Creaţiile unei devence rup gura târgului în Capitală. La 24 de ani, economista a făcut din modă o afacere!

Are talent şi îşi cunoaşte valoarea. Numele ei se află printre designerii noului val intraţi pe piaţa modei. Primii bani investiţi în brandul propriu au fost din salariul ei de angajat la o companie de telecomunicaţii. Astăzi, are două ateliere de creaţie şi un showroom în centrul Bucureştiului. A înţeles clientul şi piaţa şi a dovedit că, în România, moda se cere şi se cumpără  

 

STRATEGIE. „În genere, brandurile autohtone fac cadou sau împrumută haine vedetelor, la anumite evenimente -  astfel că brandul e promovat prin vedetă. Eu am ales o strategie diferită de promovare, iar persoanele publice care îmi poartă creaţiile, le plătesc”, spune designerul Cristina Negru - un nume important printre creatorii noului val de pe piaţa modei / FOTO: ARHIVA „LA MODE TOUJOURS”

STRATEGIE. „În genere, brandurile autohtone fac cadou sau împrumută haine vedetelor, la anumite evenimente – astfel că brandul e promovat prin vedetă. Eu am ales o strategie diferită de promovare, iar persoanele publice care îmi poartă creaţiile, le plătesc”, spune designerul Cristina Negru – un nume important printre creatorii noului val de pe piaţa modei / FOTO: ARHIVA „LA MODE TOUJOURS”

 

Are doar 24 de ani şi ştie ce vrea de la viaţă. E o fată simplă, curajoasă şi inteligentă, care are ambiţiarochie6 să facă din munca ei o adevărată artă.

Acum cinci ani, a plecat de la Deva la Bucureşti – la facultate. A absolvit Facultatea de Administrare a Afacerilor, în Capitală, şi un master în Marketing strategic în Franţa.

Moda a pasionat-o din şcoala primară, iar prima dragoste nu se uită niciodată. Cu 1.000 de euro, şi-a pus pe picioare propria afacere – „La Mode Tourjours”. Astăzi, are două ateliere de creaţie şi a deschis un showroom într-o zonă centrală a Bucureştiului. Colecţiile ei sunt prezentate la cele mai importante târguri de modă şi reuşesc să convingă.

 

Prima dragoste nu se uită!

La început au fost acuarelele şi lutul. S-a împrietenit cu ele în primii ani de şcoală – la Liceul de Arte Plastice din Deva. Destul de repede, a început să deseneze şi modele de haine.

„De copil am visat să devin designer vestimentar. Pe parcurs însă, s-a întâmplat să studiez altceva. Dar cum prima dragoste nu se uită niciodată, m-am întors la modă”, povesteşte Cristina Negru.

Începutul a fost timid. O pagină pe Facebook unde posta fotografii ale modelelor. Cu primii clienţi a dat ochii la un târg pentru tinerii designeri.

„Am avut o surpriză. Foarte multe femei au apreciat modelele mele şi chiar le-au cumpărat. Reacţia lor m-a convins să continui. Ba chiar să-mi doresc mai mult. Să îmbunătăţesc permanent calitatea produselor, finisajele, materialele şi modul de promovare”, explică deveanca.

 

Investiţie minimă

A pornit la drum cu 1.000 de euro – economii din salariul ei de angajat. Până iarna trecută, a fost coordonator de marketing la o companie de telecomunicaţii.

„Mare parte din ce câştigam, investeam în ‘La Mode Toujours’ – materialele şi plata atelierului de croitorie. Am riscat mult. Pe lângă timpul liber sacrificat, mi-am folosit toate economiile pentru dezvoltarea afacerii. Dar aprecierile clientelor şi încurajările apropiaţilor m-au ambiţionat să merg mai departe. Am decis să renunţ la un loc de muncă stabil şi la colectivul minunat cu care lucram şi m-am dedicat pasiunii pentru modă. Atunci când crezi în ceva, trebuie să mergi înainte fără să-ţi pui prea multe întrebări. Altfel, rişti să ratezi un start bun”, detaliază designerul povestea din spatele brandului.

rochie1 rochie3 rochie8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Idei spectaculoase, materiale fine

STIL ŞI ELEGANŢĂ. La 24 de ani, deveanca şi-a îndeplinit mai multe visuri decât au făcut-o alţii la vârsta ei. Are propriul brand, care numără colecţii fabuloase de rochii pline de feminitate şi stil. „La Mode Toujours” s-a născut din nevoia de bun gust şi eleganţă / FOTO: ARHIVA „LA MODE TOUJOURS”

STIL ŞI ELEGANŢĂ. La 24 de ani, deveanca şi-a îndeplinit mai multe visuri decât au făcut-o alţii la vârsta ei. Are propriul brand, care numără colecţii fabuloase de rochii pline de feminitate şi stil. „La Mode Toujours” s-a născut din nevoia de bun gust şi eleganţă / FOTO: ARHIVA „LA MODE TOUJOURS”

Investiţia timidă de la început n-a trecut neobservată. Dar clienţii au avut încredere în talentul Cristinei. I-au cumpărat puţinele veşminte pe care le oferea, iar afacerea i-a crescut treptat.

