Un an de la data la care trebuia finalizată Autostrada Deva – Lugoj

Termenul la care Loturile II, III și IV din Autostrada Lugoj – Deva urmau să fie finalizate, potrivit contractului semnat în 2013 între fosta Companie Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) și constructori a fost 27 mai 2016. A trecut însă un an de la data stabilită, iar în prezent doar 16 kilometri din Lotul II al viitoarei autostrăzi au fost deschiși circulației.

Lucrările pe cele trei tronsoane ale autostrăzii au întâmpinat întârzieri din cauza unor probleme tehnice și a lipsei unor avize de construcții și de mediu, însă potrivit conducerii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, cu excepția sectoarelor unde vor fi realizate ecoducte de pe Lotul II, până la finalul acestui an, proiectele vor fi realizate.

În ultimele săptămâni, ritmul în care are loc execuția proiectelor de infrastructură pe Autostrada Lugoj – Deva a crescut, potrivit informărilor reprezentanților CNAIR. Sâmbătă seara, pe Lotul IV, după ora 20:00, câteva zeci de muncitori și utilaje încă se aflau la lucru pe Lotul IV, în zona viitorului nod rutier de la Șoimuș. „În aceste zile, pe cele trei loturi au fost executate, printre altele, următoarele lucrări: la elemente de colectare și scurgere a apelor, umpluturi la corpul autostrăzii, îmbrăcare taluz și acostamente, infrastructuri la pasaje, relocări drumuri locale și de utilități, ziduri de sprijin, garduri de împrejmuire, hidroizolații, diferite săpături și taluzări, s-au montat stâlpii de iluminat în nodul Margina, au avansat lucrările la spațiile de servicii de pe Lotul II, iar pe Lotul III a început producția de mixtură asfaltică”, a informat Direcția Regională de Drumuri și Poduri, pa pagina de Facebook a instituției.

Autostrada Lugoj – Deva va însuma 100 de kilometri, care înainte de începerea lucrărilor au fost împărțiți în patru loturi.

Lotul I, dintre Traian Vuia – Sanovita, de 27,4 kilometri a costat 681,04 milioane lei și a fost inaugurat în decembrie 2013. Lotul II, între Coșevita – Traian Vuia va avea o lungime de 28,6 kilometri, valoarea contractului încheiat în octombrie 2013 fiind de 562,73 milioane lei, fără TVA, din care 85 la sută reprezintă finanţare de la Uniunea Europeană, prin Fondul de Coeziune. Lucrările au demarat la începutul anului 2014, iar în martie 2017 au fost deschiși traficului rutier 16 kilometri. În aceeași perioadă au demarat și lucările la Lotul III. Tronsonul este realizat între Coșevița și Ilia și va avea 21,1 kilometri, valoarea proiectului fiind de 578 de milioane de lei, fără TVA. Lotul IV, între Ilia și Șoimuș (Deva), va avea 22,1 kilometri, costul său fiind estimat la 419,4 milioane lei fără TVA.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

18 + 6 =

ACTUALITATE
Dosarul fostei case a președintelui Klaus Iohannis a ajuns pe rolul Tribunalului Hunedoara         Istoria bogatei familii Kendeffy care a stăpânit Retezatul         S-au înmulțit cazurile de înșelăciune în județul Hunedoara         Pericolele din iarbă: cum ne păzim de vipere și căpușe         Un business profitabil, gestionat din fața computerului         Moțiunea de cenzură a fost adoptată oficial. Guvernul este demis         Escrocii au făcut noi victime în Hunedoara         Castelul Corvinilor, magnet pentru afaceriști         Tinere accidentate pe serpentinele de la Cinciș         A alertat Poliția degeaba         NECONVENŢIONAL, DAR EFICIENT.„Bona albaneză” a liberalilor hunedoreni a spart târguiala PSD – UDMR         Strada Lipscani revine la viață: peste 1.000 de umbrele o vor colora         Avram Iancu a început aventura pe Dunăre         SenseLimitedEdition: tinute rafinate pentru evenimentele verii         Peste 2.700 de elevi de clasa a VIII-a au participat la prima probă a Capacității         Povestea neștiută a ultimului mare dezastru din Mina Lupeni         Mihael Melczer, membru în Consiliu de Administraţie al Complexului Energetic Hunedoara         Ce pedeapsă a primit escrocul de pensionari prin „metoda Accidentul”         O tânără băută la volan a intrat cu mașina într-un stâlp         Tânără lovită de mașina condusă de un șofer băut