Probleme semnalate pe șantierul autostrăzii Lugoj – Deva

Mihai Alexandru Crăciun, fondatorul Asociaţiei Construim România, care monitorizează marile proiecte de infrastructură derulate în România, susţine într-un articol publicat pe formul asociaţiei că integritatea Lotului IV din viitoarea autostradă Lugoj – Deva este periclitată.. Există riscul unei alunecări de teren, în zona carierei de bazalt a satului Bretea Mureşeană, aflată în imediata vecinătate a traseului autostrăzii, atrage atenţia reprezentantul forumului de infrastructură.

„Asemeni unei răni deschise, cariera de piatră expune la suprafaţă straturi de stâncă în mod normal îngropate sub pământ. Adică expune respectivele straturi eroziunii, pentru că permite apei să se infiltreze prin fisuri care altfel îi erau inaccesibile. Mai mult, vibraţiile induse de exploatarea din carieră (explozii, picamere etc.) duc la fracturarea pereţilor laterali ai acesteia, mână în mână cu ciclurile de îngheţ/dezgheţ ale apei infiltrate. După câteva decenii de exploatare, versantul carierei, deşi pare stâncă solidă, este de fapt un puzzle instabil de rocă fragmentată, cu rezistenţa mult redusă. În momentul în care pintenul de stâncă în care versantul se sprijină în sol este tăiat de debleul unui drum (şanţul larg prin care trece drumul), este doar o chestiune de timp şi de ploaie suficientă până când versantul cade peste drum. Acesta este exact cazul alunecării de la Litochovice din Cehia, cea cu care am asemănat ca posibile efecte alunecarea activă a Dealului Bucium de la Aciliu de pe A1 Orăştie – Sibiu Lot 3. Versantul căzut în Cehia peste şantierul autostrăzii D8 era cel al unei cariere de piatră, iar alunecarea a survenit după ce autostrada a tăiat pintenul de sprijin al versantului”, informează autorul în articolul publicat pe forumul construim-românia.ro.

Situaţia „în parametri normali”, susţinea ministrul
La Bretea Mureşană situaţia este identică, atrage atenţia fondatorul Asociaţiei Costruim România. „Autostrada A1 trece exact prin baza versantului de sub cariera de piatră. (…) Problema majoră este însă că versantul carierei de piatră de la Bretea Mureşană este de acum dislocat şi pus în mişcare. Iar pământul de umplutură pus în locul stâncii excavate nu are rezistenţa necesară împiedicării alunecării. Prin urmare în timp versantul carierei de piatră va continua să împingă pe sub autostradă, la fel ca şi la Aciliu, ruperea catastrofală devenind doar o chestiune de timp şi suficientă ploaie”, susţine fondatorul construim-românia.

Recent, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a vizitat lotul IV al autostrăzii Lugoj – Deva,în lungime de 22 de kilometri, iar concluzia acestuia a fost diferită de cele reclamate de Asociaţia Construim România. „Situaţia de pe Lotul 4 al Autostrăzii se prezintă în parametrii normali, iar antreprenorul român a reasumat termenul de finalizare a lucrării pentru finele lui 2017”, a transims Răzvan Cuc. Tot atunci, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara a publicat imagini de pe şantierul Lotului IV al viitoarei autostrăzi Lugoj – Deva, aflat în construcţie încă de la începutul anului 2014, şi care avea termen de finalizare în 27 mai 2016.

„Pe şantierul Lotului 4 Lugoj-Deva, antreprenorul mobilizează în permanenţă circa 500 de muncitori şi peste 170 de utilaje. În cursul lunii iulie 2017, lucrările pe acest lot s-au axat pe infrastructura pasajelor, terasamente, realizarea podeţelor şi relocarea/protejarea utilităţilor”, a informat DRDP Timişoara.

Mihai Alexandru Crăciun susţine că aşteaptă o reacţie a contructorilor faţă de situaţia reclamată.

Comentarii FB

comentarii




Răspuns la “Probleme semnalate pe șantierul autostrăzii Lugoj – Deva

  1. Nicolae

    Pe Orastie Sibiu sunt sedimente peste argila (impermeabila ) Mai cititi apoi scrieti ! 🙁 🙁

    Răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

18 − șaptesprezece =

ACTUALITATE
Accident grav pe calea ferată         Agresiune în spital: o femeie a căzut victimă unui recidivist         Trei adolescenți au fost reținuți de polițiști, pentru mai multe tâlhării         Peste 250 de infractori depistați cu ajutorul tehnicii criminialistice         POSTUL PAȘTELUI. Arsenie Boca și secretele celor mai puternice învăţături din Post         Singurătatea satelor din tărâmul de vis al Grădiștii Muncelului         Tânărul din Hunedoara care îi tunde gratuit pe sărmanii dintr-un oraş englez         Alin Simota face primii pași spre eliberare         În atenția crescătorilor de ovine         Curățenie generală pe râul Zlaști         Elevă bătută într-o școală din Deva         Cetatea Devei, subiectul unui nou scandal: ce beneficii și-au dat administratorii sitului         Cum este devastată pădurea de pe Dealurile Silvașului         Soarta cimitirului din Hațeg a fost decisă de magistrați         RAPORT DE CONTURI. Dregătorii hunedoreni s-au întrecut în furăciuni         Accident rutier grav pe șoseaua Hațeg – Caransebeș         Accident rutier produs de o tânără de 22 de ani         Razii la transportatorii de lemne: o cantitate impresionantă de material lemnos confiscată de Poliție         PAS CU PAS. Căpuşa favorită a primarilor PNL a intrat în afaceri şi cu Deva         Geoparcul Dinozaurilor Țara Hațegului, cunoscut în Europa prin proiectul Danube GeoTour