Pixul negru. Un alt “plan” de integrare? Dar fără…Valev!

editorial (2)Trăim timpuri în mişcare! Rapidă, haotică, uneori. Sau aşa pare…Se fac planuri mari pentru Ţară; nu îndrăznesc să zic măreţe; doar mari. Ne integrăm, de parcă nu am fi aici, în Europa, dintotdeauana. Şi nu doar geografic!…Ne descentralizăm, ne regionalizăm. De bine, de rău deocamdată numai în Republică. Nu încă şi-n Europa. Dar timpul e în faţă…
Şi-n spate. A mai fost să fim regionalizaţi. Aproape desfiinţaţi! Pe vremea “Planului Valev”. O teorie economică de sovietizare regională a “Estului socialist”. Respectiv, URSS-ul riveran Mării Negre , vreo 100000 kmp din Dobrogea şi Muntenia, cam 40000 kmp din nordul Bulgariei trebuiau să constituie hambarul cu grâne al lagărului socialist. Salvarea a venit de la ziaristul, atunci, Costin Murgescu, secretar general de redacţie la România Liberă, economist de forţă, care l-a lămurit pe Gheorghiu-Dej că nu e bine ce propun sovieticii. A conceput un document pe tema asta. Care a apărut în celebra Declaraţie a PMR din aprilie 1964. Cam singurul moment în care românii au vibrat patriotic, până-n 1968 şi 1989… A fost începutul distanţării României de URSS.
Acum ne regionalizăm din nou. Să sperăm că numai aici, noi în de noi… Cu orgoliile şi mâniile aferente întrebărilor: de ce cutare e mai prefect decât mine, sau mai preşedinte de consiliu judeţean; de ce e… mai egal în drepturi decât noi, arondaţii la parohia lui??!!!
Că tot vorbeam de integrarea în Europa, mai mult fiindcă e o modă, personal prefer o poveste despre cât de integrată era partea asta a ţării acum peste 140 de ani. Pe când se mânca destul rahat despre integrarea noastră în Europa, un pasionat inginer ardelean, Alexandru Popa, alintat Nucu, bucureştenizat pentru a-şi împlini visul de a construi maşini-unelte performante, vis împlinit, la FMUAB, cu premii şi medalii la expoziţii mondiale de profil, fost stagiar, după absolvirea Politehnicii la Timişoara, apoi om de nădejde la UCM Reşiţa, mi-a povestit cu entuziasm ceva ce pare mai mult o legendă…Pe la 1870, la Reşiţa s-a construit prima locomotivă cu abur, iar pentru transportarea ei până la Dunăre (unde urma să fie îmbarcată pe un vas care s-o ducă la Viena, capitala imperiului), peste dealurile înalte ale Caraşovei, constructorii locomotivei au făcut şi un…car mare. La care au înjugat vreo 20 de perechi de boi, şi i-au mânat vreo două săptămâni până la Baziaş. -Aia ce era, nu era integrare europeană? Cât de europeni suntem acum, cât de integraţi suntem azi în lumea bună a tehnicii? -se întreba omul, Dumnezeu să-l odihnească!…
Integrarea, de după regionalizare, va fi urmată de un alt “Plan”. Fără Valev. Dar şi fără români pricepuţi…Iar un alt Costin Murgescu nu avem…

Comentarii FB

comentarii




Răspuns la “Pixul negru. Un alt “plan” de integrare? Dar fără…Valev!

  1. gica contra

    O tempora! O mores!
    Slabi rău sovieticii ăia, de-i birui Ghiţă de la sculărie, nu singur, ci bine sfătuit, în problema agrară şi Niculae de capul lui, când organiză, cu voie de la comenduire, un mare meeting patriotard prin pa’şopt … scuze şaişopt!
    Şi ce tineri ….!
    Faza cu boii trăgând cea mai modernă locomotiva a vremurilor e antologica. Cu caii era de neimaginat. Spre deosebire de boi, cu caii – ăia de nu mor când vor cânii – am stat tot timpul pe minus.
    Ăştia de azi trag tare să ne scape de un alt plan mârşav, al EU şi USA care vor să ne bage cu forţa în civilizaţie, în loc să ne lase-n durerea noastră … cu nostalgii cu tot!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

15 − patru =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Cum arată șantierul drumului județean Hunedoara – Călan         Bazinele cu apă minerală de pe Valea Mureșului         Ce trebuie să știe turiștii care vor să urce în Retezat cu mașinile, spre Poiana Pelegii         Tânără tâlhărită de fostul prieten, cu 20 de ani mai mare decât ea         Muzeul mineritului a fost restaurat cu fonduri UE         ADR VEST. Școală din Uricani modernizată cu fonduri UE         ORĂȘTIE. Podul care nu mai leagă comunitatea, ci o desparte         6 august 2020. Omagiu minerilor din Valea Jiului         Ziua Minerului. Povestea revoltei muncitorilor de la Lupeni – 1929         Furturile din Mina Paroșeni nu au leac         Unde trebuie purtată masca de protecție, în municipiul Hunedoara         Conducerea Consiliului Județean Hunedoara solicită măsuri urgente pentru a pregăti unitățile medicale         Sarmizegetusa Regia, vizitată cu masca de protecție pe față         Tineri reținuți în Călan, după ce au tâlhărit un bărbat aflat sub influența băuturilor alcoolice         Cascada Clocota și Germisara, reperele stațiunii Geoagiu Băi         Copil de 6 ani rănit într-un accident pe DN 66. Familia s-a răzbunat pe șofer și pe echipajul medical         Cum a fost înființat Muzeul Societății de Istorie și Arheologie a comitatului Hunedoara         Scene cumplite în Călan: un bărbat a ajuns în stare gravă la spital, după ce a fost tâlhărit         Cadavrul tânărului dispărut de trei săptămâni în Lacul Cinciș a fost scos la suprafață         Tupeul unui șofer îl va costa scump: a lovit un polițist după ce a fost oprit în trafic