EDITORIAL SPORTIV. Asul din mânecă

În primele zile ale acestui an 2016,  Federaţia Română de Fotbal a trimis o înştiinţare asociaţilor judeţene prin care anunţa că laureatele ligii a patra vor fi obligate să deţină certificatul de identitate sportivă pentru a participa, în vară, la barajul de promovare în eşalonul al treilea, întrecere aflată sub tutela forului condus de Răzvan Burleanu. Până aici nimic nou.

Asociația Județeană de Fotbal Hunedoara a trimis un fax echipelor cu pretenții la promovare înștiințându-le despre acest aspect în urmă cu ceva timp.  Mă întreb: oare de ce? De ce acuma la final de campionat, când mai sunt trei etape, iar trei echipe au șanse de a câștiga campionatul și de a accede la barajul de promovare în liga a III-a:  ACS Șoimul Băița, AS Hercules Lupeni și CS Inter Petrila? Și anul trecut a fost cerut acest act (certificat de indentitate sportivă), dar anul acesta Federația Română de Fotbal a întârziat cu comunicatul, făcându-l public abia după sfârșitul primului tur de campionat, iar AJF Hunedoara, la rândul ei, să-l transmită echipelor de fotbal din județ. Știe ea „județeana de fotbal” ceva și nu ne spune în privința acestor certificate de identitate sportivă?

Dintre cluburile care au șanse (din Liga a 4-a) să participe la jocurile de baraj, noi am aflat, însă, că toate trei au un C.I.S. eliberat de M.T.S., cu deosebirea că una dintre ele mai trebuia să facă „un pas”, adică afilierea la FRF și plătit taxa. Ne-am interesat și noi la FRF, serviciul taxe și impozite, cât ne mai costă o afiliere, răspunsul: 560 de lei, fără să punem în calcul taxele anuale, obligațiile ce-i revin Asociației an de an, după afiliere, asta pentru o informare corectă a cititoriilor.

La nivel județean, toate echipele afiliate, cele care participă în campionatul județean de fotbal, au certificate de identitate sportivă, document din care reiese că acestea sunt o structură sportivă afiliată la A.J.F. Hunedoara și că pot participa la mai multe sporturi. Numai că acest C.I.S. eliberat de DJTS Hunedoara este valabil doar pe raza județului care l-a eliberat și, cel mai important, nu creează “relații contractuale” între jucători și club, adică este NON-AMATOR, amator pe înțelesul tuturor. Participi la competiție din plăcere, fară nici o pretenție financiară (legală) de la club. Există însă și al doilea C.I.S.  pe care ți-l eliberează Ministerul Tineretului și Sportului, care creează relații contractuale de muncă.

Acest document este obligatoriu dacă treci la fotbalul național, cu afiliere la F.R.F.. Clubul trebuie să încheie contracte sau convenții civile cu toți jucătorii și antrenorii, din acel moment aceștia devenind “PROFESIONIȘTI”, indiferent la ce nivel valoric evoluează. Diferența este că, la nivel național, C.I.S.-ul eliberat de M.T.S. este obligatoriu, iar la nivelul județului nu este obligatoriu acest C.I.S., ci cel eliberat de  DIRECȚIA JUDEȚEANĂ DE TINERET ȘI SPORT.

Avantajele pe care le creează acest C.I.S. unui club sunt că acesta devine “profesionist” și poate legitima jucători amatori de unde dorește, când dorește (mai puțin ultimele 6 etape), de la orice club, având drepturi, dar și obligații față de jucători. Mai trebuie menționat că F.R.F. nu primește la jocurile de baraj echipe de amatori fară C.I.S. eliberat de M.T.S. De aceea, pentru echipele care vor participa la jocurile de baraj este obligatoriu acest document.

 

Lămuriri legale

 

Să intrăm în legislație, să specificăm care este diferența dintre o Asociație sportivă și un Club sportiv de drept public sau privat.

