Cu un RCA toţi vom fi datori. Pe bune !

editorial (4)Se pare că promoţia asta la RCA-uri a fost luată în serios de asiguratorii români. În ultimele două săptămâni au apărut informatii că mai multe societăţi de asigurare din România, în frunte cu Astra,  vor demara o acţiune de lobby pentru modificarea legii privind asigurarea de răspundere civilă auto în aşa fel încât răspunderea pe poliţa RCA să treacă de la automobil la şofer. Acum să ne imaginăm familia Popescu, unde soţul şi soţia au permise de conducere şi din această primăvară fiul lor dobândeşte şi el dreptul de a conduce Skodiţa de 10 ani. Nu va mai fi la fel de simplu. Dacă până acum Popeştii plăteau RCA-ul pe maşină undeva la două milioane de lei pentru şase luni, acum vor trebui să scoată din buzunar cel puţin şase milioane de lei pentru ca toţi şoferii din familie să poată conduce legal maşina. Pentru şoferii din ţara asta, noul RCA, dacă va fi adoptat în forma “pe persoană fizică” seamănă cu un bir otoman.

Noua filosofie a asiguratorilor ascunde însă o criză profundă în sistem. Nu sunt bani. Preţul poliţelor este prea mic, iar daunele sunt din ce în ce mai mari. Românul plăteşte poliţa cu 100-110 euro, că nu are mai mult, dar ungurul sau cehul ajung la 4-500 de euro, preţuri, zic-specialiştii, sustenabile. Adică nu ai probleme cu deconturile atunci când îţi îndoi automobilul sau te accidentezi. În lumea asiguratorilor eficienţa produsului se măsoară prin aşa numita “rată combinată”. E practic un raport între cheltuieli şi venituri. Evident, ca să nu pierzi, raportul acesta trebuie să fie 1, adică 100 %. În prezent, în piaţa RCA din România rata combinată depăşeşte 150%. Adică cheltuielile cu valoarea daunelor plătite, cu comisioanele brokerilor, ale agenţilor şi costurile administrative sunt profund nesatisfăcute de preţul cerut pe RCA.

În România sunt acum circa şase milioane de permise de conducere şi aproximativ cinci milioane de maşini. Întrebarea este dacă milionul acela de RCA-uri în plus va fi o poliţă suficient de solidă ca să evite prăbuşirea industriei asigurărilor din România.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1 × 1 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
ACTUALITATE
Muzeul mineritului a fost restaurat cu fonduri UE         ADR VEST. Școală din Uricani modernizată cu fonduri UE         ORĂȘTIE. Podul care nu mai leagă comunitatea, ci o desparte         6 august 2020. Omagiu minerilor din Valea Jiului         Ziua Minerului. Povestea revoltei muncitorilor de la Lupeni – 1929         Furturile din Mina Paroșeni nu au leac         Unde trebuie purtată masca de protecție, în municipiul Hunedoara         Conducerea Consiliului Județean Hunedoara solicită măsuri urgente pentru a pregăti unitățile medicale         Sarmizegetusa Regia, vizitată cu masca de protecție pe față         Tineri reținuți în Călan, după ce au tâlhărit un bărbat aflat sub influența băuturilor alcoolice         Cascada Clocota și Germisara, reperele stațiunii Geoagiu Băi         Copil de 6 ani rănit într-un accident pe DN 66. Familia s-a răzbunat pe șofer și pe echipajul medical         Cum a fost înființat Muzeul Societății de Istorie și Arheologie a comitatului Hunedoara         Scene cumplite în Călan: un bărbat a ajuns în stare gravă la spital, după ce a fost tâlhărit         Cadavrul tânărului dispărut de trei săptămâni în Lacul Cinciș a fost scos la suprafață         Tupeul unui șofer îl va costa scump: a lovit un polițist după ce a fost oprit în trafic         Bărbat condamnat în dosarul morții unui copil de șase ani, din Hunedoara         Polițistă atacată de o tânără într-un bloc din Hunedoara. Agresoarea, mamă a trei copii și însărcinantă, făcea chef în toiul nopții         Adolescentă răpită din Cartierul Muzicanților – Geoagiu         Carte veche din 1863, restaurată la Muzeul Civilizației Dacice și Romane din Deva