Fiecare dintre noi e o Giocondă!

Acesta este mesajul piesei „Gicondele” prezentată, duminică, la Deva, de Teatrul „Ariel” din Râmnicu Vâlcea. Un spectacol de avangardă, care îl ajută pe spectator să-şi facă o idee despre capodopera artistică, despre destinul ei şi, mai ales, despre lupta cu kitsch-ul

O familie de Gioconde, obosite de surâsuri forţate şi de statutul de capodoperă, evadează din muzeu şi se confruntă cu realitatea unei lumi într-o perpetuă schimbare.

Dar sub surâsul Giocondei se ascunde fiecare din noi. Pentru că fiecare dintre noi este o capodoperă în pericol.

 

Jumătate educaţie, jumătate entertainment

Pornind de la capodopera lui Leonardo da Vinci, piesa „Giocondele” tratează capodopera de artă – trecând cu umor prin marile curente de pictură, dar şi femeia cu titlu de capodoperă, făcând trimitere la celebritatea fiecăruia dintre noi.

Spectacolul are un text bine gândit – pe alocuri ironic, dar grav, îndemnând la reflexie, care tatează condiţia artei şi a artistului în competiţie cu istoria şi timpul, pe un ton relaxat, spiritual şi într-o formulă de joc liberă de convenţii, apreciată ca inovatoare.

Ludic, vizual şi teatral. Nu informaţii aride, seci, abstracte şi nici concepte rostite cu emfază pe scenă – ci imagini şi situaţii dramatice, limbaj teatral autentic, prin care se încheagă principalele momente din evoluţia teoriilor estetice. În plus, bucurie şi relaxare intelectuală, atunci când publicul recunoaşte tabloul, pictorul, manifestul. O reprezentaţie veselă şi din cale afară de inteligentă – jumătate educaţie, jumătate entertainment.

„Giocondele” e o piesă despre capodopera ca artă dar şi ca operă a creaţiei: Omul – simbolizat prin spectator, care este implicat direct. Dar este, în acelaşi timp, şi un semnal – în ideea de ocrotire a tuturor creaţiilor şi creatorilor atunci când Arta pare că este lăsată să moară, se sinucide, este agresată, ignorată sau chiar ucisă.

Spectacolul a avut premiera în 2004. A participat la numeroase festivaluri de teatru şi a fost prezentat pe mai multe scene din Europa, fiind bine primit de critică şi de public.

Am folosit această ocazie pentru a-l juca în mai multe limbi – în franceză, engleză, în română şi în italiană. Uneori, chiar am amestecat cuvintele şi expresiile dintr-o limbă într-alta”, a explicat regizorul piesei, Doina Migleczi.

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

nouăsprezece − nouă =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Gratuitate la bazinul de înot pentru familia lui Avram Iancu         Portret. Diana Beța – 10 curat la Evaluarea Națională!         Eleva de Nota 10 de la „Decebal”         Salvamont reface traseele din Retezat înaintea începerii sezonului turistic         Restricții pe autostrăzile A1 și A6 până în luna septembrie         Turiștii care vizitează Cetatea Devei au la dispoziție două sisteme de ghidare         Primăria a eliberat, astăzi, autorizația pentru instalația de desprăfuire de la ArcelorMittal         Accident cumplit de muncă în Deva         Amfiteatrul cu 5.000 de locuri, ridicat pe ruinele arenei din Ulpia Traiana Sarmizegetusa         Medalie de aur pentru muzeu, la Salonul Internațional de Invenții și Inovații „Traian Vuia”         Controversele nodului rutier de pe Autostrada Deva – Orăștie, după accidentul soldat cu patru morți         Poliția Locală din Deva a demarat o campanie împotriva celor care împrăștie gunoaiele din tomberoane         Ce soartă are drumul spre Râușor, devastat de viituri         A înfipt cuțitul în soțul ei după un conflict domestic         Rezultatele la Evaluarea Națională         Bazin de înot construit în Petrila         Ursici, satul din Munții Orăștiei unde oamenii trăiesc ca în vremea dacilor         ZILELE CREDINȚEI ȘI CULTURII LA DEVA, ediția a V-a, 25-29 iunie 2018         Drumuri stricate de camioanele încărcate cu lemne         Arte marțiale pe Cetatea Devei