Garnitura “Moldoviţa” – un tren de poveste

Garnitura “Moldoviţa“ – care va poposi la Petroşani în data de 9 septembrie – este unul dintre trenurile de epocă cu care se mândreşte Societatea Feroviară de Turism “S.F.T. – C.F.R.” S.A. Este o onoare pentru Petroşani că, după Trenul Regal,  va găzdui, timp de două zile, şi acest tren de epocă pe care localnicii îl vor putea vizita.

 

Salonul_Trenului_Moldovita_1JPGGarnitura trenului Moldoviţa se afla remizata pe o linie din incinta Remizei CFR Mogoşoaia într-un hangar special amenajat, destinat vagoanelor speciale. Hangarul este înconjurat de pădure, asigurându-i astfel trenului condiţii optime de conservare şi reducând la minimum degradarea fizică a vagoanelor. Trenul de epocă “Moldoviţa” este  proprietatea SFT – CFR SA şi este format din 5 vagoane de tip clasă, salon şi bagaje, vagoane. Astfel, are în compunere un vagon de clasa I, cu 12 locuri. Vagonul este împărţit în compartimente, fiind construit în 1891 la Ganz Budapesta. Mai există şi un vagon de clasa a II-a, cu 24 de locuri, de asemenea compartimentate. Şi acest vagon a fost construit în 1893 la Ganz Budapesta. Mai sunt încă 32 de locuri la clasa a III-a întrun vagon ce datează din 1885, fiind construit la Ganz Budapesta şi reamenajat la Paşcani.

Trenul de epocă mai dispune de un vagon salon de clasa I cu 10 locuri în salon şi bar, ce datează din 1895, are încă un vagon de bagaje, din 1894,  compartimentat special pentru transportul mărfurilor voluminoase, ce beneficiază de încălzire cu soba şi este dotat cu bar. Viteza de circulaţie a trenului este de maximum 30 km/h.

Un tren de expoziţie!

Între anii 1993–1994, vagoanele au fost reconstruite în Atelierele CFR Paşcani. În 2004, garnitura ce numără 5 vagoaneTr. Moldovita cl_I_compartiment_3 a fost restaurată de către “S.F.T. – C.F.R.” SA , în Atelierele CFR Griviţa, pentru a reintra în circuitul turistic feroviar românesc. Până acum, trenul de epocă “Moldoviţa”, după cum spun proprietarii lui, a participat la cele mai importante manifestări ale Căilor Ferate Romane. Astfel, în data de 30 octombrie 1994 a fost expus cu ocazia împlinirii a 125 de ani de la inaugurarea căii ferate Bucureşti – Giurgiu; 1 iunie 1995 – la aniversarea a 125 de ani de la inaugurarea căii ferate Paşcani – Iaşi;  27 noiembrie 1999 – la expoziţia dedicată împlinirii unui secol de arhitectură feroviară românească – calea ferată Piteşti – Curtea de Argeş; 4 octombrie 2000, la împlinirea a 140 de ani de la deschiderea primei căi ferate din Dobrogea, Cernavoda – Constanţa. De asemenea, Trenul “Moldoviţa“ a fost expus în repetate rânduri la expoziţiile de material rulant şi trenuri de epoca ce au avut loc în staţia Bucureşti Băneasa (1995–2004).

 

 

 

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

unu + 4 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Castelul baronului Nopcea, lăsat în ruină         Târgul de fete de pe Muntele Găina         Momente cumplite pentru tânăra care se prostitua în garsoniera pe care o împărţea cu iubitul ei         Mall-ul de servicii al Primăriei Deva a fost inaugurat         Carmen Hărău (PNL): Nu batjocoriți speranța a 5 milioane de pensionari!         Zonă cu restricții pe autostrada A1!         Răsturnare de situaţie. Procesul stimulentelor de la Petroşani o ia de la capăt         Corpul de Control al Ministerului Energiei, trimis la CEH         Clădirile Colegiului Matei Corvin vor fi reabilitate pe fonduri UE         Copil de opt ani rănit într-un accident rutier         Femeie înșelată în Hunedoara         Crimă înfiorătoare în Orăştie: un tânăr de 20 de ani a murit, înjunghiat în inimă, de un vecin         Mort în surparea din subteranul Minei Lupeni         Trubaduri în Cetatea Devei         Surpare la Mina Lupeni!         Transporturi ilegale de lemne         Direcția Impozite și Taxe Locale Deva se mută în noul sediu         Peste 15000 de lei încasări în doar două zile la Ștrandul Municipal din Deva         Proiectul pentru reabilitarea incintei I a Cetății Devei a fost depus la ADR Vest         Încă o victimă în accidentul mortal de pe șoseaua Hunedoara – Deva