Asociațiile sportive sunt structuri sportive fără personalitate juridică, se pot constitui ca societăți civile particulare în condițiile Codului civil. Constituirea unei asociații sportive fără personalitate juridică dă dreptul acesteia la obținerea unui certificat de identitate sportivă, precum și la afilierea la asociația județeană pe ramura de sport corespunzatoare, în vederea participării la competițiile sportive oficiale locale, până la nivel de județ ( alin.1, art 25. legea educației fizice și sportului nr.69/2000); Asociațiile Sportive se pot constitui și în cadrul instituțiilor publice și private ca unități fără personalitate juridică ( alin 2, art.25, legea 69/2000);

Cluburile sportive de drept privat sunt structuri sportive cu personalitate juridică, constituite în condițiile legii 69/2000 și a O.G. 26/2000 cu privire la Asociații și Fundații (alin.1, art.26, legea 69/2000); Cluburile sportive de drept privat sunt persoane juridice de drept privat, structuri fără scop lucrativ sau societăți comerciale pe acțiuni ( alin.2, art.26, legea 69/2000); Cluburile sportive de drept privat, fără scop lucrativ, sunt persoane juridice nonprofit, constituite în condițiile legii, ca structuri mono- sau polisportive ( art.27, legea 69/2000); Cluburile sportive au regim propriu de administrare și de gestionare a bugetului și patrimoniului aprobat de adunările generale ale acestora, în condițiile legii ( alin.1, art.28, legea 69/2000); Cluburile sportive se supun în fiecare an verificărilor financiare potrivit legii (alin.2, art.28, legea 69/2000); Cluburile sportive, indiferent de forma de organizare prevazuta de prezenta lege, vor respecta prevederile specifice din normele si regulamentele federatiilor nationale si, dupa caz ale ligilor profesioniste din ramura de sport respectiva ( alin 6, art.28, legea 69/2000).

Cluburile sportive de drept public sunt persoane juridice, înființate ca instituții publice în subordinea organelor administrației de stat și au drept obiect de activitate performanța, selecția, pregătirea și participarea la competiții interne și internaționale. (alin.1, art.29, legea 69/2000); Cluburile sportive de drept public, mono sau polisportive se organizează și fucționează după regulamente proprii. Acestea se bucură de drepturile conferite de lege, cu excepția implicării patrimoniale a autorității publice careia i se subordonează,  (alin. 2, art.29, legea 69/2000); Cluburile sportive se supun în fiecare an verificărilor financiare potrivit legii (alin.2, art.28, legea 69/2000); Cluburile sportive, indiferent de forma de organizare prevăzută de prezenta lege, vor respecta prevederile specifice din normele și regulamentele federațiilor naționale și, după caz ale ligilor profesioniste din ramura de sport respectivă (alin 6, art.28, legea 69/2000).

Comentarii FB

comentarii


TAG


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

douăzeci − trei =

ACTUALITATE
ADVERTORIAL. Educația financiară este vitală pentru un antreprenor         BIROCRAŢIA SUFOCĂ ROMÂNIA. Două miliarde de euro de la UE n-au mai ajuns la drumurile patriei         INSTITUŢIA PREFECTULUI. Lista despăgubirilor a fost aprobată de Guvern         O tânără a fost jefuită în Hunedoara         Accident în Hunedoara, produs de un bărbat de 71 de ani         PROIECT PILOT. Tablete pentru elevi şi laptopuri pentru dascăli, moca, de la stat         Pagube de peste jumătate de milion de lei în judeţul Hunedoara         Aproape 200 de cadre didactice, cercetători, academicieni și scriitori au dat publicității apelul ”Dreptul la Educație”         Ministrul Turismului la Geoagiu Băi. Mircea Titus Dobre: „Ce a fost până acum a fost o pancartă”         Drumul Ilia – Gelmar se va face cu 40 milioane euro, bani europeni         Semnal de alarmă: Hunedoara înconjurată de terenuri poluate. Cât de nocive sunt haldele de steril         Imagini aeriene de pe Lotul IV al Autostrăzii Lugoj – Deva. Cum s-a lucrat (VIDEO)         Atenționare meteo: cod galben de ploi și vijelii!         Scandal în trafic cu urmări grave, filmat de un martor (VIDEO)         Accidentul rutier din intersecția de la Sântuhalm. Cine a fost vinovat         Violenţă de limbaj, bagatelizată de câţiva magistraţi hunedoreni         Lăsați copiii la școală, nu la spital! Trotuarul nu este loc de parcare         Zilele Maghiare din județul Hunedoara vor debuta vineri         Când va fi modernizat Drumul Judeţean 687 Hunedoara – Călan         Ce soartă va avea Muzeul Aurului din Brad