Risc de accidente ridicat pe noua şosea spre Sarmizegetusa Regia. Ce soluţii au găsit autorităţile

În 21 decembrie 2015, oficialităţile din Hunedoara sărbătoreau, la faţa locului, deschiderea a 14 dintre cei 18 kilometri ai Drumului Judeţean 705 A Costeşti – Sarmizegetusa Rega, considerat cel mai important proiect de infrastructură rutieră finalizat în acest an în judeţul Hunedoara. La inaugurarea noii şosele, construită pe fonduri de la Uniunea Europeană, a fost tăiată cu flexul bariera de fier ce a oprit, timp de aproape patru luni, accesul maşinilor pe drumul judeţean. Tot atunci, Adrian David, preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara, promitea că ultimii patru kilometri ai noii şoselei vor fi deschişi traficului rutier în părimăvara acestui an.

În cele două săptămâni trecute de la inaugurarea a 14 kilometri din şoseaua spre Sarmizegetusa Regia, tronsonul a ajuns să fie considerat unul dintre cele mai riscante drumuri din judeţ. Vremea de iarnă l-a acoperit cu zăpadă şi gheaţă, însă pericolul cel mai mare îl reprezintă lipsa parapeţilor de protecţie, de pe marginea carosabilului, în condiţiile în care drumul şerpuieşte pe lângă Apa Grădiştei, iar în unele zone de curbe periculoase, un metru de pământ desparte prăpastia de şosea. Lipsei parapeţilor care ar fi fost necesari pe mai mulţi kilometri ai şoselei i se adaugă lipsa marcajelor rutiere care să le indice şoferilor intrarea pe o porţiune de drum periculoasă sau alunecoasă şi riscul ca drumul să fie acoperit de polei sau zăpadă.

Accidente în şir

Într-un loc în care nu existau parapeţi, trei tineri s-au prăbuşit cu un BMW în râu, de la o înălţime de zece metri „Accidentul s-a petrecut în seara de 30 decembrie 2015. Şoferul de 18 ani nu a adaptat viteza la condiţiile de drum, carosabil acoperit cu gheaţă şi zăpadă, şi a derapat, răsturnându-se în afara părţii carosabile. Doi dintre tinerii pasageri, o femeie şi un bărbat au fost răniţi”, a precizat Bogdan Niţu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Hunedoara. În aceeaşi seară, un alt accident rutier s-a petrecut în condiţii similare, spune Marian Inăşescu, primarul din Orăştioara de Sus, comună traversată de şosea. În ultimele zile au fost cel puţin cinci accidente şi tamponări pe şoseaua spre fosta capitală a Daciei. „Este un drum de munte, pe care se formează polei şi sunt porţiuni de gheaţă, iar oamenii trebuie să circule cu mare prudenţă, chiar dacă au intrat utilajele de deszăpezire pe el. Probabil fiind drumul asfaltat, unii au decis să circule cu mai mare viteză”, afirmă primarul. Alţi localnici din satele aflate în Munţii Orăştiei susţin însă că drumul spre aşezarea antică este un adevărat pericol şi trebuiau luate mai multe măsuri de precauţie. „Noi cunoaştem şoseaua, însă ce ne facem cu turiştii care merg pentru prima dată spre Sarmizegetusa Regia. Sunt aproape 10 kilometri numai de curbe şi urcuşuri periculoase, pe gheaţă şi zăpadă, în locuri unde parapeţii nu au mai fost montaţi”, spune Vasile, un localnic din Grădiştea de Munte.

Adrian David, preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara, a declarat că o soluţie la problemele de pe şoseaua spre Sarmizegetusa Regia ar putea fi chiar închiderea tronsonului rutier. „Fie ducem o campanie de informare, prin care oamenii să fie înştiinţaţi de pericolul producerii unor accidente rutiere, pe acest tronson rutier, fie închidem drumul din nou, până la remedierea situaţiei şi montarea parapeţilor de protecţie unde este necesar. Dar această a doua variantă sperăm să nu fim nevoiţi să o punem în aplicare”, a declarat Adrian David, preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara.

