Risc de accidente ridicat pe noua şosea spre Sarmizegetusa Regia. Ce soluţii au găsit autorităţile

În 21 decembrie 2015, oficialităţile din Hunedoara sărbătoreau, la faţa locului, deschiderea a 14 dintre cei 18 kilometri ai Drumului Judeţean 705 A Costeşti – Sarmizegetusa Rega, considerat cel mai important proiect de infrastructură rutieră finalizat în acest an în judeţul Hunedoara. La inaugurarea noii şosele, construită pe fonduri de la Uniunea Europeană, a fost tăiată cu flexul bariera de fier ce a oprit, timp de aproape patru luni, accesul maşinilor pe drumul judeţean. Tot atunci, Adrian David, preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara, promitea că ultimii patru kilometri ai noii şoselei vor fi deschişi traficului rutier în părimăvara acestui an.

În cele două săptămâni trecute de la inaugurarea a 14 kilometri din şoseaua spre Sarmizegetusa Regia, tronsonul a ajuns să fie considerat unul dintre cele mai riscante drumuri din judeţ. Vremea de iarnă l-a acoperit cu zăpadă şi gheaţă, însă pericolul cel mai mare îl reprezintă lipsa parapeţilor de protecţie, de pe marginea carosabilului, în condiţiile în care drumul şerpuieşte pe lângă Apa Grădiştei, iar în unele zone de curbe periculoase, un metru de pământ desparte prăpastia de şosea. Lipsei parapeţilor care ar fi fost necesari pe mai mulţi kilometri ai şoselei i se adaugă lipsa marcajelor rutiere care să le indice şoferilor intrarea pe o porţiune de drum periculoasă sau alunecoasă şi riscul ca drumul să fie acoperit de polei sau zăpadă.

Accidente în şir

Într-un loc în care nu existau parapeţi, trei tineri s-au prăbuşit cu un BMW în râu, de la o înălţime de zece metri „Accidentul s-a petrecut în seara de 30 decembrie 2015. Şoferul de 18 ani nu a adaptat viteza la condiţiile de drum, carosabil acoperit cu gheaţă şi zăpadă, şi a derapat, răsturnându-se în afara părţii carosabile. Doi dintre tinerii pasageri, o femeie şi un bărbat au fost răniţi”, a precizat Bogdan Niţu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Hunedoara. În aceeaşi seară, un alt accident rutier s-a petrecut în condiţii similare, spune Marian Inăşescu, primarul din Orăştioara de Sus, comună traversată de şosea. În ultimele zile au fost cel puţin cinci accidente şi tamponări pe şoseaua spre fosta capitală a Daciei. „Este un drum de munte, pe care se formează polei şi sunt porţiuni de gheaţă, iar oamenii trebuie să circule cu mare prudenţă, chiar dacă au intrat utilajele de deszăpezire pe el. Probabil fiind drumul asfaltat, unii au decis să circule cu mai mare viteză”, afirmă primarul. Alţi localnici din satele aflate în Munţii Orăştiei susţin însă că drumul spre aşezarea antică este un adevărat pericol şi trebuiau luate mai multe măsuri de precauţie. „Noi cunoaştem şoseaua, însă ce ne facem cu turiştii care merg pentru prima dată spre Sarmizegetusa Regia. Sunt aproape 10 kilometri numai de curbe şi urcuşuri periculoase, pe gheaţă şi zăpadă, în locuri unde parapeţii nu au mai fost montaţi”, spune Vasile, un localnic din Grădiştea de Munte.

Adrian David, preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara, a declarat că o soluţie la problemele de pe şoseaua spre Sarmizegetusa Regia ar putea fi chiar închiderea tronsonului rutier. „Fie ducem o campanie de informare, prin care oamenii să fie înştiinţaţi de pericolul producerii unor accidente rutiere, pe acest tronson rutier, fie închidem drumul din nou, până la remedierea situaţiei şi montarea parapeţilor de protecţie unde este necesar. Dar această a doua variantă sperăm să nu fim nevoiţi să o punem în aplicare”, a declarat Adrian David, preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara.