Deveanca a înţeles rapid clientul şi piaţa. Idei spectaculoase şi materiale fine – cu linii novatoare. Talentul nu poate fi copiat. Ochiul tânărului designerului percepe în material conturul pe care trebuie să-l urmeze foarfeca. După cum spunea Brâncuşi, forma e acolo – doar excesul trebuie dat la o parte.

Dincolo de aspectul practic şi decorativ al creaţiilor ei, Cristina inventează modele cu accentul pus pe linia compoziţională, formă artistică, acord cromatic şi, mai ales, şocul vizual. O inspiră emoţiile prin care trece şi locurile în care trăieşte.

Inspiraţia vine din locurile minunate şi oamenii pe care-i cunosc în viaţa de zi cu zi ori în vacanţe – în România sau în alte ţări. Modelele mele pun în valoare silueta şi conferă eleganţă – fără să încarce inutil. Investesc mult în materialele pe care le folosesc. Prefer mătasea, dantela, catifeaua şi bumbacul natural – majoritatea, aduse din străinătate”, explică tânăra creatoare.

Cea mai scumpă creaţie

[wzslider autoplay=”true”]

Dacă la început crea doar câteva piese pe lună – şi doar pe bază de comandă, astăzi, Cristina Negru se mândreşte cu colecţii întregi. Are două ateliere de creaţie, peste 10 colaboratori şi 4 croitorese angajate. A deschis un nou showroom într-o zonă centrală a Bucureştiului şi – mai mult. are chiar colaborări cu branduri de renume, printre care Wella şi Londa Professionals.

„’La Mode Toujours’ a crescut natural şi armonios. La fel şi cifra de afaceri – odată cu numărul clienţilor şi al comenzilor. Iar profitul îl reinvestesc, pentru că doar aşa poţi dezvolta un bussines. Investesc şi în lookbook-urile fiecărei colecţii. Toate au o direcţie artistică şi un concept unitar, care atrag noi clienţi. Am vrut să creez o notorietate a brandului, dar şi o clientelă fidelă – aşa că mă străduiesc să menţin preţurile cât mai mici, şi asta, fără să fie afectată calitatea produselor sau să merg în pierdere. Urmăresc să extind linia de producţie, să lansez un site e-commerce şi să lucrez cu buyeri internaţionali, pentru a-mi exporta creaţiile în toată lumea”, mai spune deveanca.

Cea mai scumpă creaţie semnată Cristina Negru s-a vândut cu 800 de euro şi a fost o rochie de seară, creată special pentru un eveniment de tip „Red Carpet”. Modele creatoarei sunt nelipsite de la târgurile dedicate tinerilor designeri. Colecţiile ei au fost prezentate recent şi la cel mai hot eveniment de shopping al toamnei, organizat în Capitală – „The One Scissors Day”, la care 40 de branduri au demonstrat că, în România, moda se cere şi se cumpără.

rochie7 rochie4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

——————————————————-

trimitere „95% dintre clienţii mei sunt femei. Cine îmi cumpără creaţiile apreciază designul, materialele folosite, finisajele, dar şi raportul calitate-preţ”

Cristina Negru, designer

 

 

 

 

 

 

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

11 + 17 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Transalpina va fi închisă         Ziua Armatei Române, celebrată în Hunedoara         Toamna transformă satele din Munţii Apuseni într-un adevărat paradis         PETROȘANI/ Lemnul din toaletarea copacilor, donat bătrânilor         NEMULȚUMIT. Alin Simota a contestat condamnarea pentru fals în declarații         Ilie Balaci a murit         Turiste rătăcite în Masivul Godeanu         Prins la furat de cablu, pe calea ferată         Gara Brad, la doi ani de la începerea lucrărilor de reabilitare         Scrisoarea deschisă a primarului Marcel Goia: „Autoritățile Publice Locale, bătaia de joc a Statului Român”         Traseu turistic refăcut de salvamontiști în Retezat         Rezultatele Bursei locurilor de muncă pentru absolvenţi – 19 octombrie 2018         „Trofeul Cetăţii” – turneu internaţional de şah la Centrul Cultural ”Drăgan Muntean”         Proteste la ArcelorMittal Hunedoara         La Salonul Hunedorean al Cărții, Editura Școala Ardeleană a fost la înălțime         Comunicat de presă (P): Senatoarea PNL, Carmen Hărău: Educația și cercetarea sunt scoase din agenda curentă a PSD         Imagini aeriene de pe Lotul trei al Autostrăzii Lugoj – Deva. Când va fi inaugurat         CE RĂMÂNE DUPĂ RAPORTĂRILE MĂREŢE. Incompetenţa şi angajările „pe pile” falimentează turismul hunedorean         Orchestra Metropolitană București concertează la Castelul COrvinilor         18 octombrie 1409 – ziua istorică a Huniazilor