Şantierul viitoarei autostrăzi Deva – Lugoj, invadat de buruieni în mai multe zone

autostradaRitmul cu care au început lucrările pe cele tronsoanele III şi IV ale viitoarei autostrăzi Deva – Lugoj, ambele aflate în judeţul Hunedoara, a scăzut în ultimele săptămâni, dovadă fiind buruienile care acoperă multe dinter zonele aflate în şantier.

Pe şantierul tronsonului IV Deva (Şoimuş) – Gurasada, de 22,1 kilometri, lucrările se întind doar pe aproximativ jumătate din lungimea tronsonului. În zona Şoimuş – Mintia, nici măcar nu au început, deşi constructorii anunţau că proiectul va fi finalizat în vara anului viitor, cu câteva luni mai devreme decât a fost stabilit la semnarea contractului cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Ploile din ultima perioadă au tăiat elanul constructorilor, dar potrivit unor surse, ritmul lent al execuţiei lucrărilor se datorează şi lipsei fondurilor. Lucrările au demarat în luna martie şi nu au fost lipsite de probleme. La marginea satului Rovina, constructorii au dat peste un cimitir ilegal, care figura ca pajişte în planurile de exproprieri. Soluţia finală aleasă de CNADNR şi constructori este de mutare a mormintelor, lucru care nu s-a întâmplat până în prezent. Pe acelaşi tronson, familiile care locuiesc în patru gospodării din Şoimuş nu ştiu încă dacă imobilele lor vor fi demolate, pentru a face loc autostrăzii. Proiectul iniţial prevede ca oamenii să fie expropriaţi, însă decizia finală nu a fost încă luată. Licitaţia de atribuire a lucrărilor de proiectare şi execuţie a tronsonului 4, de 22,1 kilometri, a fost câştigată de asocierea de firme Tehnostrade şi Spedition UMB. Valoarea contractului semnat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi constructori este de 419,4 milioane de lei (95,3 milioane de euro), fără TVA, informa CNANDR.  IMG_0037

Construcţia Lotului III al autostrăzii Deva – Lugoj, a demarat în luna aprilie, când a început realizarea terasamentului. Şi aici, pe mai multe porţiuni din şantier, vegetaţia a invadat şantierul autostrăzii, semn că în zonele respective nu s-au mai executat lucrări. Contractul de proiectare şi de execuţie al tronsonului 3 al autostrăzii Deva – Lugoj care se va întinde între Ilia şi satul Holdea, pe 21,2 kilometri, a fost atribuit asocierii de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA. Costul estimat al investiţiei este de 580 de milioane de lei, fără TVA.

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

treisprezece + 8 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
APEL UMANITAR. Doi frați au rămas pe drumuri după o tragedie cumplită         Elevii de la școlile din Deva au ales Poliția Locală de ,,Ziua meseriilor”         Sărbătoare la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Rudolf Steiner” Hunedoara         Fântâna muzicală din centrul Devei – în pregătire pentru conservare         Simpozion științific la Muzeul din Deva         Deva24 are peste 1000 de utilizatori         Accident rutier în Bănița         Hunedorean prins după o tâlhărie comisă în Franța         Ziua Porţilor Deschise la Tribunalul Hunedoara         Petiție pentru eliberarea ursului Baloo, aflat de aproape 20 de ani în stațiunea Straja         Recordul de turiști la Ulpia Traiana Sarmizegetusa: mulți încă o confundă cu Sarmizegetusa Regia         Alunecare de teren pe Lotul IV al Autostrăzii Lugoj – Deva         Hotărâre. Drumuri județene închise pe perioada iernii         Cea mai sălbatică zonă a fostei mocănițe a Hunedoarei a devenit traseu educativ         Cum va fi iluminată festiv Hunedoara de sărbători         Cursanții de limbă chineză la momentul bilanțului         Președintele PSD Hunedoara, Laurențiu Nistor, în conflict de interese. Sentința este definitivă!         DISPONIBILIZĂRI. 70 de angajați ai CEH pleacă din sistem. Unii ajung direct în șomaj!         De ce au întors armele sindicatele? Au admis inițial insolvența CEH, acum o resping!         Transalpina va fi închisă