Viceprimarul din Bănița a fost condamnat. Rechizitoriul accidentului în care a murit un motociclist

Magistrații Curții de Apel Alba Iulia l-au condamnat la doi ani de închisoare, cu suspendare, pe Ionel Martin Burlec (45 de ani), viceprimarul comunei Băniţa.

Fost primar al comunei din Valea Jiului la momentul tragediei din 2012, şi fost consilier judeţean, Burlec a fost judecat pentru ucidere din culpă, fiind acuzat că a provocat un accident rutier în care a murit un tânăr motociclist. Magistraţii au menţinut pedeapsa primită de Burlec, în luna mai, la Judecătoria Haţeg, unde procesul a fost judecat pe fond. Instanţa a desfiinţat şi a trimis spre rejudecare la Judecătoria Haţeg soluţia cu privire la pretenţiile civile ale familiei victimei.

Accidentul rutier a avut loc în 8 septembrie 2012, pe Drumul Naţional 66 Haţeg – Petroşani, la Merişor.

„În jurul orelor 16,30, în  timp ce conducea  autoturismul marca Dacia Logan pe DN 66, pe raza comunei Băniţa, Martin Burlec a efectuatîn zona intersecţiei DN 66 cu un drum comunal şi cu DJ 666, o manevră de viraj prin loc nepermis,  de pe sensul de mers Petroşani – Haţeg spre sensul de mers Haţeg – Petroşani, prin încălcarea marcajelor longitudinale continue a două benzi de circulaţie, contribuind astfel la impactul cu motocicleta Yamaha, care circula cu viteză peste limita legală din direcţia Petroşani spre Haţeg, impact în urma căruia a decedat pe loc Mihai Sultana, conducătorul motociclului”, se arată în dosar.

Motociclistul, la vederea autoturismului care traversa drumul, a frânat brusc pentru a evita impactul,  s-a răsucit de-a curmezişul drumului şi a intrat în coliziune cu autoturismul care între timp ajunsese pe cea de-a doua bandă a sensului de mers Haţeg-Petroşani. Moartea acestuia a fost violentă şi s-a produs prin zdrobirea capului consecutivă unui politraumatism cu multiple fracturi de boltă şi bază craniană, hemoragiei meningee, dilacerare cerebrală şi de lobi cerebeloşi, fractură dublă stern, multiple fracturi costale, hemotorax bilateral, rupturi pulmonare, fractură atlanto-occipitală, fracturi de membre (braţ drept, braţ stâng, antebraţ drept şi coapsa dreaptă), se arăta în dosar. Niciunul dintre cei implicaţi în accident nu consumase alcool.

„Din Raportul de expertiză tehnică auto rezultă că accidentul rutier s-a produs atât din cauza neacordării priorităţii de trecere motocicletei Yamaha de către Burlec Martin cât şi din cauza deplasării cu o viteză de peste 120 km/h a motocicletei conduse de către numitul Mihai Sultana în condiţiile în care, viteza maxim admisă semnalizată pe respectivul segment de drum era de 30 km/h. Martin Burlec putea preveni producerea evenimentului rutier dacă nu ar fi iniţiat manevra de viraj spre stânga pentru a pătrunde pe sensul de mers Haţeg – Petroşani, a DN 66, iar Mihai Sultana putea preveni producerea accidentului dacă ar fi rămas pe banda aferentă sensului de mers Petroşani – Hateg şi s-ar fi deplasat cu o viteză care să se încadreze în limita admisă pe acel sector de drum (acesta deplasându-se cu 136km/h, iar viteza probabilă la momentul impactului era de 71 km/h)”, se arată în concluziile instanţei de fond.

Manevrele de evitare au fost întreprinse de conducătorul motocicletei, şi nu de inculpat, acesta din urmă fiind cel care a creat starea de pericol prin traversarea drumului prin loc nepermis de legislaţia rutieră, informa instanţa. Martin Ionel Burlec a fost primar al comunei Băniţa în perioada 2000 – 2016.

FOTO: glasul-hd.ro

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

șaisprezece + zece =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Gara Brad, la doi ani de la începerea lucrărilor de reabilitare         Scrisoarea deschisă a primarului Marcel Goia: „Autoritățile Publice Locale, bătaia de joc a Statului Român”         Traseu turistic refăcut de salvamontiști în Retezat         Rezultatele Bursei locurilor de muncă pentru absolvenţi – 19 octombrie 2018         „Trofeul Cetăţii” – turneu internaţional de şah la Centrul Cultural ”Drăgan Muntean”         Proteste la ArcelorMittal Hunedoara         La Salonul Hunedorean al Cărții, Editura Școala Ardeleană a fost la înălțime         Comunicat de presă (P): Senatoarea PNL, Carmen Hărău: Educația și cercetarea sunt scoase din agenda curentă a PSD         Imagini aeriene de pe Lotul trei al Autostrăzii Lugoj – Deva. Când va fi inaugurat         CE RĂMÂNE DUPĂ RAPORTĂRILE MĂREŢE. Incompetenţa şi angajările „pe pile” falimentează turismul hunedorean         Orchestra Metropolitană București concertează la Castelul COrvinilor         18 octombrie 1409 – ziua istorică a Huniazilor         Deva – un oraș ecologic și durabil         Scandal în jurul unui bal al bobocilor. Un preot s-a revoltat pentru tema aleasă: Demoni vă doriţi, demoni veţi avea în şcoli în loc de elevi”         Cetatea Blidaru, locul de vis din patrimoniul UNESCO, ignorat de autorități         Vârstnic jefuit în scara blocului         Lansare de carte         Zilele icoanei încep la Deva         Transporturi agabaritice pe ruta Nădlac – Hunedoara         Salonul Hunedorean al Cărții în anul Centenarului