Steagul României şi maşina comunismului – dar totuşi, nu aruncaţi gunoiul pe jos!

sanduSe povesteşte că la un moment dat, maşina comunismului a rămas în pană. Se dau jos din ea Lenin, Brejnev, Mao, Fidel Castro, Ceauşescu, mă rog, toţi liderii comunişti mai importanţi, se învârt în jurul ei, mai dau câte-o cheie, încearcă s-o împingă, nimic… În disperare de cauză, decid că ar trebui chemat proiectantul. Zis şi făcut – îl cheamă pe Marx. Vine omul, încearcă şi el s-o pornească, tot nimic. Le cere să ridice capota motorului. Cum se uită, cum un zâmbet îi înfloreşte pe faţă. „”,Păi bine, fraierilor, e clar de ce nu merge. Când am proiectat maşina asta, am spus clar – motorul atât (deschide braţele la maxim, indicând o dimensiune mare) şi claxonul atât (apropie mult palmele, sugerându-le un claxon mititel). Maşina voastră e taman pe dos – claxonul îţi sparge urechile, motorul abia se vede…”

Probabil că maşina comunismului o fi avut şi alte hibe, este însă cert că în ultimii ani, în toate ţările comuniste, claxoanele funcţionau la putere maximă, pe când motoarele tuşeau, înecate. Singure claxoanele nu au putut salva nimic, nu au putut păcăli pe nimeni – aşteptata prăbuşire a capitalismului (bun, rău, cum e el…) nu s-a produs, oamenii muncii de la oraşe şi sate nu au răsturnat orânduirea cea crudă şi nedreaptă, socialismul multilateral dezvoltat nu a izbândit. Ce-i drept, maşina de propagandă a fost ultima care şi-a dat sufletul, transmiţând, cu hârâit sumbru de goarnă funerară, moştenirea ei sforăitoare celor ce vor veni…

Între ei, peste decenii, o mână de entuziaşti fabricanţi de claxoane textile, mai bune pentru Guiness Book decât pentru a exalta simţămintele patriotice ale conaţionalilor noştri, bănuiţi de bruşte amnezii şi ameninţaţi astfel cu pierderea identităţii. Căci cum altfel se poate interpreta ambiţia de a fabrica cel mai mare drapel al României care s-a văzut vreodată, prezentat din toate unghiurile, de la sol şi din aer, cu muzici maiestuoase şi mobilizatoare, însoţit de comentarii tiribombiste, în urma cărora românul ar fi trebuit să facă ce?

Ei bine, în afara unor patrioţi profesionişti, gata mereu să creadă că suntem victimele absolute ale istoriei, că harnicul nostru popor şi frumoasa noastră ţărişoară ar fi arătat precum grădina Raiului dacă Occidentul şi mai ales americanii nu şi-ar fi băgat coada, efectul a fost practic nul, performanţa fiind mai degrabă a industriei textile româneşti (sau a ceea ce a mai rămas din ea – distrusă fiind, de bună seamă, de uneltirile iudeo-masonice). În termeni de reclamă, producătorul a marcat spectaculos, s-a făcut ceva rating (dar promovarea este tot un fel de propagandă), au apărut nişte replici feisbuchiste simpatice cu acea carpetă „Răpirea din serai”, dragă românilor antedecembrişti, şi asta a fost tot.

Deşi suntem obişnuiţi cu propaganda privită în sens strict peiorativ (tot reminiscenţă comunistă), există şi propagandă pozitivă. Asta cu drapelul a fost o splendidă inutilitate, cu scopul de a servi promovării propagandistului, fără vreun efect asupra adresantului. Din acest punct de vedere, un spot simpatic este mult mai util, fără fanfară şi mobilizare. Urmăriţi-l aici:

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151413989771500&set=vb.281118106499&type=2&theater

 

 

Comentarii FB

comentarii




2 Răspunsuri la “Steagul României şi maşina comunismului – dar totuşi, nu aruncaţi gunoiul pe jos!

  1. nefertika

    Steagul uriaș nu a fost decât o încercare penibilă de a promova o televiziune în care fiecare emisiune seamănă cu o adunare de securiști certându-se care să-l bată primul, în celulă, pe Coposu. Numai că a fost o promovare prin implozie: s-au felicitat între ei și atât. Nu are nicio legătură cu patriotismul și buna credință.
    Pentru curățenia textului, fără supărare, poate vă uitați la „înnecate” și „porpagandistului”…

    Răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

optsprezece + șaisprezece =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Șoseaua spre Lacul Cinciș a intrat în reparații         Accident extrem de grav pe șoseaua Hunedoara – Deva         Accident produs la beție         Accident pe DN 66, produs de un tânăr         Accident pe DN 7 produs de un camionagu turc         De la Petroşani, la Deva/ Fost director al CEH în litigiu cu compania energetică         Rute ocolitoare pentru a evita aglomerația de pe șoseaua Deva – Lugoj         Red Bull Romaniacs se implică în două proiecte sociale în Valea Jiului         Construcția artezienelor din centrul Hunedoarei poate începe         PORTRET. Xenia, prinţesa războinică din ringul de box         Accident cu motocicleta, pe Transalpina         Accident pe autostrada A1, la Orăștie         Natura îşi face dreptate pe Defileul Jiului. Apele îşi recuceresc vechile albii         Se strâng ajutoare pentru sinistraţi         Muncitoarea care și-a atacat șeful cu un cuțit a fost reținută pentru 24 de ore         Primăria solicită fonduri UE pentru Cetatea Devei         Buget negativ pentru CEH. Pierderea e imensă         Școala veche de patru decenii intră în reabilitare         Incident grav în fabrica de cablaje: o angajată și-a înjunghiat șeful         Razie în Petroşani