezece =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Iată 4 dintre cele mai populare mituri și credințe false despre pariurile sportive         Accident grav pe Calea Zarandului         Polițiștii au alergat aproape un kilometru un tânăr acuzat că a furat 1.000 de lei         Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva a rămas „muzeu”         A început montarea căii de rulare în Tunelul Turdaș de pe șantierul magistralei feroviare de mare viteză         Caravana Filmului Românesc la Hunedoara         La Deva se va da startul Turului Ciclist al Hunedoarei         Gând la început de an școlar         Motociclist oprit cu focuri de armă         DREPTATE PENTRU MILU. Sora victimei de la Sarmizegetusa Regia: “Fratele meu avea o şansă la viaţă, dar nimeni nu i-a dat-o”         INEDIT. Astăzi la Deva se poate circula cu “Autobuzul cu Jazz”         Ultima zi de lucru din ultimatumul dat pe Lotul 3 din Autostrada Lugoj – Deva. Când pot fi deschişi cei 21 de kilometri         Bărbat înjunghiat în inimă de frica soției         Blocaj prelungit pe șantierul șoselei Hunedoara – Călan         Licitație pentru modernizarea șoselelor turistice din județul Hunedoara         Povestea „tunelurilor pentru urși” de pe cel mai scump sector de autostradă: lotul de 300 de milioane de euro         Tragedie pe DN 7: un bărbat a murit, iar alți trei au fost răniți într-un accident rutier         Sardinia, între foarte scump și foarte ieftin         Tânără atacată în timp ce își plimba copilul în cărucior         Grădina Castelului Corvinilor, locul de poveste ocolit de turiști