Probleme semnalate pe șantierul autostrăzii Lugoj – Deva

Mihai Alexandru Crăciun, fondatorul Asociaţiei Construim România, care monitorizează marile proiecte de infrastructură derulate în România, susţine într-un articol publicat pe formul asociaţiei că integritatea Lotului IV din viitoarea autostradă Lugoj – Deva este periclitată.. Există riscul unei alunecări de teren, în zona carierei de bazalt a satului Bretea Mureşeană, aflată în imediata vecinătate a traseului autostrăzii, atrage atenţia reprezentantul forumului de infrastructură.

„Asemeni unei răni deschise, cariera de piatră expune la suprafaţă straturi de stâncă în mod normal îngropate sub pământ. Adică expune respectivele straturi eroziunii, pentru că permite apei să se infiltreze prin fisuri care altfel îi erau inaccesibile. Mai mult, vibraţiile induse de exploatarea din carieră (explozii, picamere etc.) duc la fracturarea pereţilor laterali ai acesteia, mână în mână cu ciclurile de îngheţ/dezgheţ ale apei infiltrate. După câteva decenii de exploatare, versantul carierei, deşi pare stâncă solidă, este de fapt un puzzle instabil de rocă fragmentată, cu rezistenţa mult redusă. În momentul în care pintenul de stâncă în care versantul se sprijină în sol este tăiat de debleul unui drum (şanţul larg prin care trece drumul), este doar o chestiune de timp şi de ploaie suficientă până când versantul cade peste drum. Acesta este exact cazul alunecării de la Litochovice din Cehia, cea cu care am asemănat ca posibile efecte alunecarea activă a Dealului Bucium de la Aciliu de pe A1 Orăştie – Sibiu Lot 3. Versantul căzut în Cehia peste şantierul autostrăzii D8 era cel al unei cariere de piatră, iar alunecarea a survenit după ce autostrada a tăiat pintenul de sprijin al versantului”, informează autorul în articolul publicat pe forumul construim-românia.ro.

Situaţia „în parametri normali”, susţinea ministrul
La Bretea Mureşană situaţia este identică, atrage atenţia fondatorul Asociaţiei Costruim România. „Autostrada A1 trece exact prin baza versantului de sub cariera de piatră. (…) Problema majoră este însă că versantul carierei de piatră de la Bretea Mureşană este de acum dislocat şi pus în mişcare. Iar pământul de umplutură pus în locul stâncii excavate nu are rezistenţa necesară împiedicării alunecării. Prin urmare în timp versantul carierei de piatră va continua să împingă pe sub autostradă, la fel ca şi la Aciliu, ruperea catastrofală devenind doar o chestiune de timp şi suficientă ploaie”, susţine fondatorul construim-românia.

Recent, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a vizitat lotul IV al autostrăzii Lugoj – Deva,în lungime de 22 de kilometri, iar concluzia acestuia a fost diferită de cele reclamate de Asociaţia Construim România. „Situaţia de pe Lotul 4 al Autostrăzii se prezintă în parametrii normali, iar antreprenorul român a reasumat termenul de finalizare a lucrării pentru finele lui 2017”, a transims Răzvan Cuc. Tot atunci, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara a publicat imagini de pe şantierul Lotului IV al viitoarei autostrăzi Lugoj – Deva, aflat în construcţie încă de la începutul anului 2014, şi care avea termen de finalizare în 27 mai 2016.

„Pe şantierul Lotului 4 Lugoj-Deva, antreprenorul mobilizează în permanenţă circa 500 de muncitori şi peste 170 de utilaje. În cursul lunii iulie 2017, lucrările pe acest lot s-au axat pe infrastructura pasajelor, terasamente, realizarea podeţelor şi relocarea/protejarea utilităţilor”, a informat DRDP Timişoara.

Mihai Alexandru Crăciun susţine că aşteaptă o reacţie a contructorilor faţă de situaţia reclamată.

Comentarii FB

comentarii




Răspuns la “Probleme semnalate pe șantierul autostrăzii Lugoj – Deva

  1. Nicolae

    Pe Orastie Sibiu sunt sedimente peste argila (impermeabila ) Mai cititi apoi scrieti ! 🙁 🙁

    Răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

3 × 4 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Sarmizegetusa Regia, în imagini de poveste         Ucigașul celor două femei din Balomir adus în instanță. Detaliile crimelor înfiorătoare săvârșite de tânăr         Ședință la Prefectură pe tema drumurilor din județ         Accident rutier grav în Deva         (P) We are more than work! – Falk Pruscha, fost CEO al Star Transmission şi Star Assembly, ne împărtăşeşte impresiile experienţei sale în România         Retrocedarea terenurilor din Retezat a dus la închiderea complexului Pietrele         Accident grav în Deva, produs la beție         Ambasadorul SUA a primit cheia municipiului Hunedoara         Telecabina de la Cetatea Devei rămâne oprită         Primarul Florin Oancea propune Deva în „Alianța Vestului”         Reabilitarea centrului istoric al Devei – fază finală de aprobare a PUZ         Motivarea sentinței în dosarul comorilor dacice. Cum a scăpat de închisoare interlopul sârb care a traficat brățările de aur         VIDEO Momente groaznice la meciul de kick-boxing dintre Endre și Tolea Ciumac         Topul petrecerilor „de sezon” pe bani publici: tocana împărțită de primar și recitaluri costisitoare         Capră neagră braconată în Parâng de doi cetățeni străini și doi români!         Cu softul în probe. Recalcularea pensiilor mai așteaptă încă o săptămână         Învățământ ”european”. Foi xerocopiate și mape de plastic în loc de Abecedare!         Două noi telescaune în Straja         Conducta de transport gaz Mintia – Brad poate intra în șantier         Portofel cu bani găsit de un jandarm și predat proprietarului