Zeci de tei de pe Bulevardul Decebal din Hunedoara vor fi tăiați

Circa 50 de arbori de pe Bulevardul Decebal (Drumul Județean 687 Hunedoara – Călan) vor fi tăiați, în toamna acestui an sau în primăvara anului viitor. Consiliul Județean Hunedoara, care în parteneriat cu Primăria Hunedoara derulează proiectul de modernizare al DJ 687 a explicat ce se va întâmpla cu arborii, cei mai mulți din specia tei.

„În intravilanul municipiului Hunedoara se desfășoară lucrări de deviere a rețelelor electrice și pregătire a terenului în vederea lărgirii părții carosabile prevăzută a se realiza în cadrul proiectului Modernizare DJ 687, Sântuhalm – Hunedoara – Călan (km 13+050-km22+791), investiție finanțată din fonduri nerambursabile prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020, axa prioritară 6, prioritatea de investiții 6.1. De la km 13 la km 14 al drumului, acolo unde se impune, vor fi tăiați o parte dintre copaci pentru a face loc celei de-a treia benzi. Obligatoriu, la finalul proiectului, terenul afectat va fi adus la starea inițială. Astfel, se va realiza un spațiu verde între limita exterioară a carosabilului și limita trotuarului, unde se vor planta exact aceleași specii de arbori, ca și cele existente în prezent”, a informat Consiliul Juețean Hunedoara.

Investiția în modernizarea Drumului Județean 687, pe tronsonul Hunedoara – Călan, de peste nouă kilometri, se află în faza de licitație publică. Proiectul, finanțat de Uniunea Europeană  în cadrul Programului Operaţional regional 2014 – 2020, are o valoare de 36,39 de milioane de lei. Consiliul Judeţean Hunedoara va contribui la realizarea lui cu 3,8 milioane lei, sumă care va acoperi cheltuielile neeligibile ale proiectului şi cota de cofinanţare de 2 la sută ce revine administraţiei judeţene. În urma investiţiei derulată pe 48 de luni, drumul va fi lărgit la şase metri, având acostamente de câte un metru, iar reabilitarea sa va duce la creşterea siguranţei rutiere, a fluidizării traficului şi a vitezei medie de deplasare pe tronsonul Hunedoara – Călan. Proiectul mai include construirea unor rigole de scurgere pentru apele pluviale şi o bandă de urcare pentru maşinile grele, pe o lungime de 1,2 kilometri.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

17 − 5 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Soarta minelor Lupeni şi Lonea e pecetluită. Nici măcar nu sunt luate în calcul în Strategia Energetică a României         Tânăr prins la furat în Hunedoara         Zilele Maghiare din Județul Hunedoara – 22-30 septembrie 2018         Episcopia Devei și Hunedoarei a câștigat procesul pentru numele și imaginea duhovnicului Arsenie Boca         Arborii de pe Bulevardul Corvin au fost extrași, pentru noua pietonală. Vor fi plantați alții în locul lor         Copilă de 10 ani, rănită pe trecerea de pietoni         Accident grav în Deva         Nicio speranță pentru gara Hunedoarei și pentru calea ferată spre Simeria, la șase luni de la închidere         CEH furnizează servicii de sistem de cel puţin 400 MW până în 2020         O seară de astronomie, airsoft pe timp de noapte și concert rock în Cetatea Devei         Expoziție la muzeu: „Frumusețea neconvențională. Arta tatuajului”.         Mircea Nistor a fost propus cetățean de onoare al județului Hunedoara         Lansare de carte: Dumitru Tâlvescu, volumul de versuri „Prosperia”         PE MINUS/ Rectificare de buget negativă la Lupeni. Primarul vrea să meargă în instanţă!         SALVARE LA ÎNĂLŢIME/ Simulare de cutremur la Vulcan. Cum a decurs exerciţiul         Super-tunelul construit la Orăștie, pe magistrala feroviară de mare viteză         Bani europeni pentru reabilitarea termică a blocurilor din Deva         Cronica unei ecologizări mânjite populist de primarul Cazacu         „Găinarii” lemnelor de foc amendați de Poliție         A secat complet Lacul Săulești