Proiect întârziat
Proiectul de modernizare a DJ 705 A, pe tronsonul de 18 kilometri între satul Costeşti şi cetatea dacică Sarmizegetusa Regia, a fost finanţat din fonduri de la Uniunea Europeană, prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013. A demarat în august, iar până în prezent, 14 dintre cei 18 kilometri ai şoselei au fost deschişi traficului rutier. Ultimii patru kilometri ai drumului spre Sarmizegetusa Regia vor rămâne închişi până la sfârşitul lunii martie 2016. Pe acest tronson, lucrările nu s-au încheiat, însă în prezent sunt sistate din cauza vremii nefavorabile. Valoarea investiţiei finanţată de Uniunea European depăşeşte 18 milioane de lei, însă pentru că proiectul nu a fost finalizat la timp, în decembrie 2015, o parte din cheltuieli, în valoare de aproximativ 600.000 de lei, vor fi decontate de Consiliul Judeţean Hunedoara.

În această perioadă, situl UNESCO de la Sarmizegetusa Regia poate fi vizitat, cu acordul administraţiei monumentului, însă turiştii sunt informaţi că ultimii patru kilometri ai traseului pot fi parcurşi doar pe jos, principalul drum de acces fiind închis până în 31 martie 2016.

Comentarii FB

comentarii




2 Răspunsuri la “Risc de accidente ridicat pe noua şosea spre Sarmizegetusa Regia. Ce soluţii au găsit autorităţile

  1. Neli

    Buna ziua ! cel mai ok dupa mine ar fi inchiderea traseului pe timp de iarna asa cum este si traseul Transalpina si Transfagarasan , numai bine si succes pe mai departe .

    Răspuns
  2. ion

    Se face selectia naturala pe acest drum. Turistii nu vin iarna iar cocalarii e treaba lor ce fac.

    Răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

5 × cinci =

ACTUALITATE
Incendiu în Călan: peste 20 de persoane au fost evacuate         Nicolae Gherghin, colecționarul de timp         3.000 de sancţiuni au fost aplicate de Poliţia Locală Deva         Peste 30 de proiecte de hotărâre sunt supuse dezbaterii şi aprobării Consiliului Local Deva         Schi-alpinismul, recunoscut drept sport olimpic. Selecţia pentru lotul naţional, la finele lui ianuarie         Până acum, 820 de concurenţi vor alerga la înălţime. Pe 17 iunie, la Retezat SkyRace Intersport!         Tragedie pe un bulevard din Hunedoara. Un tânăr a fost implicat într-un accident mortal         Gealaţii lui Arion către secretarul general PNL Hunedoara: „Îţi sparg faţa şi maşina”         Mesajul lui Traian Berbeceanu către ministrul Justiției         Călători străini prin judeţul Hunedoara: „O mică Elveţie!”         Când va fi dată sentința în dosarul de proxenetism al lui Daniel Pleșcan         Peste 100 de jandarmi vor asigura ordinea în stațiunile Hunedoarei         Hoț arestat după ce a atacat paznicii unui transport de cărbune din Valea Jiului         AU DEPUS JURĂMÂNTUL. Poliția Hunedoara se întărește cu 60 de agenți         PROCESUL DECENIULUI. Domeniul Kendeffy din Retezat, la ultimul termen de judecată         Violatorul care și-a mutilat fosta iubită a cerut eliberarea         Tribunalul Hunedoara decide soarta fostului primar Cornel Resmeriță         Ce șanse mai au proiectele de restaurare din Hunedoara depuse la ADR VEST         DOSARELE „PETRU GROZA”. Răfuielile din presa hunedoreană a anilor interbelici         ÎNGRIJORĂTOR: Numărul diabeticilor nou depistaţi a crescut cu o treime în ultimii patru ani