Șoseaua Deva – Hunedoara – Călan va fi modernizată pe fonduri UE, doar pe jumătate

Şoseaua Hunedoara – Călan, care face parte din Drumul Judeţean 687 va fi modernizată pe fonduri de la Uniunea Europeană, în timp ce primul tronson al DJ 687 (Sântuhalm – Hunedoara) a fost exclus din proiectul iniţial

Proiectul de modernizare a celui mai circulat tronson de drum judeţean din Hunedoara nu a mai prins finanţare de la Uniunea Europeană. De mai mult de doi ani, autorităţile judeţului Hunedoara anunţau marele proiect de reabilitare a celor 10 kilometri dintre Sântuhalm şi Hunedoara, o şosea extrem de degradată.

În urmă cu un an, Consiliul Judeţean Hunedoara anunţa că a propus două proiecte de infrastructură pentru care se va accesa finanţare în cadrul axei prioritare 6 – Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională a POR 2014-2020. Reprezentanţii Consiliului pentru Dezvoltare Regională Vest au precizat că în lista proiectelor prioritare se afla modernizarea şoselei Sântuhalm (Deva) – Hunedoara – Călan, investiţie estimate la 13,5 milioane de euro. De asemenea, pe lista priorităţilor se afla şi culoarul de trafic Mureş Nord, care prevede reabilitarea DJ 706 A Ilia – Brănişca – Păuliş, reabilitarea drumului Lunca – Băiţa – Vălişoara, reabilitarea DJ 761 Şoimuş – Certejul de Sus – Geoagiu Băi, reabilitarea DJ 107A de la limita judeţului Alba – Geoagiu – Bobâlba – Chimindia – Bârsău, reabilitarea DJ 705 Geoagiu – Almaşu Mic de Munte – limita judeţului Alba şi reabilitarea DJ 705 Geoagiu – Geoagiu Băi, cu o valoare totală estimată la circa 30 de milioane de euro. „Drumurile selectate au îndeplinit anumite condiţii. Una dintre ele este să facă legătura între două sau mai multe localităţi, iar alta, la fel de importantă, este să faciliteze accesul spre autostradă, spre Reţeaua Trans-europeană de Transport (TEN-T)”, declara, în august 2015, Adrian David, preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara.

În prezent, potrivit reprezentanţilor Consiliului Judeţean Hunedoara, proiectul de modernizare pe fonduri de la UE prevede doar reabilitarea tronsonului dintre Hunedoara şi Călan, de aproximativ nouă kilometri, în timp ce pentru porţiunea Hunedoara – Sântuhalm, reabilitarea se va face din alte surse de finanţare.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

2 × unu =

ACTUALITATE
Despre fericire și nu numai…         Petrecere de Haloween la bibliotecă         Accident rutier grav pe șoseaua Petrila – Jieț         Vagonul unui marfar a fost distrus într-un incendiu, la Simeria Triaj         Achitări în dosarul DIICOT al oamenilor de afaceri din Geoagiu, după un deceniu de anchetă și procese         A murit scriitorul hunedorean Eugen Evu         Viceprimarul din Bănița a fost condamnat. Rechizitoriul accidentului în care a murit un motociclist         Brandul Sense lansează campania aniversară „10 ani de modă românească”         Uniunea Națională a Notarilor Publici din România – Ziua Porţilor Deschise         Premierul Mihai Tudose se va afla într-o vizită de lucru în Hunedoara         Sentință definitivă pentru bătăușii din centrul Devei         Jandarmii montani au fost testați în Cheile Tăii         Ștafeta Veteranilor va trece prin Deva         Situația contractelor de deszăpezire pentru drumurile naționale din vestul țării         Cum a evoluat în 25 de ani populaţia marilor oraşe din judeţul Hunedoara         Decembrie ’89 pe mai multe voci         Rectorul Radu Sorin este cel mai bine plătit profesor din Hunedoara         Tomograf nou achiziționat de Spitalul din Hunedoara         Bine că ești tu deștept! Alegeri în Deva. Conspirație, transpirație și clăbuci         Liviu Gabriel Dumitru va fi noul șef al Școlii de Agenți din Cluj – Napoca