Acarul Păun austriac şi locomotivele lui mâncate de rugină

sanduAceasta este o poveste cu trenuri, în care personaj principal este austriacul Georg Hocevar, despre care eu am mai scris. Acel Georg Hocevar care a fost acuzat de trafic cu locomotive de epocă, într-un exces de zel concentrat asupra unui veritabil acar Păun – probabil că Hocevar nu ştie povestea acarului Păun, însă cu siguranţă îi va prinde sensul. Pe parcursul procesului, scrisesem despre nedreptatea care i se făcea. L-am cunoscut, am stat de vorbă cu el în repetate rânduri şi nu avea deloc aerul unui infractor perfid, pus pe jefuit ţărişoara noastră bravă, apărată cu sârg de generali-şefi de stat major general precum Cioflină sau de miniştri ai apărării precum Babiuc, care nu au înstrăinat pământul probabil doar pentru că nu putea fi cărată tarlaua prin Cipru sau alte paradisuri fiscale, rămânându-i astfel lui Becali, aici, pe pământ strămoşesc. Vedeţi, cumva se leagă totul.

Georg Hocevar a atras şi atenţia presei, obişnuită doar cu afaceri oneroase, petrecute după tipicul carpato-danubiano-pontic, unde profitul este obligatoriu obţinut ilegal sau imoral. În peste douăzeci de ani de aşa-zis capitalism românesc, orice profit a devenit condamnabil, orice afacere este oneroasă, nimeni nu mai are răbdare să analizeze, să se documenteze, să judece comparativ şi să plaseze ceea ce se întâmplă într-un context mai larg. Trăim sub imperiul momentului, pe repede-înainte – o documentare rapidă şi superficială, dublată eventual de un puseu de ură împotriva exploatatorului nemilos şi gata, omul este ţintuit la stâlpul infamiei pentru totdeauna.

După aproape trei ani, vine justiţia şi zice că ba nu, e nevinovat. Între timp, omul nostru a văzut cu afacerea lui s-a dus în cap, este parţial compromis, sătul de primitoarea ţară şi de ospitalităţi prefăcute. În plus, opinia omului de rând este deja formată – manelizat, telenovelizat şi tabloidizat, românul de rând nu prea mai este dispus la sofisticate analize post-factum, mai ales că scandalul este sarea şi piperul său zilnic. Televiziuni epigonice de tip OTV sunt pe cale să apară, spre a exprima frustrări de tot felul, în care se vor regăsi de-a valma doctori care vor să vândă Castelul Corvinilor şi austrieci care sabotează trecutul glorios vânzând locomotive de patrimoniu. Asta în timp ce trenurile reale, nu cele de patrimoniu, circulă cu viteze halucinant de mici, iar adevăratele locomotive de patrimoniu sunt demult oale şi ulcele simbolice, topite de lacomele cuptoare electrice hunedorene. Şi – la fel, am mai spus – şinele mocăniţei pădureneşti, demontate sistematic sub ochii impasibili ai celor mandataţi să aibă grijă de patrimoniu, au fost topite, fără ca veghetorii să se sesizeze că suntem şi noi capabili să distrugem, nu trebuie musai să vină austriecii să ne înveţe. Mocăniţă care trebuie acum (distrusă fiind de ai noştri ca brazii) să facă musai parte din arsenalul turistic al zonei – un hohot enorm de râs răsună peste munţi şi văi, de la gara mică până la Govâjdie!

Am fost plătit de Georg Hocevar să-i scriu editoriale favorabile – am primit gratis o călătorie cu trenul pe ruta Brad – Crişcior, la vreme de iarnă (dus-întors!) şi un pahar de vin fiert.

Comentarii FB

comentarii




2 Răspunsuri la “Acarul Păun austriac şi locomotivele lui mâncate de rugină

  1. nefertika

    Acum ceva vreme, două femei de prin zona Bradului, de peste 70 de ani, erau condamnate în primă instanță la vreo 3 ani de pușcărie cu executare pentru câțiva știuleți de porumb duși acasă la fiert. Alt personaj, mai bătrân decât doamnele, primea condamnare în primă instanță la ani buni de pușcărie cu executare pentru că s-a sprijinit de pereții putreziți ai unei latrine din vârful dealului și aceștia au cedat. Atât am avut de spus.

    Răspuns
  2. romanasul de dupa coltz

    Domnule Gruian, asta e ideea. Daca noi nu suntem in stare sa ne punem in valoare patrimoniul, nici altii, mai vrednici, nu trebuie lasati! Sa le dam la oase ! Deci, in context, nici o sansa sa iasa cineva la cal cu Free Hocevar. Noroc cu Justitia asta, care cand e, cand nu e, legata la ochi ! De mai bine si inainte !

    Răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

16 − treisprezece =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Accident rutier grav pe DN 7: șapte oameni au fost răniți         Ce acte a solicitat Corpul de Control din Energie de la CEH         Muncitorii de pe autostradă intră în concediu         Doi magistrați de la Tribunalul Hunedoara au ieșit la pensie         Un cor din Coreea de Sud a concertat la Castelul Corvinilor         Castelul baronului Nopcea, lăsat în ruină         Târgul de fete de pe Muntele Găina         Momente cumplite pentru tânăra care se prostitua în garsoniera pe care o împărţea cu iubitul ei         Mall-ul de servicii al Primăriei Deva a fost inaugurat         Carmen Hărău (PNL): Nu batjocoriți speranța a 5 milioane de pensionari!         Zonă cu restricții pe autostrada A1!         Răsturnare de situaţie. Procesul stimulentelor de la Petroşani o ia de la capăt         Corpul de Control al Ministerului Energiei, trimis la CEH         Clădirile Colegiului Matei Corvin vor fi reabilitate pe fonduri UE         Copil de opt ani rănit într-un accident rutier         Femeie înșelată în Hunedoara         Crimă înfiorătoare în Orăştie: un tânăr de 20 de ani a murit, înjunghiat în inimă, de un vecin         Mort în surparea din subteranul Minei Lupeni         Trubaduri în Cetatea Devei         Surpare la Mina Lupeni!