Situația incertă privind deschiderea celor 15 kilometri din autostrada Lugoj – Deva

O nouă vizită a fost efectuată de reprezentanții CNAIR, însoțiți de această dată de cei ai autorităților locale, pe tronsonul de 15 kilometri, din Lotul al doilea al autostrăzii care va lega oraşele Lugoj şi Deva. Data la care traficul rutier urmează să fie deschis nu a fost comunicată de oficialii companiei, deși lucrările pe acest tronson din Lotul al doilea sunt finalizate.

Reprezentanţii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere s-au aflat pentru a două oară în ultimele săptămâni în vizită pe șantierul celor 15 kilometri de autostradă, care leagă comunele Traian Vuia şi Margina. Lucrările la porțiunea ce reprezintă jumătate din Lotul al doilea al viitoarei autostrăzi au fost finalizate în luna decembrie, însă din cauza unor probleme birocratice, inaugurarea a fost amânată. Recent, prim-ministrul Sorin Grindeanu a solicitat ca tronsonul de autostradă să fie deschis, iar unul dintre termenele avansate era mijlocul lunii februarie. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu a mai informat dacă inaugurarea se va face în următoarea perioadă.

Lotul al doilea al autostrăzii, în lungime de 28 de kilometri, stadiul fizic al execuţiei proiectului a ajuns la jumătate. Tronsonul este construit de asocierea Salini Impregilo SpA si S.E.C.O.L, iar valoarea contractului încheiat în octombrie 2013 este de 562,73 milioane lei, fără TVA, din care 85 la sută reprezintă finanţare de la Uniunea Europeană, prin Fondul de Coeziune.

Alte două tronsoane ale autostrăzii care leagă judeţele Hunedoara şi Timiş se află în şantier.

Pe Lotul III, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la circa 70 la sută. Proiectul lotului de 21,1 kilometri a fost întocmit de Arcadis Eurometudes S.A. şi este executat de Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A. Valoarea proiectuluieste de 578 de milioane de lei, fără TVA.

Pe Lotul IV al autostrăzii, stadiul fizic al lucrărilor a depăşit 50 la sută. Proiectul tronsonului de 22,1 kilometri a fost întocmit Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. şi este realizat de aceeaşi asociere. Valoarea sa este de 420 de milioane de lei, fără TVA.

„Blestemul” autostrăzii

Cele trei proiecte au demarat în 27 noiembrie 2013, potrivit CNADNR, şi aveau ca termen de finalizare 27 mai 2016. Din cauza întârzierilor, proiectele au fost fazate, pentru a putea primi finanţare, prin Programul Operaţional Sectorial.

Lucrările au luat avânt în primăvara anului 2014, iar la acea vreme, fostul ministru al Transporturilor, Dan Şova, oferea cele mai optimiste prognoze, afirmând că primii 22 de kilometri ai autostrăzii urmau să fie daţi în folosinţă peste un an. De atunci, însă, un şir de ghinioane s-a abătut asupra şantierului autostrăzii. Primul a fost descoperirea unui cimitir neautorizat, la marginea satului Brănişca, în vecinătatea locului unde s-a petrecut alunecarea de teren.

Timp de aproape şase luni, din mai 2014 până în octombrie 2014, în zona cimitirului lucrările au fost suspendate, iar în final rămăşiţele umane au fost mutate. În zona de la ieşirea din Şoimuş, lucrările au fost întârziate de existenţa unei peşteri, în care se presupunea că exista o colonie de lilieci, animale protejate de lege. De asemenea, un localnic a reclamat Agenţiei pentru Protecţia Mediului Hunedoara existenţa unor familii de castori, care îşi aveau adăpostul într-un alt loc aflat pe traseul viitoarei autostrăzi, în apropiere de satul Bejan. În octombrie 2015, constructorii Lotului IV au fost anunţaţi de CNADNR că nu mai pot lucra pe o porţiune de 12 kilometri ai tronsonului Deva – Ilia, din cauza lipsei autorizaţiei de construire.

Tragedii pe șantier

În timpul lucrărilor, doi muncitori au murit. Un tânăr de 24 de ani a decedat în noiembrie 2016, într-un accident petrecut pe Lotul III al autostrăzii, la finalul unei zile de lucru. Anul trecut, un alt accident petrecut pe şantierul autostrăzii Lugoj – Deva, în apropiere de Ilia, a dus la moartea unui muncitor. Bărbatul a fost lovit de fulger, înainte de a apuca să se adăpostească în timpul unei furtuni care a surprins echipa de muncitori pe şantier.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

6 − unu =

ACTUALITATE
S-au împlinit 574 de ani de la nașterea lui Matia Corvin         Sala de ședință a primăriei a intrat în renovare         Prins la furat în pădure         A furat două inele de 15.000 de lei         Memoriu al poliţiştilor de la Lupeni: “A început să aibă față de întreg colectivul din acea perioadă un comportament necivilizat, un limbaj vulgar”         FLORIN ROMAN LA PRIMA SCRIITURĂ DEPUTĂŢEASCĂ. Proiect de modificare a legii funcţionarilor publici         PROMISIUNI USL. DIN 2012 La Mărtineşti s-au dat primele acte de intabulare gratuită         Abuzurile comandantului Mocanu. Mărturii (II). Polițist: „Am fost obligat să scriu rapoarte neadevărate împotriva colegilor mei”         Șapte monumente din Hunedoara care n-au au scăpat de furia vandalilor         Bilanțul Târgului de turism al României: Castelul Corvinilor, port-drapelul evenimentului care a avut peste 23.000 de vizitatori         Cupa Jandarmeriei la Schi în Parâng         Rețea de transport gaze naturale pe tronsonul Mintia – Brad         Campanie de informare. Mircea Ioan Moloț: „Dacă vrem cu adevărat o soluție la CEH, trebuie să dăm o șansă echipei de conducere”         Abuzurile comandantului Mocanu. Primele mărturii ale polițiștilor         Ce cred primarii de comună despre promisiunile guvernanţilor         Pe masa ministrului Energiei, Cazul hoţului de invenţie ajuns director la CEH         Martorii din dosarul tânărului care a ucis în bătaie două femei vor fi aduși cu mandat la tribunal         Cum a acționat Comitetul Județean pentru Situații de Urgență în anul 2016         Accident rutier grav în Deva         Scandal într-un club din Petroșani