Șoseaua Deva – Hunedoara – Călan va fi modernizată pe fonduri UE, doar pe jumătate

Şoseaua Hunedoara – Călan, care face parte din Drumul Judeţean 687 va fi modernizată pe fonduri de la Uniunea Europeană, în timp ce primul tronson al DJ 687 (Sântuhalm – Hunedoara) a fost exclus din proiectul iniţial

Proiectul de modernizare a celui mai circulat tronson de drum judeţean din Hunedoara nu a mai prins finanţare de la Uniunea Europeană. De mai mult de doi ani, autorităţile judeţului Hunedoara anunţau marele proiect de reabilitare a celor 10 kilometri dintre Sântuhalm şi Hunedoara, o şosea extrem de degradată.

În urmă cu un an, Consiliul Judeţean Hunedoara anunţa că a propus două proiecte de infrastructură pentru care se va accesa finanţare în cadrul axei prioritare 6 – Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională a POR 2014-2020. Reprezentanţii Consiliului pentru Dezvoltare Regională Vest au precizat că în lista proiectelor prioritare se afla modernizarea şoselei Sântuhalm (Deva) – Hunedoara – Călan, investiţie estimate la 13,5 milioane de euro. De asemenea, pe lista priorităţilor se afla şi culoarul de trafic Mureş Nord, care prevede reabilitarea DJ 706 A Ilia – Brănişca – Păuliş, reabilitarea drumului Lunca – Băiţa – Vălişoara, reabilitarea DJ 761 Şoimuş – Certejul de Sus – Geoagiu Băi, reabilitarea DJ 107A de la limita judeţului Alba – Geoagiu – Bobâlba – Chimindia – Bârsău, reabilitarea DJ 705 Geoagiu – Almaşu Mic de Munte – limita judeţului Alba şi reabilitarea DJ 705 Geoagiu – Geoagiu Băi, cu o valoare totală estimată la circa 30 de milioane de euro. „Drumurile selectate au îndeplinit anumite condiţii. Una dintre ele este să facă legătura între două sau mai multe localităţi, iar alta, la fel de importantă, este să faciliteze accesul spre autostradă, spre Reţeaua Trans-europeană de Transport (TEN-T)”, declara, în august 2015, Adrian David, preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara.

În prezent, potrivit reprezentanţilor Consiliului Judeţean Hunedoara, proiectul de modernizare pe fonduri de la UE prevede doar reabilitarea tronsonului dintre Hunedoara şi Călan, de aproximativ nouă kilometri, în timp ce pentru porţiunea Hunedoara – Sântuhalm, reabilitarea se va face din alte surse de finanţare.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

12 − doi =

ACTUALITATE
Femeie ucisă de soț și incendiată: bărbatul a încercat apoi să se omoare         Demisie în spital, după moartea fetiței de un an și zece luni         PLATOUL VÂRTOAPELOR. Locul de unde ghioceii, ca nişte clopote ale tăcerii, ridică liniştea lumii la cer         Mămicile au protestat în Hunedoara, după moartea fetiței de un an și 10 luni         Spărgători din Hunedoara capturați de polițiști         ÎMPĂDURIRI. Peste 7.000 de arbori vor fi plantați pe „muntele sfânt al dacilor”         SECRETELE HUNEDOAREI. Mănăstirea Prislop supravegheată de securiști în anii 1950. Informator: „Se roagă să revină regele Mihai în țară”         Protestul mămicilor după moartea copilei de un an și 10 luni în spitalul din Hunedoara         Ca-n ţara comandantului Mocanu! Mai avem de aşteptat după rezultatul anchetei Corpului de Control al IGPR         Ziua Mondială a Apei, marcată în școli din mediul rural         Scandalul continuă: Angajaţii UM Orăştie ameninţă cu greva         Mircea Muntean reacţionează         Câinele salvat de pompieri din flăcări, îngrijit la adăpostul din Hunedoara         Un copil a furat o mașină și a ieșit cu ea la plimbare         Spărgător de automate de lapte prins în Deva         Incendiu în pădurea comunei Romos         Cum va fi celebrată Ziua Poliției în Deva și Petroșani         Fetiță decedată în spital         Cum a lovit „blestemul aurului dacic” satele din umbra Sarmizegetusei Regia         EXCLUSIV. Alpiniştii daţi dispăruţi: “Cea mai mare problemă a noastră a fost că nu am putut să comunicăm cu nimeni”