La un pas de instanţă! Mizeria din Gara Petroşani, reclamată la Serviciul Medical de la Transporturi

Mizerie, condiţii inhumane pentru aşteptarea trenurilor şi o sală de aşteptare deschisă cu program scurt. Aşa se prezintă Staţia CFR Petroşani, cosiderată “o umilinţă” pentru Valea Jiului, mai ales că este poarta de intrare în municipiul Petroşani, declarat staţiune de interes naţional.

Sătul să tot privească neputincios cum Gara din Petroşani devine un spaţiu nesigur şi insalubru, un consilier local din Petroşani a trimis o scrisoare către Serviciul Medical din cadrul Ministerului Transporturilor. Consilierul Viorel Pascu este de părere că acesta este cel care ar trebui să vegheze la sănătatea publică a cetăţenilor care trec prin gările din România.

“Ani la rand, administraţiile locale din Petroşani au cerut proprietarului Staţiei CFR Petroşani să-şi reabiliteze clădirea veche de mai bine de 100 de ani, pentru că reprezintă un pericol public. Cert este că poarta de intrare feroviară în Municipiul Petroşani este într-o stare jalnică, iar clădirile reprezintă un adevărat pericol pentru călători. În condiţiile în care Consiliile Locale împreună cu Administraţiile Publice Locale din Valea Jiului încearcă să găsească alternative viabile la minerit, la capitolul investitori şi turism cultural, ne-am prăbuşit în meandrele lipsei de interes al Ministerului Transporturilor. Cine coboară în Gara Petroşani, are sentimentul că se află într-o gară de oraş din anii celui de-al doilea război mondial, unde se află şi un lagăr. Gara Petroşani este o dezolantă poartă de primire a turiştilor, unde îţi poate cădea ceva în cap sau te poţi împiedeca pe peroanele de coşmar. Nu poţi căra o valiză decât în braţe. Cu personal subdimensionat, dezordinea şi mizeria este la ea acasă. Firme de prestări servicii impuse de la centru, nu-şi fac treaba, creând un disconfort, imediat ce ajungi în gară”, se arată în memorial trimis Serviciului Medical al Ministerului Transporturilor.

Nici toaletele nu sunt ceea ce ar trebui, iar apa potabilă vine doar dintr-o cişmea improvizată, mai arată Viorel Pascu. “Călătorului aflat în Staţia CFR Petroşani, îi este în pericol atât securitatea cât şi sănătatea, dacă vrea să meargă la toaletă. Două toalete ecologice tronează ascunse, fără semnalizare şi îţi este frică să te uiţi la ele, dar să le foloseşti. La 10 m nu poţi să stai. Nu este hârtie igienică, nu este apă. cişmea improvizată zilele acestea de un şef de tură responsabil, nu este suficient. Groapa de gunoi “ neautorizată ” din faţa gării şi copacii care sunt gata să se prăbuşească peste taximetrişti şi maşini, măresc dimensiunea coşmarului acestei staţii de călători”, scrie acesta ministerului de resort.

 

Noaptea, coşmarul este maxim
Noaptea însă, coşmarul atinge dimensiunea maximă. Viorel Pascu atrage atenţia că este foarte greu să găseşti Casa de bilete, iar Sala de aşteptare este deschisă doar când sosesc trenurile de călători. “Cu peroane fără iluminat, rişti să ajungi la spital, în loc să ajungi la destinaţie. Peste 0,6 m este înălţimea de la peron la scara trenului. Să urci sau să cobori din tren, este un coşmar. Oameni şi copii suiţi pe braţe în vagoane, transformă deplasarea călătorilor cu trenul încă de la început într-o dezamăgire. Un coşmar este să cobori sau să aştepţi trenul în Halta Luca Jiului. Cu peron format din dale sparte, deplasate, fără balustrade, fără toaletă, fără copertină, credem că istoria s-a oprit şi Comunitatea din Valea Jiului se află în sec. XXI. Halta Lunca Jiului este un pericol public”, se precizează în petiţie.
Alesul local precizează că au mai fost informaţi, pe rand, Directorul General al Regionalei CF Timişoara, Ministrul Transporturilor, Direcţia de Sănătate Publică Hunedoara şi Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi solicită o verificare pe teren a celor semnalate.

