Semnături pentru Drumul Național 66A Valea Jiului – Băile Herculane

Primarii din Valea Jiului au demarat o campanie de strângere de semnături pentru continuarea lucrărilor la drumul național  Câmpu lui Neag – Herculane.

Primarii susțin că își doresc să sensibilizeze Guvernul României, pentru a aloca fondurile necesare finalizării proiectului. „După întâlnirea de astăzi, am convingerea că noi, primarii, împreună cu mediul de afaceri, mediul academic, cu sprijinul presei şi cu efortul susţinut al întregii comunităţi din Valea Jiului putem să sensibilizăm Guvernul României pentru a aloca fondurile necesare continuării lucrărilor la drumul Uricani – Herculane, un drum de o foarte mare importanţă pentru Valea Jiului. Pentru aceasta este nevoie să strângem semnături, iar tabelul îl puteţi găsi la poarta primăriei, începând de mâine”, a anunțat primarul Petroșaniului, Tiberiu Iacob – Ridzi. „Noi ne luptăm să fim sprijiniţi de Guvern pentru a dezvolta infrastructura. Vrem să punem în valoare potenţialul foarte bun pe care îl avem, al Parcului Naţional Retezat, cu o zonă speologică dintre cele mai bogate din Europa. Astăzi <<sărbătorim>> 20 de ani de la marea disponibilizare din 1997, când au plecat 28.000 de oameni din minerit. Atunci ni s-a promis construcţia drumului Uricani – Băile Herculane, proiect care sperăm că va fi dus la bun sfârşit”, afirma primarul orașului Uricani, Dănuţ Buhăescu.

Construcția Drumului Național 66 A a fost anunțată din 1997, ca o alternativă pentru revigorarea zonei afectată de disponibilizările masive din sectorul minier. În 1999 drumul forestier care traversa rezervaţiile naţionale Retezat şi Valea Cernei a fost ridicat la rangul de drum naţional. Lucrările au început în anul 2002, iar într-un deceniu au fost construiţi circa 20 kilometri din şosea, de la ieşirea din localitatea Uricani, până în zona Câmpuşel, a Parcului Naţional Retezat. Până în 2010, urmau să fie finalizaţi şi restul de 18 de kilometri ai DN66A, până la Izvoarele Cernei. Aici şoseaua se intersectează cu un alt drum naţional, DN67D, şi leagă astfel oraşele Văii Jiului de Băile Herculane. Finalizarea lucrărilor de modernizare a acestui ultim tronson al DN66A a fost programată pentru anul 2010, însă proiectul a fost suspendat iniţial după ce mai multe organizaţii ecologiste au contestat investiţia, pe motiv că şoseaua va afecta ecosistemul din rezervaţiile naturale. „Asfaltarea ar distruge ultimul Peisaj Forestier Intact aflat în Munţii Retezat-Godeanu-Ţarcu, pentru că dumul ar urma să traverseze chiar zona de protecţie integrală din Parcul Naţional Domogled – Valea Cernei”, reclamau ecologiştii în 2009. Ulterior, proiectul a fost refăcut și a obţinut avizele de mediu, însă nu a mai primit finanţare. În ce priveşte DN67D, tronsonul între Izvoarele Cernei şi Herculane (aproximativ 50 de kilometri), a rămas în cea mai mare parte la stadiul de drum forestier.

Comentarii FB

comentarii




Răspuns la “Semnături pentru Drumul Național 66A Valea Jiului – Băile Herculane

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1 + 12 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
PORTRET. Xenia, prinţesa războinică din ringul de box         Accident cu motocicleta, pe Transalpina         Accident pe autostrada A1, la Orăștie         Natura îşi face dreptate pe Defileul Jiului. Apele îşi recuceresc vechile albii         Se strâng ajutoare pentru sinistraţi         Muncitoarea care și-a atacat șeful cu un cuțit a fost reținută pentru 24 de ore         Primăria solicită fonduri UE pentru Cetatea Devei         Buget negativ pentru CEH. Pierderea e imensă         Școala veche de patru decenii intră în reabilitare         Incident grav în fabrica de cablaje: o angajată și-a înjunghiat șeful         Razie în Petroşani         Paznicii unităţilor miniere îşi cer salariile în instanţă         Magazinul fără vânzători, înființat de un devean, care funcționează pe încredere         Seminarul Mănăstirii Prislop, în topul școlilor din țară: aici nicio elevă nu a picat Bacalaureatul         În pericol după ce o maşină a rupt conducta de gaz         Geoparcul Dinozaurilor din Țara Hațegului va fi evaluat de UNESCO         Accident produs la beție         Cum s-a lucrat pe șantierul Autostrăzii Lugoj – Deva         Trei drumuri județene și un pod vor fi reabilitate         Treceri de pietoni cu material antiderapant în Deva