Situația incertă privind deschiderea celor 15 kilometri din autostrada Lugoj – Deva

O nouă vizită a fost efectuată de reprezentanții CNAIR, însoțiți de această dată de cei ai autorităților locale, pe tronsonul de 15 kilometri, din Lotul al doilea al autostrăzii care va lega oraşele Lugoj şi Deva. Data la care traficul rutier urmează să fie deschis nu a fost comunicată de oficialii companiei, deși lucrările pe acest tronson din Lotul al doilea sunt finalizate.

Reprezentanţii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere s-au aflat pentru a două oară în ultimele săptămâni în vizită pe șantierul celor 15 kilometri de autostradă, care leagă comunele Traian Vuia şi Margina. Lucrările la porțiunea ce reprezintă jumătate din Lotul al doilea al viitoarei autostrăzi au fost finalizate în luna decembrie, însă din cauza unor probleme birocratice, inaugurarea a fost amânată. Recent, prim-ministrul Sorin Grindeanu a solicitat ca tronsonul de autostradă să fie deschis, iar unul dintre termenele avansate era mijlocul lunii februarie. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu a mai informat dacă inaugurarea se va face în următoarea perioadă.

Lotul al doilea al autostrăzii, în lungime de 28 de kilometri, stadiul fizic al execuţiei proiectului a ajuns la jumătate. Tronsonul este construit de asocierea Salini Impregilo SpA si S.E.C.O.L, iar valoarea contractului încheiat în octombrie 2013 este de 562,73 milioane lei, fără TVA, din care 85 la sută reprezintă finanţare de la Uniunea Europeană, prin Fondul de Coeziune.

Alte două tronsoane ale autostrăzii care leagă judeţele Hunedoara şi Timiş se află în şantier.

Pe Lotul III, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la circa 70 la sută. Proiectul lotului de 21,1 kilometri a fost întocmit de Arcadis Eurometudes S.A. şi este executat de Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A. Valoarea proiectuluieste de 578 de milioane de lei, fără TVA.

Pe Lotul IV al autostrăzii, stadiul fizic al lucrărilor a depăşit 50 la sută. Proiectul tronsonului de 22,1 kilometri a fost întocmit Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. şi este realizat de aceeaşi asociere. Valoarea sa este de 420 de milioane de lei, fără TVA.

„Blestemul” autostrăzii

Cele trei proiecte au demarat în 27 noiembrie 2013, potrivit CNADNR, şi aveau ca termen de finalizare 27 mai 2016. Din cauza întârzierilor, proiectele au fost fazate, pentru a putea primi finanţare, prin Programul Operaţional Sectorial.

Lucrările au luat avânt în primăvara anului 2014, iar la acea vreme, fostul ministru al Transporturilor, Dan Şova, oferea cele mai optimiste prognoze, afirmând că primii 22 de kilometri ai autostrăzii urmau să fie daţi în folosinţă peste un an. De atunci, însă, un şir de ghinioane s-a abătut asupra şantierului autostrăzii. Primul a fost descoperirea unui cimitir neautorizat, la marginea satului Brănişca, în vecinătatea locului unde s-a petrecut alunecarea de teren.

Timp de aproape şase luni, din mai 2014 până în octombrie 2014, în zona cimitirului lucrările au fost suspendate, iar în final rămăşiţele umane au fost mutate. În zona de la ieşirea din Şoimuş, lucrările au fost întârziate de existenţa unei peşteri, în care se presupunea că exista o colonie de lilieci, animale protejate de lege. De asemenea, un localnic a reclamat Agenţiei pentru Protecţia Mediului Hunedoara existenţa unor familii de castori, care îşi aveau adăpostul într-un alt loc aflat pe traseul viitoarei autostrăzi, în apropiere de satul Bejan. În octombrie 2015, constructorii Lotului IV au fost anunţaţi de CNADNR că nu mai pot lucra pe o porţiune de 12 kilometri ai tronsonului Deva – Ilia, din cauza lipsei autorizaţiei de construire.

Tragedii pe șantier

În timpul lucrărilor, doi muncitori au murit. Un tânăr de 24 de ani a decedat în noiembrie 2016, într-un accident petrecut pe Lotul III al autostrăzii, la finalul unei zile de lucru. Anul trecut, un alt accident petrecut pe şantierul autostrăzii Lugoj – Deva, în apropiere de Ilia, a dus la moartea unui muncitor. Bărbatul a fost lovit de fulger, înainte de a apuca să se adăpostească în timpul unei furtuni care a surprins echipa de muncitori pe şantier.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

doi × 3 =

ACTUALITATE
Ovidiu Moș a fost ales primar interimar al municipiului Deva         INVITAȚIE LA MIȘCARE. La start, în Crosul Cetății Regale a Hațegului         Ucigașul celor două surori din Balomir a fost condamnat         1 Mai, zi cu porți deschise la Sarmizegetusa Regia         Primăria Deva în blocaj. Ovidiu Moş (PSD), favorit la preluarea atribuţiunilor de primar         Cetățile dacice au fost ecologizate de voluntari         Matrița antică din Sarmizegetusa Regia a fost evaluată la 560.000 de lei         ARHIVELE HUNEDOAREI. Mărturii rare din Lagărele de prizonieri sovietici din Valea Jiului         Primăria Deva, după încarcerarea lui Mircia Muntean         OPORTUNITĂŢI. Finanţări pentru reducerea poluării cu gunoi de grajd         Planurile Apa Prod: modernizarea cu fonduri UE a rețelei de apă și canalizare din toate comunele mari         TRAGEDIA COPIILOR ALPINIȘTI. Parchetul General a preluat ancheta „Avalanșei mortale” din Retezat         Grupare de traficanți de hașiș a acuzată că transporta drogurile în stomac         Senatoarea Carmen Hărău: “Sunt onorată că am fost desemnată, printr-un vot masiv, să fiu președintă a Comisiei de Onoare și Arbitraj!”         Hoți de mașini prinși de polițiști         Șantierul autostrăzii Lugoj – Deva a fost inspectat de ministrul Transporturilor         Iadul alb al Retezatului. Salvamontist: „Copiii nu aveau ce căuta acolo”         Mircia Muntean a ajuns la închisoare         Breaking News. Mircia Muntean, condamnat la șase ani cu executare         NEWS-ALERT. Mircia Muntean a fost condamnat. Sentința este definitivă