Este ultima petiţie înainte de instanţă, spune consilierul loca Viorel Pascu, care nu se află la primul demers de acest fel şi care spune că are şi sprijinul Fundaţiei Eco – Civica Bucureşti. Recent, ca urmare a unui demers similar al alesului local, responsabilii de Gara Petroşani au fost sanctionaţi de comisarii de la Protecţia Consumatorului. Amenda a fost aplicată în urma unei sesizări care a vizat starea toaletelor, iar amenda a fosta plicată celor de la Regionala CFR Timiloara. De data aceasta, Viorel Pascu vorbeşte despre întregul peisaj insalubru şi starea de nesiguranţă a călătorilor.

 

Memorii fără finalitate

 

De fapt, după 10 ani de memorii făcute de municipalitatea din Petroşani, Gara dată în folosinţă în urmă cu 145 de ani   rămâne din păcare o ruină, iar responsabilii CFR sau ai Ministerului Trasporturilor nu se mai obosesc nici măcar să răspundă la adresele oficialilor din adminsitraţia publică locală. Prin 2013 responsabilii ministerial dădeau speranţe celor din Primăria Petroşani că situaţia gării va fi rezolvată. Ulterior, au anunţat că nu sunt bani, iar mai apoi s-a aşternut tăcearea mormântală., iar edilii nu au mai primit niciun răspuns la adresele lor. Aflată într-o avansată stare de degradare, Staţia CFR Petroşani ar avea nevoie de un program urgent de reabilitare, însă nimeni de la nivel de decizie nu pare interesat să finanţeze o astfel de lucrare.

O intenție de reabilitare a gării a existat în trecut, dar nu s-a finalizat. A fost făcută o infuzie serioasă de bani în dotarea clădirii aflate în ruină cu geamuri și uși de tip termopan, dar mai apoi nu s-au mai găsit fonduri și pentru finalizarea investiției.În cele din urmă, CFR Călători a decis să renunțe la a mai funcționa în clădirea fostei stații, care a fost încuiată. La începutul anului 2011 se anunța că gară va intră în reparații, dar proiectul a fost amânat, pe motiv că este mai costisitor decât se credea inițial. Şi amânat a rămas!

 

 

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

15 − 3 =

ACTUALITATE
Nicolae Gherghin, colecționarul de timp         3.000 de sancţiuni au fost aplicate de Poliţia Locală Deva         Peste 30 de proiecte de hotărâre sunt supuse dezbaterii şi aprobării Consiliului Local Deva         Schi-alpinismul, recunoscut drept sport olimpic. Selecţia pentru lotul naţional, la finele lui ianuarie         Până acum, 820 de concurenţi vor alerga la înălţime. Pe 17 iunie, la Retezat SkyRace Intersport!         Tragedie pe un bulevard din Hunedoara. Un tânăr a fost implicat într-un accident mortal         Gealaţii lui Arion către secretarul general PNL Hunedoara: „Îţi sparg faţa şi maşina”         Mesajul lui Traian Berbeceanu către ministrul Justiției         Călători străini prin judeţul Hunedoara: „O mică Elveţie!”         Când va fi dată sentința în dosarul de proxenetism al lui Daniel Pleșcan         Peste 100 de jandarmi vor asigura ordinea în stațiunile Hunedoarei         Hoț arestat după ce a atacat paznicii unui transport de cărbune din Valea Jiului         AU DEPUS JURĂMÂNTUL. Poliția Hunedoara se întărește cu 60 de agenți         PROCESUL DECENIULUI. Domeniul Kendeffy din Retezat, la ultimul termen de judecată         Violatorul care și-a mutilat fosta iubită a cerut eliberarea         Tribunalul Hunedoara decide soarta fostului primar Cornel Resmeriță         Ce șanse mai au proiectele de restaurare din Hunedoara depuse la ADR VEST         DOSARELE „PETRU GROZA”. Răfuielile din presa hunedoreană a anilor interbelici         ÎNGRIJORĂTOR: Numărul diabeticilor nou depistaţi a crescut cu o treime în ultimii patru ani         Bibliotecarul Avram Iancu vrea să străbată înot cei 2.860 de kilometri ai Dunării