Proiect întârziat
Proiectul de modernizare a DJ 705 A, pe tronsonul de 18 kilometri între satul Costeşti şi cetatea dacică Sarmizegetusa Regia, a fost finanţat din fonduri de la Uniunea Europeană, prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013. A demarat în august, iar până în prezent, 14 dintre cei 18 kilometri ai şoselei au fost deschişi traficului rutier. Ultimii patru kilometri ai drumului spre Sarmizegetusa Regia vor rămâne închişi până la sfârşitul lunii martie 2016. Pe acest tronson, lucrările nu s-au încheiat, însă în prezent sunt sistate din cauza vremii nefavorabile. Valoarea investiţiei finanţată de Uniunea European depăşeşte 18 milioane de lei, însă pentru că proiectul nu a fost finalizat la timp, în decembrie 2015, o parte din cheltuieli, în valoare de aproximativ 600.000 de lei, vor fi decontate de Consiliul Judeţean Hunedoara.

În această perioadă, situl UNESCO de la Sarmizegetusa Regia poate fi vizitat, cu acordul administraţiei monumentului, însă turiştii sunt informaţi că ultimii patru kilometri ai traseului pot fi parcurşi doar pe jos, principalul drum de acces fiind închis până în 31 martie 2016.

Comentarii FB

comentarii




2 Răspunsuri la “Risc de accidente ridicat pe noua şosea spre Sarmizegetusa Regia. Ce soluţii au găsit autorităţile

  1. Neli

    Buna ziua ! cel mai ok dupa mine ar fi inchiderea traseului pe timp de iarna asa cum este si traseul Transalpina si Transfagarasan , numai bine si succes pe mai departe .

    Răspuns
  2. ion

    Se face selectia naturala pe acest drum. Turistii nu vin iarna iar cocalarii e treaba lor ce fac.

    Răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1 × patru =

ACTUALITATE
Tineri acuzați că au tâlhărit mai mulți elevi din Hunedoara au fost condamnați         Cum a fost recuperat tezaurul de podoabe dacice din argint, traficat pe piața neagră         Ziua Pământului, celebrată în Parcul Cetate         Credit de 80.000.000 de lei pentru reabilitarea rețelei stradale din Hunedoara         Chioșcuri de suveniruri date în chirie în curtea Castelului Corvinilor         Tu ce faci în Noaptea Lungă a Industriei?         Semnarea contractului de finanţare pentru proiectul “CONSTRUIRE ȘI DOTARE VILĂ TURISTICĂ, PENTRU EXTINDEREA ACTIVITĂȚII RAHEMA TUR SRL”         Cum a fost recuperată cea de-a 13-a brățară dacică         PULS ELECTORAL. Mircea Moloţ are cea mai mare priză la electoratul hunedorean, în sondajul făcut de PNL         Vechea platformă industrială trece prin mari transformări         Drumul dintre Lacul Gura Apelor și Poiana Pelegii va fi închis         Telecabina de la Cetatea Deva intră, miercuri, în revizie tehnică         Cum se fac de râs autoritățile județului: soluție „ingenioasă” pe șoseaua spre Mănăstirea Prislop         Medicii de la clinica Opticline Deva, la Congresul de Cataractă și Chirurgie Refractivă din SUA         Ambasadorul Republicii Kazahstan în România s-a aflat în vizită oficială la Deva         SLUJBĂ DE POMENIRE. Comemorare la 16 ani de la moartea rapsodului Drăgan Muntean         Soarta șoselei spre Parcul Național Retezat – cel mai periculos drum al Hunedoarei         SOARTA MOCĂNIȚEI. Drumul feeric care a luat locul celei mai vechi căi ferate a Hunedoarei         Petru Androne Eli a câștigat procesul cu primăria         Sinucidere în spital